• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel 
  •   Hjem
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports
  • Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
  •   Hjem
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports
  • Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 2217-2236 av 2966

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Quality of education : a case for Zambia and Norway 

      Mutema, Bessie Mukasimate; Mwinga, Xavier; Subulwa, Majorie (Student paper, others, 2010)
    • Rammefaktorar som verkar inn på den fysiske aktiviteten i skulen 

      Totland, Eirin (Bachelor thesis, 2013-08-30)
      Tittelen på oppgåva er ”Rammefaktorar som verkar inn på den fysiske aktiviteten i skulen”. Målet for oppgåva var å finna ut kva for rammefaktorar som verkar inn på den fysiske aktiviteten blant elevane på mellomtrinnet ...
    • Rammefaktorenes betydning for mat- og helseundervisningen på 1.–4. trinn 

      Helland, Merete Hagen; Aadland, Eli Kristin; Ask, Anne Merete Selvik; Sandvik, Camilla (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Mat og helse har kompetansemål etter 4. trinn i norsk grunnskole, men få studier har sett på betydningen av rammefaktorer for undervisningen i mat og helse på barnetrinnet. I denne studien undersøker vi læreres og skolelederes ...
    • A randomized, double-blind, placebo-controlled clinical study to investigate the efficacy of herring roe oil for treatment of psoriasis 

      Tveit, Kåre Steinar; Brokstad, Karl Albert; Berge, Rolf Kristian; Sæbø, Per Christian; Hallaråker, Hogne; Brekke, Stian; Meland, Nils; Bjørndal, Bodil (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      The effect of omega-3 polyunsaturated fatty acid supplements in patients with psoriasis vulgaris has previously been investigated, but interventions varied in source, composition, dose, administration route and duration ...
    • Rapport frå FoU-prosjektet ARTig: Eit eksemplarisk undervisningsopplegg 

      Tvedte, Charlotte; Hetland, Torunn (Research report, 2015)
    • Rapport om forskning i romanteori 

      Andersen, Anders M. (Skriftserien, nr. 3/2007 - Artikkel 5., Journal article, 2007-05-10)
    • «Rasisme – urettferdig behandling av andre mennesker, men jeg vet ikke, for det er vanskelig å si» En studie av hvordan rasisme forstås, uttrykkes, håndteres og sanksjoneres blant elever og lærere i et utvalg av norske ungdomsskoler 

      Foss, Tina (Master thesis, 2021)
      Denne studien tar hovedsakelig for seg begreper som rasisme, rase og etnisitet. Undersøkelsene jeg har foretatt meg har som formål å undersøke dominerende forståelser av rasisme blant et utvalg av lærere og elever i norske ...
    • Rask bokstavprogresjon i begynneropplæringen: En kvalitativ studie av læreres tanker og erfaringer med metoden rask bokstavprogresjon. 

      Dybdahl, Stine Kvilhaug (Master thesis, 2021)
      Tidligere forskning viser at rask bokstavprogresjon medfører flere fordeler for elevene. Blant annet er det enklere å legge til rette for en god og tilpasset opplæring, og elevene får raskere tilgang til skriftspråket slik ...
    • Rådgivere i PPT : en undersøkelse om profesjonalitet Hvordan reflekterer rådgivere i PPT over profesjon og profesjonell kompetanse? 

      Petrohai, Wenche (Master thesis, 2009)
    • (Re)imagining Entangled Sustainability: A Human and Nonhuman Theorisation of Belonging to Safeguard Sustainability’s Holism 

      Sadownik, Alicja R.; Gabi, Josephine (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      After years of research and theorisation connected to education for sustainable development, the holistic core of sustainability seems to have disappeared within the frames of the social, environmental and economic pillars. ...
    • The (re)presentation of knowledge about gender in children’s picture dictionaries 

      Iversen, Sarah Hoem (Chapter, 2021)
      This chapter argues that picture dictionaries offer a more complex relationship between visual and verbal elements that goes beyond a simple representation of linguistic facts. Comparing the interplay between the visual ...
    • Re-examination of accelerometer data processing and calibration for the assessment of physical activity intensity 

