Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
Viser treff 320-339 av 4096
-
Bruk av konkretiseringsmateriell på mellomtrinnet: En kvalitativ undersøkelse fra lærerens perspektiv
(Bachelor thesis, 2014-08-26)Forsknings- og Utviklingsarbeidet mitt hadde som formål å finne ut hvordan lærere på mellomtrinnet bruker konkretiseringsmateriell i matematikkundervisningen, og hvordan bruken kan virke inn på elevenes læringsutbytte. ... -
Bruk av konkretiseringsmateriell på ungdomstrinnet: En kvantitativ undersøkelse fra elevens perspektiv
(Bachelor thesis, 2015-10-27)Denne bacheloroppgaven er skrevet om undervisningsfaget matematikk med fokus på peda-gogiske overveielser og elevkunnskap. Forsknings- og Utviklingsarbeidet hadde som formål å finne ut om bruk av konkretiseringsmateriell ... -
Bruk av Lego Mindstorms i natur- og miljøfag på 9. trinn
(Master thesis, 2006)Sammendrag I 2003 ble det i gjennomsnitt brukt 63 000 kroner per elevplass i grunnskolen (Statistisk sentralbyrå 2004), noe som plasserer det norske forbruket per elev i verdenstoppen. På tross av dette ser en at elevene ... -
Bruk av læringsstrategiar
(Bachelor thesis, 2012-06-27)Arbeid med læringsstrategiar er vektlagt i Kunnskapsløftet (K06) og på Læringsplakaten som overordna prinsipp for opplæringa sine læringsmål. Etter mitt syn er det først og fremst viktig at elevar får ”lære å lære” fordi ... -
Bruk av makt og tvang i barnehagen
(Bachelor thesis, 2020) -
Bruk av multimodale tekster i Den norske kirkes konfirmantundervisning
(Master thesis, 2008)Sjefsredaktør i avisen Vårt Land skriver på lederplass 16. august 2008 at trosopplæringsreformen Størst av alt er det tiltaket som Den norske kirke har mest grunn til å være stolt av de siste 10 årene. Det sier han på ... -
Bruk av musikk i barnehager i Norge og Kina
(Bachelor thesis, 2020) -
Bruk av nettbrett i leseopplæringen: en kvalitativ undersøkelse av læreres erfaring
(Bachelor thesis, 2019) -
Bruk av Nettverk for miljølære i praksisundervisninga, del 2-2003
(HSF Notat, Book, 2004)Prosjektet er eit utviklingsprosjekt i samband med praksisundervisning i lærarutdanninga. Praksisoppgåva var å nytta eit av opplegga frå Nettverk for miljølære. Dette blei gjort for å forbetre praksis og få praksis meir ... -
Bruk av opplæringsvideo i instrumentalundervisning: En kvalitativ studie om muligheter i kulturskolen
(Master thesis, 2018)Denne studien handler om bruk av opplæringsvideoer i kulturskolen. Dagens og fremtidens kulturskoleelever er digitalt innfødte, som betyr at de er eksponert for ulike digitale teknologier fra barnsben av. De er godt bevandret ... -
Bruk av programmering i matematikkfaget på mellomtrinnet En kvalitativ studie av læreres tilrettelegging og erfaringer med ressurser fra Super:bit.
(Master thesis, 2022)Etter den nye læreplanen (LK20) ble iverksatt høsten 2020 skal programmering ha fått en sentral del i matematikkfaget. Programmering som verktøy for å lære matematikk har blitt diskutert i flere kanaler og vi så på dette ... -
Bruk av rekning i alle fag
(Bachelor thesis, 2014-08-26)Forfattar: Mathias Meløy Nilsen Tittel: Bruk av rekning i alle fag Innleiing: I innleiinga skriv eg om bakgrunnen for oppgåva eg har valt. Skriv og litt om korleis eg kom fram til den aktuelle problemstillinga. Pro ... -
Bruk av skulebiblioteket i leseopplæring – Ei kvalitativ undersøking av lærarars perspektiv på rolla til skulebiblioteket i arbeidet med lesing på mellomtrinnet
(Master thesis, 2021)Føremålet med denne studien er å undersøke om, og korleis, skulebiblioteket blir brukt i leseopplæringa på mellomtrinnet. Lesing er ei viktig ferdigheit som skal lærast i skulen, og sidan skulebiblioteket ofte utgjer kjernen ... -
Bruk av sosiale medier og følelser av kroppspress i svømming
(Bachelor thesis, 2019)I dagens samfunn nytter de fleste ungdommene seg av sosiale medier. Det at sosiale medier har blitt så stort, kan ha sine konsekvenser, da en ofte ser bilder av kropper man lengter etter å få. Et slikt kroppspress er ... -
Bruk av sosiale medier til kunnskapsbygging
(Master thesis, 2015-06-29)The purpose of this master thesis is to examine how 10th grade students use social media in school related activities and in the act of building knowledge. Teachers may use these findings to exploit the students learning ... -
Bruk av to ulike læringstilnærminger i opplæringen av sender/mottaker
(Master thesis, 2013)Hensikten til denne studien var å undersøke om bruk av to ulike undervisningstilnærminger i søk etter skredtatte personer med sender/mottaker vil påvirke søketiden og søkemønsteret hos uerfarne personer. Hvis en skiløper ... -
Bruk av uteskule i skriveopplæringa
(Bachelor thesis, 2019) -
Bruk av videotilbakemelding i formativ vurdering.
(Master thesis, 2020)Målet med oppgaven har vært å se nærmere på hvordan et utvalg lærere i videregående skole bruker videotilbakemelding i formativ vurdering for å fremme læring hos elevene. Tilbakemeldinger med fokus på vurdering for læring ... -
Bruk av Yammer i prosjektarbeid
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven har den overordnede problemstillingen: Hvordan kommuniserer, samhandler og deltar elever på 7.trinn gjennom bruk av Yammer i prosjektarbeid? Bakgrunnen for temavalget er at jeg som lærer ved en barneskole ... -
Bruk og kjøp av proteintilskudd
(Bachelor thesis, 2021)