Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 780-799 av 2193
-
Hva er en god lærer i følge tre grunnskolelærere i Livingstone? Og hvordan kan dette forklares kontekstuelt?
(Student paper, others, 2012)Denne studien er gjort i forbindelse med studiet Global Knowledge, som en del av lærerutdanningen ved Høyskolen i Sogn og Fjordane. Hensikten har vært å finne ut hva tre zambiske lærere mener om “den gode lærer”, og forklare ... -
Hva er en overgang til barnets beste og hvorfor er dette så viktig?
(Bachelor thesis, 2020) -
Hva er frilek, og hvordan benytter barn i 3-5 års alderen frileken ute i barnehagens område?
(Bachelor thesis, 2017)I bacheloroppgaven min har fokuset vært rettet mot problemstillingen min som er; ”Hva er frilek, og hvordan benytter barn i 3-5års alderen frileken ute i barnehagens område?”. Jeg har brukt kvalitativ forskningsmetode ... -
“Hva er læreres erfaringer rundt folkehelse og livsmestring?”
(Master thesis, 2023)Oppgaven er basert på en kvalitativ intervjustudie basert på fem lærere som er aktive i yrket som lærer. Studien har gjort funn i forhold til forskningsspørsmålet “Hva er læreres erfaringer rundt temaet folkehelse og ... -
Hva er viktig i samhandlingen mellom sosialarbeider og bruker i Zambia, fra sosialarbeiderens synspunkt?
(Student paper, others, 2010)I denne oppgaven er problemstillingen ”Hva er viktig i samhandlingen mellom sosialarbeider og bruker i Zambia, fra sosialarbeiderens synspunkt”. Det er en oppgave jeg har skrevet etter å ha jobbet i 7 uker på et sosialkontor ... -
Hva genererer kvalitet i multimodalitet? Kan vi enes om noen kriterier? : Vurdering av sammensatte elevtekster
(Master thesis, 2007)I Læreplanverket for Kunnskapsløftet (LK06) er det for en rekke fag eksplisitte målformuleringer som vektlegger at elevene skal produsere digitale multimodale tekster. Tydeligst er dette formulert under hovedemnet ... -
Hva gjør lederen for arbeidsmiljøet i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2023) -
Hva kan skolen lære av kodeklubbene?
(Master thesis, 2016)Formålet med denne studien var å undersøke hvordan programmeringsaktiviteter er organisert for barn i grunnskolealder i kodeklubber og enkelte skoleklasser og hva barna som deltar lærer av å arbeide med programmering. F ... -
Hva kjennetegner elevenes bruk av achievements i digitale spill?
(Master thesis, 2019)Dette masterarbeidet setter søkelys på bruken av achievements i digitale spill, og hvordan elever benytter seg av disse achievementene mens de spiller. Data- og videospill er et medium som opptar en stadig større del av ... -
Hva legger barnehagelærer vekt på i innredningen av det fysiske rommet til de yngste barna?
(Bachelor thesis, 2018) -
Hva legger erfarne lærere vekt på når de strukturerer undervisningen?
(Bachelor thesis, 2014)Med utgangspunkt i (Bendixen og Fischer 2013) sin teori om klassens tidslinje har jeg formulert følgende problemstilling.Hva legger erfarne lærere vekt på når de strukturerer undervisningen? Jeg vil belyse og utdype ... -
Hva legger pedagogiske ledere i begrepet innagerende atferd og hvordan kan de legge til rette for barn med innagerende atferd i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2017)Hva legger pedagogiske ledere i begrepet innagerende atferd og hvordan kan de legge til rette for barn med innagerende atferd i barnehagen? -
Hva oppfattes som utfordrende atferd hos barn i barnehagen, og hvordan håndterer de ansatte dette?
(Bachelor thesis, 2021) -
Hva så? : gjennomgripende utviklingsforstyrrelser og ferdig med lovfestet skolegang
(Master thesis, 2009) -
Hva sier forskning om hvordan lek kan bidra til læring i de første årene på skolen?
(Bachelor thesis, 2019)Bakgrunn : De siste årene har det vært omfattende debatter rundt temaet lek og læring, samt hvilket fokus skolen har og skal ha for de minste barna første årene. Læreplanene de siste tiårene har verdsatt lek i ulik grad, ... -
Hva skal vi finne på? Et studium av analoge og digitale komposisjonsprosesserers samspill i musikkfaget på barnetrinnet
(Master thesis, 2012-07-02)Med begrepet å finne på musikk ønsker oppgaven å kommunisere hvordan elever kan være kreativ i et klasseromskomposisjonskontekst. I denne undersøkelsen har finne på begrepet blitt satt inn i en komposisjonskontekst hvor ... -
Hva skal vi med historie i videregående skole?
(Master thesis, 2022)I kjølvannet av innføringen av Fagfornyelsen 2020 har jeg skrevet en masteroppgave som omhandler begrunnelsen for historiefaget i videregående skole. Konteksten for denne oppgaven er spesiell fordi tidligere kunnskapsminister ... -
Hva slags holdninger har lærere til fleksible skoler?
(Master thesis, 2019)Denne studien utforsker temaet skolebygg, gjennom en casestudie undersøkes hva som legges i begrepet fleksibel skole. Casestudien innebærer at jeg ser på læreres holdninger i sammenheng med Skolebruksplanen for Bergen ... -
Hva tenker du om skolens samfunnsmandat?
(Bachelor thesis, 2019) -
Hva vektlegger erfarne lærere på mellomtrinnet i sin klasseledelse?
(Bachelor thesis, 2015)Klasseledelse knyttes historisk sett til oppdragelse og til å holde disiplin, ro og orden i klasserommet. På tidlig 1900-tallet var det vanlig at lærerne brukte ulike former for avstraffelser, både fysiske og sosiale/verbale, ...