      Arvidsson, Daniel; Fridolfsson, Jonatan; Börjesson, Mats; Andersen, Lars Bo; Ekblom, Örjan; Dencker, Magnus; Brønd, Jan Christian (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      This review re‐examines the use of accelerometer and oxygen uptake data for the assessment of activity intensity. Accelerometers capture mechanical work, while oxygen uptake captures the energy cost of this work. Frequency ...
    • Realistiske kontekster og matematisk modellering: En studie av seks læreres tanker om bruk av realistiske kontekster og matematisk modellering i egen undervisning på 1.-7. trinn. 

      Fanghol, Ingri Grøtta (Master thesis, 2020)
      Høsten 2020 innføres ny læreplan, L20, i den norske skolen. En fornyelse av læreplanen kan stille nye krav til lærernes kunnskap og kompetanse. Matematikkfaget i L20 inneholder fem kjerneelementer, som beskriver det viktigste ...
    • A Reassessment of Norwegian Music Education Policy: The Ludvigsen Reports Under a Philosophical Lens 

      Løvfall, Linn Kristin (Master thesis, 2016-05-18)
      In 2013 the Norwegian government constituted by royal resolution a committee led by Sten Ludvigsen. They were to consider the formal school subjects in comparison with the competences demanded in a futuristic society and ...
    • Reduction in sick leave by a workplace educational low back pain intervention: A cluster randomized controlled trial 

      Ree, Eline; Lie, Stein Atle; Eriksen, Hege Randi; Malterud, Kirsti; Indahl, Aage; Samdal, Oddrun; Harris, Anette (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      Aims: The aim of this study was to investigate whether a workplace educational low back pain intervention had an effect on sick leave at the individual level and to identify possible predictors of the effect of intervention. ...
    • Reference values for and cross-validation of time to exhaustion on a modified Balke protocol in Norwegian men and women 

      Aadland, Eivind; Solbraa, Ane; Resaland, Geir Kåre; Steene-Johannessen, Jostein; Edvardsen, Elisabeth; Hansen, Bjørge Hermann; Anderssen, Sigmund Alfred (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      The aims of the present study were to provide reference values for time to exhaustion (TTE) on a modified Balke treadmill protocol, and to perform a cross‐validation of TTE as a measure of maximal oxygen consumption (VO2max), ...
    • Refleksjon i en veiledning av barnehagelærerstudent 

      Brekke-Bergh, Ingrid Johanne (Master thesis, 2020)
      Bakgrunn: Forskrift om rammeplan for barnehagelærerutdanning (Kunnskapsdepartementet, 2017) beskriver at studenter skal kunne utvikle evnen til å analysere egne holdninger, og egne og andres handlinger gjennom refleksjon. ...
    • Refleksjonsbaserte lærarmapper som reiskap for utvikling av vurderingskompetanse (RLM): Rapport for prosjektnr. NFR: 182883 

      Engelsen, Knut Steinar (HSH-rapport;2010/3, Research report, 2010)
      RLM-prosjektet er både eit skuleutviklingsprosjekt og eit forskingsprosjekt. Dei prosessorienterte måla har vore å utvikle gode metodar for kompetanseutvikling innanfor vurderingsfeltet i skulen, å bidra til utvikling ...
    • Refleksjonsloggar i KRLE-faget. Ein studie av reflekterande skriving på niande steget 

      Breivega, Kjersti Maria Rongen; Myklebust, Hege (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      I denne artikkelen analyserer vi 60 refleksjonsloggtekstar skrivne av niandeklassingar i KRLE- faget som er vurderte som reflekterande av uavhengige lærarinformantar. Vi spør: Kva trekk ved desse 60 elevtekstane kan liggje ...
    • Reflekterende skriving som kroppslig erfaring. Erfaringer fra kommunikasjonsundervisning. 

      Øien, Aud Marie (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      The aim of the study was to explore how third year social educator students reflect in writing on challenging practice-based experiences of communication, and how they experience the writing process. Based on selected and ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDette delarkivetUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit