Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
Viser treff 1562-1581 av 4105
-
«Hva hvis …?» - Resonnerende elever i møte med rike matematiske oppgaver
(Master thesis, 2020)In this master’s thesis I have researched 7th grade students in Norway demonstrating reasoning in engagement with rich mathematical tasks, which conditions the students set to the tasks and how these conditions affected ... -
Hva kan skolen lære av kodeklubbene?
(Master thesis, 2016)Formålet med denne studien var å undersøke hvordan programmeringsaktiviteter er organisert for barn i grunnskolealder i kodeklubber og enkelte skoleklasser og hva barna som deltar lærer av å arbeide med programmering. F ... -
Hva karakteriserer det matematiske innholdet i programmeringsoppgaver i algebra? En kvalitativ analyse av programmeringsoppgaver i algebra i Matemagisk og Campus Inkrement
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven i matematikkdidaktikk er en studie hvor programmeringsoppgaver i algebra i læreverkene Matemagisk 8-10 og Campus Inkrement analyseres. Formålet er å finne ut hva som karakteriserer det matematiske ... -
Hva karakteriserer profesjonsutdanninger og hvordan er de vokst frem
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Hva kjennetegner elevenes bruk av achievements i digitale spill?
(Master thesis, 2019)Dette masterarbeidet setter søkelys på bruken av achievements i digitale spill, og hvordan elever benytter seg av disse achievementene mens de spiller. Data- og videospill er et medium som opptar en stadig større del av ... -
Hva kjennetegner populærvitenskapelig formidling av matematikk?
(Master thesis, 2022)Nylige undersøkelser kan tyde på at den norske skolen har behov for mer levende, engasjerende og motiverende metoder for å lære bort matematikk på barne- og ungdomstrinnet. Tradisjonell matematikkundervisning er gjerne ... -
Hva kjennetegner utdanningsveier til kroppsøvingslærerprofesjonen? En gjennomgang av utdanningsinstitusjonenes nettbaserte informasjon
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Universiteter og høgskoler (UH) i Norge tilbyr forskjellige utdanningsveier for studenter som ønsker å bli kroppsøvingslærere. Historisk har det vært to ulike veier til kroppsøvingslærerprofesjonen: én utdanningsvei med ... -
Hva kreves av musikklæreren i grunnskolen for å bruke musikalsk improvisasjon som et didaktisk verktøy?
(Bachelor thesis, 2019) -
Hva legger barnehagelærer vekt på i innredningen av det fysiske rommet til de yngste barna?
(Bachelor thesis, 2018) -
Hva legger erfarne lærere vekt på når de strukturerer undervisningen?
(Bachelor thesis, 2014)Med utgangspunkt i (Bendixen og Fischer 2013) sin teori om klassens tidslinje har jeg formulert følgende problemstilling.Hva legger erfarne lærere vekt på når de strukturerer undervisningen? Jeg vil belyse og utdype ... -
Hva legger pedagogiske ledere i begrepet innagerende atferd og hvordan kan de legge til rette for barn med innagerende atferd i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2017)Hva legger pedagogiske ledere i begrepet innagerende atferd og hvordan kan de legge til rette for barn med innagerende atferd i barnehagen? -
Hva må jeg gjøre for å få høyere karakter? – kreative prosesser og karaktervurdering i kunst og håndverk
(Master thesis, 2023)Fremtiden har behov for kreative mennesker som kan utforske og skape i et samfunn som preges av stadig nye utfordringer. Kunst og håndverk er et fag som skal fremme kreative prosesser og legge til rette for at elever ... -
Hva motiverer sykelig overvektige kvinner som deltar på livsstilkurs på NIMI Ullevål til fysisk aktivitet?
(Bachelor thesis, 2013)Sammendrag Bakgrunn Det har skjedd store forandringer i befolkningens helsetilstand de siste årene. Andelen overvektige i befolkningen øker og tall fra Verdens Helseorganisasjon (WHO) viser økende forekomst av overvekt ... -
Hva oppfattes som utfordrende atferd hos barn i barnehagen, og hvordan håndterer de ansatte dette?
(Bachelor thesis, 2021) -
Hva opplever et utvalg toppidrettsutøvere at mental trening har bidratt til?
(Bachelor thesis, 2023) -
Hva så? : gjennomgripende utviklingsforstyrrelser og ferdig med lovfestet skolegang
(Master thesis, 2009) -
Hva sier forskning om hvordan lek kan bidra til læring i de første årene på skolen?
(Bachelor thesis, 2019)Bakgrunn : De siste årene har det vært omfattende debatter rundt temaet lek og læring, samt hvilket fokus skolen har og skal ha for de minste barna første årene. Læreplanene de siste tiårene har verdsatt lek i ulik grad, ... -
Hva skal vi finne på? Et studium av analoge og digitale komposisjonsprosesserers samspill i musikkfaget på barnetrinnet
(Master thesis, 2012-07-02)Med begrepet å finne på musikk ønsker oppgaven å kommunisere hvordan elever kan være kreativ i et klasseromskomposisjonskontekst. I denne undersøkelsen har finne på begrepet blitt satt inn i en komposisjonskontekst hvor ... -
Hva skal vi med historie i videregående skole?
(Master thesis, 2022)I kjølvannet av innføringen av Fagfornyelsen 2020 har jeg skrevet en masteroppgave som omhandler begrunnelsen for historiefaget i videregående skole. Konteksten for denne oppgaven er spesiell fordi tidligere kunnskapsminister ...