Browsing Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag by Document Types "Book"
Now showing items 1-20 of 31
-
Community studies : how to use local knowledge : a manual
(HSF Rapport, Book, 2008)Denne rapporten presenterer en manual for om hvordan bruke lokalkunnskap i zambiske skoler. Manualen er en guide for ansatte på alle lærerutdanninger og lærere i grunnskolen i Zambia. Manualen er et resultat av ... -
Då Lisa gjekk til skulen - igjen! : om kombinasjonsstudenten på desentralisert og delvis nettbasert førskule- og allmennlærarutdanning ved Høgskulen i Sogn og Fjordane.
(HSF Rapport, Book, 2004)Rapporten er ei internevaluering av desentralisert og delvis nettbasert førskule- og almennlærarutdanning ved HSF, avdeling for lærarutdanning og idrett. Evalueringa følgjer studentar i første året, og systematiserer ... -
Ein lærer av den skulen ein går i : om progresjon i praksis og øvingslærar si rolle
(HSF Notat, Book, 2005)Dette notatet er utarbeidd for å presisere kva allmennlærarutdanninga oppfattar at ligg til øvingslærar sitt ansvarsområde. Dette vil vi at skal vere ei hjelp både for nye og erfarne øvingslærarar. Alle har krav på å få ... -
Eleven først, så studenten
(HSF Notat, Book, 2006)Målet med prosjektet er å skapa auka kompetanse og forståing mellom ulike partar i praksissituasjonar i grunnskulen. Den didaktiske hovudideen var at høgskulelærarar i norsk og matematikk sjølve arbeidde direkte mot elevar ... -
Entreprenørskap og REAL i fagplanane : modell for arbeid med entreprenørskap og REAL i Kunnskapsløftet
(Rapport, Book, 2007)Dette heftet er tenkt å vera eit hjelpemiddel i arbeidet med å gje kunnskap, innsikt og oversyn over fagfeltet entreprenørskap, og korleis det kan tilpassast arbeidet med ferdigheitsmåla og kompetansemåla innan hovudområda ... -
Erfaringar med den problembaserte læringsmodellen i lærarutdanninga
(HSF Rapport, Book, 2007)Temaet er problembasert læring (PBL) slik forfattarane har brukt læringsmodellen i lærarutdanningane ved Høgskulen i Sogn og Fjordane. Arbeidsmodellen vert beskriven gjennom vår arbeidsmåte og dei erfaringane vi har ... -
Evaluering av studiet Pedagogisk arbeid på ungdomssteget og i vidaregåande skole
(HSF notat, Book, 2004)Dette notatet er en oppsummering av studiet ”Pedagogisk arbeid på ungdomssteget og i vidaregåande skole” (PAPU) som ble gjennomført for første gang i studieåret 2003-2004. Målgruppa for studiet var lærere i grunnskole og ... -
Fra «bør» til «skal» Rammeplan for barnehagen i et implementeringsperspektiv
(Book; Peer reviewed, 2023)Rammeplanen for barnehage former hverdagen til barna og de ansatte i barnehagen, og er et uttrykk for samfunnets rådende syn på barn og barns oppvekst. Denne antologien undersøker hvordan den gjeldende rammeplanen fra 2017 ... -
Gjest i virkeligheten : sju dagers "punktpraksis" i 4. skoleåret 2004-2005
(HSF Notat, Book, 2005)Notatet er en oppsummering av erfaringer der en av de tilsatte ved høgskolen sporadisk hospiterte i praksisfeltet i en klasse på småskolesteget gjennom skoleåret 2004-2005. Målet var å knytte teori- og praksisfelt bedre ... -
Indirect Education: Exploring Indirectness in Teaching and Research
(Book; Peer reviewed, 2022)Indirect Education discusses direct and indirect pedagogies and the complexities of these concepts within the field of education practice and research. It addresses the question of when it is most beneficial to be indirect ... -
Kirke - skole - samarbeid i barneskolen : foreløpig rapport i påvente av den varslede revisjonen av KRL-faget
(HSF Rapport, Book, 2001)Rapporten er todelt. Del I er en faglig/didaktisk drøfting av spørsmål knyttet til kirke-skole-samarbeid etter L-97. Sentrale sider ved skolens og kirkens planer, forholdet mellom dem og møtepunkt og konfliktpunkt blir ... -
KRL-faget i skolen 1997-2002 : en presentasjon av et samarbeid og drøfting av aktuelle problemstillinger og fagets utvikling
(HSF Rapport, Book, 2003)Rapporten presenterer et samarbeid mellom to lærere i grunnskolen og en høyskolelektor knyttet til innføringen av KRL-faget i skolen fra høsten 1997. Hoveddelen av rapporten presenterer og drøfter problemstillinger som ... -
Kunnskap - erfaring - visjonar: meistring gjev livskvalitet : 20 års jubileum for studiesenter Sandane 21.-22.09.2001
(HSF Rapport, Book, 2002)Studiesenter Sandane feira 20-årsjubileum hausten 2001. Første utdanningstilbodet var 1. avdeling spesialpedagogikk. I 1988 vart musikkterapiutdanninga etablert. Frå 1991 vart det også gitt grunnutdanning i vernepleie, men ... -
Kvalitetsvurdering i skuleverket : eksempel på vurderingssystem i kommunar og fylkeskommunar
(HSF notat, Book, 2003)Dette notatet er eit forarbeid til Utdannings- og forskingsdepartementet sin NOU 2002:10 ”Førsteklasses fra første klasse” Første kapittelet skisserer hovudtrekk i den norske diskusjonen om skulevurdering. Dei neste ... -
Læreplanverket for den 10-årige grunnskolen (L97) som grunnlagsdokument i praksisopplæringa
(HSF Notat, Book, 2005)Notatet er eit samandrag av ei spørjeundersøking blant lærarstudentar på allmennlærarlina ved HSF, ALI, våren 2004 om bruk av Læreplanverket for den 10-årige grunnskolen i praksisopplæringa. Undersøkinga omfattar 1., 2. ... -
Mannlege førskulelærarar gjennom fire tiår 1977-2007 : rapport frå eit kartleggingsprosjekt ved førskulelærarutdanninga
(Rapport, Book, 2008)Rapporten gir ei oppsummering av hovudfunna frå undersøkinga: Mannlege førskulelærarar gjennom fire tiår 1977-2007. Undersøkinga omfattar dei 96 mannlege førskulelærarane som har gått ut av førskulelærarutdanninga ved ... -
Multigrade teaching - for pedagogical reasons or only as a necessary model?
(HSF notat, Book, 2004)I dette notatet presenteres norske erfaringer med fådelt metodikk, internasjonal forskning knyttet til fådelt metodikk/multigrade teaching og det gis en kort innføring i læringsteorier og metoder som kan ha relevans for ... -
Nokre teoretiske perspektiv på leiing av lærande skular : undervegstekstar
(HSF Rapport, Book, 2008)Rapporten er sett saman av åtte kapittel som har til felles at dei handlar om lærande leiing i skuleverket. Det første handlar om tekstutvikling som grunnlag for organisasjonsendring. Det andre drøfter Peter Senges teori ... -
Organisasjonslæring i skolar : teoretiske og praktiske perspektiv
(HSF Notat, Book, 2004)Med stortingsmelding nr. 30 (2003-2004) ”Kultur for læring” har Utdannings og forskingsdepartementet (UFD) signalisert eit systemskifte i norsk skole. Læreplanane skal i sterkare grad rettast inn mot kompetansemål. Det ... -
Organisasjonslæring i skolar : teoretiske og praktiske perspektiv
(Rapport, Book, 2008)Denne rapporten er ein revisjon og ei utviding av ein HSF-publikasjon frå 2004 med same tittel. Ettersom organisasjonslæring har fått ein stadig meir sentral plass i både pedagogiske fagtekstar og utdanningspolitiske ...