Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
Viser treff 2775-2794 av 4095
-
Norwegian dialect classifications
(Peer reviewed; Journal article, 2023)From the mid 19th century, there is a tradition of classifying the dialects spoken in Norway on the basis of linguistic features that show the different developments of Norwegian dialects in time and space after the Old ... -
Norwegian English teachers’ cognitions and self-reported practices regarding metalinguistic awareness: a qualitative study
(Master thesis, 2021)Metalinguistic awareness can be beneficial for cognitive processes and second language acquisition. How grade five to seven teachers in the Norwegian EFL classroom promote metalinguistic awareness to their pupils can be ... -
Norwegian L1 teachers’ beliefs about a multilingual approach in increasingly diverse classrooms
(Peer reviewed; Journal article, 2021)The L1 subject is a central meeting place for all students regardless of their linguistic backgrounds. Thus explorations of multilingualism in the L1 subject provide the potential for enhancing all students’ multilinguality. ... -
Norwegian polyamorous families and their experiences of kindergarten: a narrative inquiry
(Peer reviewed; Journal article, 2023)This article reports on a narrative inquiry (NI) of two Norwegian polyamorous families regarding their encounters with their children’s kindergartens. NI as a theory and method is employed, along with discourse theory, to ... -
Norwegian sixth and seventh graders’ metalinguistic awareness and its interrelatedness with their teacher-reported English competence: a pilot study
(Master thesis, 2020)Forskning på metalinguistisk bevissthet (MLA) har økt i popularitet de siste tiårene. Flere studier har undersøkt forholdet mellom MLA og andrespråklig tilegnelse og har funnet positive korrelasjoner mellom de to. Denne ... -
Norwegian speech-language pathologists treatment practices for preschool children who stutter: An explorative study
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Purpose This study investigated the treatment practices of speech-language pathologists (SLPs) with preschool children who stutter to explore variations in service delivery and, consequently to better inform and support ... -
Norwegian teachers' safety strategies for Friluftsliv excursions: implications for inclusive education
(Journal article; Peer reviewed, 2018)The purpose of this study was to explore how teachers in friluftsliv (the Scandinavian equivalent of outdoor education and outdoor recreation) reflect upon their safety strategies in relation to pupils’ friluftsliv abilities ... -
Norwegian teachers’ perception of the benefits of using literature in the classroom
(Bachelor thesis, 2019) -
‘Not to judge by the looks but you can tell by the looks!’ Physical capital as symbolic capital in the individualization of health among young Norwegians
(Peer reviewed; Journal article, 2022)In this paper we explore how 15–16-year-old Norwegians experience social and cultural norms that shape their relationship with health and physical activity (PA) in a country where participation in PA is normative, in the ... -
Note for note, takt og tone: Et læreverk i noter for elever i ungdomsskolen
(Bachelor thesis, 2014-08-25)Hvilke oppgaver og hvilken progresjon kan passe i et læreverk i noter for elever i ungdomsskolen som bygger på kompetansemålene i musikk etter 10. årstrinn? Denne problemstillingen dannet grunnlaget for bacheloroppgaven ... -
Null: 12 tekstbrudd om tall
(Skriftserien, nr. 3/2007 - Artikkel 9., Rapport, 2007-05-10) -
Ny og supplerende kartlegging av biologisk mangfold i Sunnhordland og Nord-Rogaland 2013 og 2014
(HSH-rapport;2015/2, Others, 2015)Rapporten beskriver nye funn av ulike vekster i Sunnhordland og Nord-Rogaland i 2013-14. Totalt 14 lokaliteter i Stord, Tysnes, Bømlo og Rennesøy er beskrevet, der 11 av lokalitetene er nybeskrevne, mens tre lokaliteter ... -
Ny styringsstruktur og styrket eierrolle
(Chapter; Peer reviewed, 2023) -
Nyankomne elevar og IKT
(Master thesis, 2021)Det overordna temaet i denne masteroppgåva er erfaringar lærarane har kring implementering av Chromebook i innføringsklassar. Bakgrunnen for val av tema er det pågåande fokuset på korleis ein skal legge til rette for å ... -
Nyankomne elevers erfaringer med overgangen fra innføringsklasser til ordinære klasser.
(Master thesis, 2020)Problemstilling og formål Forskningsprosjektets overordnede formål er å undersøke skolesituasjonen til nyankomne elever på ungdomstrinnet, som nylig har blitt overført fra en innføringsklasse til en ordinær klasse. Studien ... -
Nye funn av Karplanter og Sopp i Sunnhordland 2008: oppdatering og status.
(Others, 2008)Gjennom de siste 5 årene har jeg drevet en systematisk kartlegging av soppmangfoldet i kulturlandskapet i Stord og Fitjar. Det registrerte artsmangfoldet i Stord og Fitjar er i overkant av 530 taxa, men blant disse er ... -
Nye lokaliteter og nye funn av sopp i kulturlandskapet i Sunnhordland og Nord-Rogaland 2011-2012: Oppdatering og status
(HSH-rapport;2013/3, Others, 2013)Selv etter 10 år med inventering av kulturlandskap i Sunnhordland, dukker det stadig opp nye rike lokaliteter med stort mangfold av beitemarksopp. Årlig inventering av samme kulturlandskap fører og til at nye arter ... -
Det nye samarbeidet: Bruk av IKT i skule-heim-samarbeid
(Master thesis, 2011-11-22)Masteroppgåva sitt overordna mål har vore å undersøke korleis foreldre og lærarar forstår og nyttar seg av IKT i skule-heim-samarbeid. Undersøkinga vart gjennomført vinteren og våren 2011, og informantane var foreldre og ...