Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
Viser treff 2533-2552 av 2966
-
Taking an Active Role in an International Project: A Report of A Collaborative Research with Teacher Trainees in UK, Norway and Pakistan
(Journal article, 2019)This report introduces an innovative research project about the dialogue among teacher trainees from UK, Norway and Pakistan, about a literary work, in a virtual environment. This project involved us, fi ve English in ... -
Talemål, identitet og tilhørighet: Sosiolingvistiske perspektiv på språkanalyse ved søknad om beskyttelse og språkkrav for opphold og statsborgerskap
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Artikkelen løfter fram to eksempel fra norsk lovgivning og rettspraksis, der vurderinger av talemål og muntlig språkkompetanse nå danner juridisk grunnlag for innvandreres rett til asyl, opphold og statsborgerskap i Norge: ... -
Talemålsavvik i nynorsktekstar på niande trinn
(Master thesis, 2021)Denne mastergradstudien har som mål å avdekkja om private skriftpraksisar elevar nyttar kan påverka deira standardskriftspråk. Studien fokuserer i hovudsak på moglegheiter for påverknadar frå sosiale medium, og la til grunn ... -
Talent and creativity of taekwondoists winners of the 2016 Summer Olympics
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Athletic talent and creativity are important for winning bouts in combat sports. The aim of the current study is to analyze technical–tactical actions performed by athletes of the 2016 Summer Olympics according to the ... -
Talentforståelse og spillerutvikling ved norske og danske toppidrettsgymnaser
(Master thesis, 2016-05-18)Undersøkelsen er gjort i forbindelse med masterprogrammet ”Fysisk aktivitet og kosthold i et skolemiljø” ved Høgskolen i Bergen, avdeling for lærerutdanning. Hensikten er todelt. For det første ønsker jeg å undersøke og ... -
Tanker fra barnehagen: Personalets refleksjoner om egne erfaringer med kjønn og likestilling
(Chapter, 2021)Kapittelet undersøker om en bevisstgjøringsstrategi med fem refleksjonstrinn kan bidra til at ansatte i barnehager kan øke bevisstheten om forholdet mellom egen oppvekst og profesjonell praksis. Tema er kjønn og likestilling, ... -
Tanzanianske lærarar sitt syn på bruk og påverknad av fysisk straff i skulen
(Bachelor thesis, 2019) -
Tanzanianske ungdomsskoleelevers motivasjon for utdanning
(Bachelor thesis, 2019) -
Tatt av skred : finnes det merkbare holdnings- og/eller adferdsendringer hos frikjørere tatt av snøskred
(Bachelor thesis, 2009) -
Taus kunnskap i virtuelle rom : Mediert praksis i lærarutdanninga
(Master thesis, 2005)Abstract: Human expression is an important cue for our daily communication and naturally it is also important for remote communications. This research project is focused on computer mediated communication. Of ... -
DE TAUSHETSBELAGTE MENN Den ukjente historien om norske soldater i Koreakrigen
(Master thesis, 2017-05-15)Koreakrigen var en væpnet konflikt som utspilte seg på den koreanske halvøya i perioden 1950 til 1953. Striden sto mellom det nordlige Korea, støttet av Kina og Sovjetunionen, og det sørlige Korea, støttet av USA-ledede ... -
Tårer utan stemme : ein studie av korleis innhaldet i studieplanar på norsk grunnskulelærarutdanning 1.-7. reflekterer det vi veit om barn sine reaksjonar på sorg.
(Bachelor thesis, 2017)Formålet med denne bacheloroppgåva er gjennom litteraturstudie å belyse problemstillinga: «Korleis reflekterer innhaldet i studieplanar for norsk grunnskulelærarutdanning det vi veit om barn sine reaksjonar på sorg?» For ... -
Teacher Narratives about Supporting Children to Read and Write in Mathematics: The Case of Kay
(Journal article; Peer reviewed, 2017)The impact on one teacher of a short professional development project run in a school in a low socio-economic area in a small city in rural Australia is investigated in this case study. The project aimed to support teachers ... -
Teachers´ Conceptions of Improvisation in Teaching: Inherent Human Quality or a Professional Teaching Skill?
(Peer reviewed; Journal article, 2017) -
Teachers’ choice of using practical activities – a hierarchical classification attempt.
(Journal article; Peer reviewed, 2015) -
Teachers’ experiences with networked classrooms in Norway
(Journal article; Peer reviewed, 2017)The aim of this study, based on response on a questionnaire from 65 teachers in upper secondary schools, is to gain insight into how teachers experience and practice their role as leaders in the digital classroom. Research ... -
Teachers’ perceptions on fostering deep learning in the English subject: A qualitative study with special focus on democracy and citizenship
(Master thesis, 2021)This Master’s thesis is written in the field of English didactics and aims to investigate teachers’ perceptions on deep learning, and how the use of deep learning can foster the democratic competence in the English subject. ... -
Teachers’ professional development and an open classroom climate: A comparative study of Norway, Sweden, South Korea, and Taiwan
(Journal article; Peer reviewed, 2019)This article examines teachers’ professional development (PD) in terms of content knowledge and teaching methods, their sense of preparedness in teaching, and their teaching practice of civic and citizenship education (CCE) ... -
Teaching and Learning of Nature and Environment in Kindergartens : a study case for Sogndal, Norway.
(Student paper, others, 2013)In this paper the researcher reports on the results of one study, finding out, why nature and environment is one of the study areas in Norwegian kindergartens and how it is being taught and also how sustainable development ...