Inkludering for elevar med nedsett funksjonsevne
Abstract
F
ø rem å let med dette forskingsprosjektet er å få innsikt i l æ rarar sine tankar og erfaringar knytt til
inkludering i skulen. Dette er for å skape meir medvit kring inkluderande oppl æ ring, noko som kan
bidra til utvikling og l æ ring for alle elevar. Problemstillinga for prosjektet er:
Kva
opplever l æ rarar som moglegheiter og utfordringar i arbeid med inkludering for elevar med
nedsett funksjonsevne
For
å svare på problemstillinga ha r eg gjennomført semistrukturert e intervju med fire l æ rarar i
barneskulen. Intervjua var avgrensa til å handle om inkludering i skulen med tanke på elevar med
nedsett funksjonsevne. Ettersom dette er ei mangfaldig elevgruppe med varierte behov for
tilrettelegging, kan dette bidr a til innsikt om korleis skulen kan utvikle inkluderande l æ ringsmilj ø i
møte med eit rikt elevmangfald
I
drøftingsdelen har eg brukt Senge sin teori om fem disiplinar for utvikling av l æ rande
organisasjonar noko som har gjort det mogleg å forstå meir om ko rleis l æ rarar kan p å verke arbeidet
med inkludering. Det te viser at medviten praksis saman med ein kontinuerleg l æ ringsprosess kan
bidra til betre vilk å r for inkludering i skulen.
Funn
tyder på at moglegheiter og utfordringar ofte er to sider av same sak. Resultat viser at l æ rarar
opplever godt samarbeid og openheit som moglegheiter for å fremje utvikling av inkluderande
l æ ringsmilj ø På motsett side opplever l æ rarar at lav kvalitet på samarbeid og mangel på openheit,
kan skape utfordringar som kan hemje arbeid med inkludering.
Description
Master i læring og undervisning, Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag