Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 1732-1751 av 2197
-
Se meg, lær meg og lik meg En kvalitativ studie om pedagogiske handlinger i møte med utagering
(Master thesis, 2022)Tittel: Se meg, lær meg og lik meg En kvalitativ studie om pedagogiske handlinger i møte med utagering Problemstilling for oppgaven er: Hvilke pedagogiske handlinger kan egne seg i møte med utagerende elevatferd? Utgangspunktet ... -
Se på meg!
(Bachelor thesis, 2019) -
Seksualitetsundervising på småtrinnet: Ei undersøking av kompetansemål
(Bachelor thesis, 2018) -
Seksualundervisning på zambiske skoler
(Bachelor thesis, 2015)Denne bacheloroppgaven er skrevet etter et 13 ukers praksisopphold i Livingstone i Zambia. I praksisperioden har jeg vært i undervisningspraksis på to forskjellige skoler, Hermann Gmeiner Primary School ved SOS Children ... -
Seksuelle overgrep: Korleis lærarar kan oppdage og handtere at elevar vert utsett for seksuelle overgrep
(Bachelor thesis, 2016) -
Selvoppfatning og mestring
(Bachelor thesis, 2019) -
Selvregulert læring -hvilke kvaliteter kan identifiseres ved en prosessorientert prøve i matematikk på ungdomsskoletrinnet
(Master thesis, 2018)Selvregulert læring blir fremhevet i Fremtidens skole – Fornyelse av fag og kompetanser som en viktig kompetanse for å gjøre elevene mer engasjert i læreprosessen, fremme dybdelæring, gi bedre arbeidsvaner, bidra til å øke ... -
Sensory white noise improves reading skills and memory recall in children with reading disability
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Background Reading disability (RD) is characterized by slow and inaccurate word reading development, commonly reflecting underlying phonological problems. We have previously shown that exposure to white noise acutely ... -
Sentence memory recall in adolescents: Effects of motor enactment, keyboarding, and handwriting during encoding
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Background Prior research has shown that memory for action sentences is stronger when stimuli are enacted during encoding than simply listened to: the so-called enactment effect. The goal of the present study was to explore ... -
Sentrale vilkår for ei oppleving av fellesskap på skulen – ei intervjuundersøking blant pedagogar og føresette til elevar med autismespekterdiagnosar (ASD)
(Master thesis, 2021)Bakgrunn: Å kjenne tilhøyre og ei oppleving av fellesskap er av stor avgjersle for alle elevar på skulen (Utdanningsdirektoratet, 2019). Barn med autismespekterdiagnosar (ASD) som gjerne har vanskar knytt til både sosial ... -
Ser du meg?
(Bachelor thesis, 2012) -
Sikkerhet på tur i skogen og på sjøen med barnehagegruppen
(Bachelor thesis, 2019) -
«Sjå! Ein Auto!»
(Bachelor thesis, 2020) -
Sjølvrepresentasjon i digitale forteljingar: Digital Storytelling som metode for å realisera ei moderne lærarrolle
(Master thesis, 2011-01-12)Bakgrunnen for denne oppgåva har vore korleis lærarrolla utviklar seg i eit samfunn der endringar på fleire plan skjer i stor fart. Den teknologiske utviklinga akselererer, og læringsmiljøet i skulen blir sterkt påverka ... -
Skal jeg fortelle deg noe?
(Bachelor thesis, 2019) -
Skal vi danse?
(Bachelor thesis, 2017) -
Skal vi leike med Jesus?
(Bachelor thesis, 2019) -
«Skal vi være venner?» : En studie av sammenhengen mellom språkferdigheter og sosiale ferdigheter hos norske tre- og fireåringer
(Master thesis, 2019)Tema for denne oppgaven er språkferdigheter og sosiale ferdigheter hos norske tre- og fireåringer, og hvilke sammenhenger det kan være mellom disse ferdighetene. I tillegg ble det undersøkt om kjønnsforskjeller hadde ... -
Skikkethetsvurdering i barnehagelærerutdanningen
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Skikkethetsvurdering i barnehagelærerutdanningen skal sikre at personer som utgjør en fare for barns liv og helse, ikke blir uteksaminert til yrket. Det er et behov for klarere vurderingskriterier. Målet med denne artikkelen ...