Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
Viser treff 2042-2061 av 4182
-
Kindergarten teachers' educational ideals - tensions and contradictions
(Peer reviewed; Journal article, 2013) -
Kirke - skole - samarbeid i barneskolen : foreløpig rapport i påvente av den varslede revisjonen av KRL-faget
(HSF Rapport, Book, 2001)Rapporten er todelt. Del I er en faglig/didaktisk drøfting av spørsmål knyttet til kirke-skole-samarbeid etter L-97. Sentrale sider ved skolens og kirkens planer, forholdet mellom dem og møtepunkt og konfliktpunkt blir ... -
Kjennetegn ved kvaliteter i samtaler mellom elever i arbeid med oppgaver basert på autentiske data i matematikkundervisning.
(Master thesis, 2018)Studien har, med utgangspunkt i et samarbeid med Ekte data, som hensikt å belyse samtalers kvaliteter og muligheter i matematikklasserommet under arbeid med autentiske data. Dette er blitt gjort med utgangspunkt i ... -
Kjente læringsformer på ukjent grunn. Lærerstudenters refleksjon over praksis i Tanzania
(Chapter; Peer reviewed, 2022)Kapittelet retter søkelys mot hva som skjer når lærerstudenter overtar undervisningen for en mindre gruppe elever ved en tanzaniansk skole i fire uker. Studentene fikk mulighet til å videreføre noen av sine kjente ... -
Kjæledyr i Realistisk Barnelitteratur
(Master thesis, 2017-05-15)I denne avhandlingen har jeg studert fremstillingen av kjæledyr i realistisk barnelitteratur og hvordan normer for god dyrevelferd kommer frem her. Materiale som forskes på er to illustrerte barnebøker, med kjæledyr som ... -
«Kjærlighet er oppskriften når du skal arbeide med barn med autismespekterforstyrrelser»
(Bachelor thesis, 2022)Title: “Love is the recipe when you are working with children with autism” This task is based on a study of children with autism in kindergarten, focusing on how they get included in play. My research-question has been: ... -
Kjønn og likestilling i barnehagen
(Bachelor thesis, 2021) -
Kjønn og likestilling i norske og kinesiske barnehager
(Bachelor thesis, 2020) -
Kjønn, likestilling og seksualitet i en objektiv KRLE-undervisning
(Bachelor thesis, 2019) -
Kjønnsbalanse i musikkbransjen Mind the gap!
(Bachelor thesis, 2023) -
Kjønnsforskjeller i skolen og læreres forventninger
(Bachelor thesis, 2019) -
Kjønnsidentitet og seksuell orientering, er naturfagslærebøkene gode nok?
(Bachelor thesis, 2018) -
Kjønnsroller og likestilling i barnehagen
(Bachelor thesis, 2020) -
«Klart du kan!» – Bandpraksis i et musikkverksted for jenter
(Master thesis, 2017-05-15)Denne forskningen har foregått i et kommunalt musikkverksted for jenter i alderen i 11-19 år i en storbykommune i Norge. Musikkverkstedet er lokalisert på et kulturhus med moderne og velutstyrte fasiliteter for musikkpraksis ... -
Klasseledelse : Hvordan bidra til et godt klassemiljø
(Bachelor thesis, 2018) -
Klasseledelse i musikk: En studie om grunnskolelærerstudenters erfaringer og refleksjoner fra utdanningen
(Master thesis, 2022)Hensikten med mitt masterprosjekt har vært å se hvordan musikkstudenter i lærerutdanningen opplever opplæringen i klasseledelse i musikkfaget, og hvilke kompetanser de har opparbeidet seg rundt tema samt hvilket utbytte ... -
Klasseledelse i risikosamfunnet - resultater fra et ekspert- og observasjonsstudium
(Master thesis, 2015-11-29)Denne masteravhandlingen setter fokus på lærerens klasseledelse i risikosamfunnet. Klasseledelse har i økende grad blitt satt på dagsorden i lærer- og videreutdanning. Kompetanse på området er høyaktuelt. Å se klasseledelse ... -
Klasseledelse i teknologitette klasserom
(Master thesis, 2012-07-02)Gjennom læreplaneverket LK06 ble en ny basisferdighet introdusert. Å kunne bruke digitale verktøy medførte en økt satsing på IKT og digital kompetanse i skolen. I videregående skole har dette kuliminert i bærbar PC til ... -
Klasseledelse og involvering av elever i musikkundervisning
(Master thesis, 2023)Hensikten med studien har vært å finne ut hvordan erfarne musikklærere i grunnskolen arbeider med klasseledelse og involvering av elever i sin musikkundervisning. Gjennom studien har jeg fått innsikt i hva to musikklærere ...