Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
Viser treff 1867-1886 av 4096
-
Inkludering av barn med nedsatt funksjonsevne
(Bachelor thesis, 2019) -
Inkludering av barn med særskilte behov
(Bachelor thesis, 2021) -
Inkludering av barn med særskilte behov i utelek
(Bachelor thesis, 2023) -
Inkludering av flerspråklighet i norskfaget på barneskolen
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven undersøker hvordan én barneskolelærer inkluderer flerspråkligheten til elever med norsk som andrespråk i den ordinære norskundervisningen i en 6. klasse. I tillegg undersøker jeg hvordan åtte ... -
Inkludering av lesesvake elever: Er me på veg til å få ei tilpassa opplæring som inkluderer alle i eit klasserom, og tar en omsyn til elevane si sjølvoppfatning i denne prosessen?
(Bachelor thesis, 2012-06-27)Denne oppgåva har føljande problemstilling: Er me på veg til å få ei tilpassa opplæring som inkluderer alle i eit klasserom, og tar ein omsyn til elevane si sjølvoppfatning i denne prosessen? Ettersom problemformuleringa ... -
Inkludering av minoritetsspråklige barn
(Bachelor thesis, 2023) -
Inkludering for elevar med nedsett funksjonsevne
(Master thesis, 2021)F ø rem å let med dette forskingsprosjektet er å få innsikt i l æ rarar sine tankar og erfaringar knytt til inkludering i skulen. Dette er for å skape meir medvit kring inkluderande oppl æ ring, noko som kan bidra til ... -
Inkludering i en flerkulturell skole: En analyse av styringsdokumenter i skolen, med fokus på minoritetsspråklige elever og inkluderingsprinsippet
(Master thesis, 2023)Denne masteravhandlingen bygger på en dokumentanalyse av tre ulike styringsdokumenter som er relevante i en skole- og utdanningssammenheng. Oppgavens problemstilling er: «Hvordan blir forståelsen av inkludering i en ... -
Inkludering og læring for nyankomne minoritetsspråklege elevar
(Bachelor thesis, 2019) -
Inkludering og tilrettelegging av barn med nedsatt funksjonsevne
(Bachelor thesis, 2022) -
Inkluderingen av 22. juli i Fagfornyelsen – faglige perspektiv
(Bachelor thesis, 2019) -
Inn med utdanning
(Chronicle, 2012-04-14) -
Innestengd eller utestengd? Opplæring innanfor kriminalomsorga.
(Master thesis, 2015-05)I denne studien undersøkjer eg seks innsette sine opplevingar av fengselsundervisninga. Problemstillinga knytt til oppgåva er: Korleis opplev innsette undervisninga dei vert tilbudd i fengslet? Forskingsspørsmåla som skal ... -
Innføring av nye kompetansekrav i svømming – erfaringer fra skoleledere, lærere og elever
(Master thesis, 2018-05-15)Kroppsøvingsfaget har vært gjennom flere fagplanrevisjoner etter innføring av Læreplanverket for Kunnskapsløftet (LK06). Siste revisjon med nye kompetansekrav i svømming kom i 2017, da regjeringen lanserte «Svømmepakken». ... -
Innhold og verdier i musikkpedagogikkutdanningen: En komparativ dokumentanalyse av studie- og emneplaner for masterprogrammer med tittelen «Master i musikkpedagogikk»
(Master thesis, 2020)«Innhold og verdier i musikkpedagogikkutdanningen» er en masteravhandling som ser på innholdet og verdiene som gjør seg synlige i studie- og emneplanene til ulike masterprogrammer med tittelen «Master i musikkpedagogikk». ... -
Innledning
(Chapter, 2020) -
Innleiing - kjerneelementa i forskingsperspektiv
(Chapter; Peer reviewed, 2022) -
Innovasjonsprosjektet Skole og konsert - fra formidling til dialog (DiSko): Erfaringsrapport 2019
(Research report, 2020)Forskningsprosjektet DiSko (2017 – 2020) er et innovasjonsprosjekt som har som mål å utvikle alternative praksiser for skolekonserter i Norge. Gjennom DiSko vil vi finne ut hvordan en kan produsere og distribuere konserter ...