Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports
HVL Open er vitenarkivet til Høgskulen på Vestlandet. Her publiseres bl. artikler, master- og bacheloroppgaver. Det publiseres bacheloroppgaver med karakter A og B, og alle beståtte masteroppgaver, forutsatt at studenten har godkjent publisering. Alle studentoppgavene er publisert med tilhørende emnekode, søk gjerne på emnekoden om du er på jakt etter oppgaver fra en bestemt studieretning.
Samlinger i dette delarkivet
-
Institutt for kunstfag [263]
Nye registreringer
-
Promoting intercultural competence through picturebooks: An exploration of Phil Bildner & Jesse Joshua Watson's The Soccer Fence and John Marsden & Shaun Tan's The Rabbits
(Master thesis, 2024)The primary focus of this master´s thesis is to explore how the two picturebooks The Soccer Fence, written by Phil Bildner, and The Rabbits, written by John Marsden, might help promote intercultural competence in English ... -
An exploration of young Norwegian EFL learners’ metatalk through translation tasks
(Master thesis, 2024)Language awareness, or “explicit knowledge about language, and conscious perception and sensitivity in language learning, language teaching and language use” (Association for Language Awareness, n.d), is found to be ... -
From pages to practice: Cultivating life skills through picturebooks
(Master thesis, 2024)The purpose of this study is to explore how engagement with multimodal literature can cultivate life skills among Norwegian third graders (ages 8-9). The research investigates how students interpret and discuss the verbal ... -
Critical thinking in the EFL classroom: A qualitative study on the definition of critical thinking, and the use of graphic novels in the EFL classroom to develop critical thinking skills
(Master thesis, 2024)Abstract in English This thesis investigates how critical thinking is defined and how working with graphic novels in the EFL classroom can develop critical thinking skills. This thesis investigates what aspects that are ... -
From Beliefs to Practice: A study of Norwegian Teachers’ Beliefs and Perceptions of English Language Use in ELT
(Master thesis, 2024)This thesis investigates Norwegian primary school teachers' beliefs and perceptions regarding the use of the English language in English Language Teaching (ELT). It also examines how these beliefs influence or contrast ... -
Norwegian Elementary Pupils’ Dominant Language Constellation
(Master thesis, 2024) -
Kreativ og innovativ problemløsing for elever på mellomtrinnet
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie av prosjektet SMARTere teknologi som er utarbeidet av Ungt Entreprenørskap. Jeg har forsket på samspillet mellom elevene sitt arbeid med en åpen og kreativ oppgave som SMARTere ... -
Det er jo ingen oppskrift på å jobbe i barnehage: En kvalitativ studie om barnehageansattes egen læring
(Master thesis, 2024)Hensikten med denne masteroppgaven har vært å få mer innsikt i hva egen læring er for barnehageansatte ut fra deres egne perspektiver, opplevelser og erfaringer. Store samfunnsendringer i vår vestlige verden har ført til ... -
How Did Breast Cancer Patients Fare during Different Phases of the COVID-19 Pandemic in Norway Compared to Age-Matched Controls?
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Little is known about how health-related quality of life (HRQoL) in breast cancer cases differed from that of controls during and after the COVID-19 pandemic. This study used data from an ongoing, nationwide HRQoL survey ... -
Kvigno. Eit busetnadsnamn frå Lærdal i Indre Sogn
(Peer reviewed; Journal article, 2023)This article explores the methodological challenges posed by the toponym Kvigno from Lærdal municipality in Indre Sogn (Western Norway). The name has no known appellative counterpart, and the evidence for it is limited to ... -
Med Roblox i skulesekken
(Master thesis, 2021)Hovudtemaet i denne oppgåva er utanomfagleg bruk av datamaskin i skulen. Dette temaet valde eg fordi det dei siste åra har vore ein debatt om digitaliseringa av skulen. Ein del av debatten har handla om at digitale ... -
Læreres fortellinger fra kulturelt mangfoldige klasserom – monokulturelle eller interkulturelle?
(Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Å øve på observasjon som kjernepraksis i lærerutdanningen. Lærerstudenters erfaringer med observasjon som verktøy i første studieår
(Chapter; Peer reviewed, 2021)Dette kapitlet er en kvalitativ casestudie basert på empiri fra et fokusgruppeintervju og analyser av studenters refleksjonstekster. Temaet er observasjon som metode i lærerutdanningen trinn 1–7. Studien handler om hvordan ... -
Lærerstudenters arbeid med planlegging av utforskende undervisning i skolen. Erfaringer med bruk av 5E modellen i alle fag.
(Chapter; Peer reviewed, 2021)I dette kapitlet presenteres erfaringer og funn fra et FoU-prosjekt om planlegging av utforskende undervisning ved grunnskolelærerutdanningen ved Høgskulen på Vestlandet (HVL). Deltakere var tredjeårsstudenter ved GLU 1–7 ... -
Unveiling the impact of AI chatbots on higher education: Insights from students
(Journal article, 2024)This article focus on AI chatbots' role in teaching and learning practices. The study was conducted by academic developers at the Western Norway University of Applied Sciences (HVL), in Norway. We explore students' perceptions ... -
Early childhood pre-service teachers’ preparation for using technology with children: a systematic literature review
(Peer reviewed; Journal article, 2024)This systematic literature review examined how teacher education prepared early childhood pre-service teachers to utilise digital technology with children. After searching in relevant databases the review analysed 21 ... -
Stretching and cracking: becoming feminist posthumanist scholars in music education
(Peer reviewed; Journal article, 2024)How and why did three PhD fellows become feminist posthumanist scholars within the field of music education research? Drawing on Karen Barad’s theorising of phenomena, not pre-existing entities, as the primary ontological ... -
Trust, Corruption, and Tax Compliance in Fragile States: On a Quest for Transforming Africa into Future Global Powerhouse
(Peer reviewed; Journal article, 2023)This study explores the complex relationship between trust, corruption, and tax compliance in fragile states. It examines factors influencing public trust in three government branches: the ruling party (a proxy for the ... -
Ressurs og mangel: Barnehagelærarars oppfatningar av det komplekse språkarbeidet i den fleirspråklege barnehagen
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Denne studien undersøkjer barnehagelærarars forteljingar om språkarbeid med fleirspråklege barn i barnehagen. Målet med studien var å få innsikt i barnehagelærars oppfatningar som dei byggjer praksisen med fleirspråklege ... -
Reflections on didactical challenges in teaching computer programming
(Peer reviewed; Journal article, 2023)One of the key challenges of modern society is the vast number of technological devices surrounding us. As a result, general ICT skills are essential for both work and personal time. In addition, ICT skills are widely used ...