Blar i Institutt for kunstfag på tittel
Viser treff 190-209 av 263
-
Rap music videos in the Global Science Opera – towards a teaching design
(Master thesis, 2022)This thesis aims to present a research-based educational method and design for using rap and hip hop in transdisciplinary science and arts rap music video (RMV) projects in the classroom within the context of the Global ... -
Rap music videos in the Global Science Opera – towards a teaching design
(Master thesis, 2022)This thesis aims to present a research-based educational method and design for using rap and hip hop in transdisciplinary science and arts rap music video (RMV) projects in the classroom within the context of the Global ... -
Rapport frå FoU-prosjektet ARTig: Eit eksemplarisk undervisningsopplegg
(Research report, 2015) -
Recognising intra-actions of music and pupil
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Music is deeply entangled with human activity and can play various roles in our lives, also in the lives of children. A large part of children’s day-to-day life in Norway takes place within a school context. However, ... -
Reflections on didactical challenges in teaching computer programming
(Peer reviewed; Journal article, 2023)One of the key challenges of modern society is the vast number of technological devices surrounding us. As a result, general ICT skills are essential for both work and personal time. In addition, ICT skills are widely used ... -
Researching Posthumanizing Creativity: Expanding, Shifting, and Disrupting
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This article explores the affordances, challenges, and imperfections of researching “post”humanizing creativity, by offering two exemplars, sharing how we walk the talk, so to speak, as well as how we have been rewarded ... -
Response to COVID-19 Zooming in on online process drama
(Journal article; Peer reviewed, 2020)During the COVID-19 pandemic lockdown both authors were experimenting with facilitating longer complex process dramas on online platforms. We offered participants the opportunity to reflect on the situation we were facing ... -
Rimer kreativitet på produktivitet? - En undersøgelse af Dacapo Teatrets arbejde med spontanitet for ansatte i erhvervslivet
(Master thesis, 2009-06)Masteropgaven tager udgangspunkt i konsulentvirksomheden Dacapo Teatret og deres arbejde med spontanitet i forbindelse med forløb for ansatte i erhvervslivet. I artiklen ”Teatrale spill i næringslivet – om dramapedagogiske ... -
Rytmisk musikkundervisning som estetisk praksis : en casestudie
(NMH-publikasjoner;2009:2, Doctoral thesis, 2009)The subject of this dissertation is rhythmic music teaching. "Rhythmic music" is synonymous with "popular music". Rhythmic music teaching is, in short, an oral approach to teaching, where rhythm, participation, movement, ... -
Saman om tastaturet: Ein kvalitativ kasusstudie om samskriving og gruppevis nivådeling i eit norskfagleg skriveprosjekt på Vg1
(Master thesis, 2021)I denne masteroppgåva har eg med utgangspunkt i sosiokulturell teori (Vygotsky, 1978) gjort ein kvalitativ kasusstudie med fokus på kombinasjonen av nivådeling og samskriving (Eritsland, 2008; 2009), der eg har undersøkt ... -
Saum og berekraftig utvikling
(Master thesis, 2023)Berekraftig utvikling er eit omgrep som dukkar opp i ulike samanhengar i dagleglivet. I denne masteroppgåva er berekraftig utvikling kopla opp mot ei tradisjonell saumoppgåve i skulen. I dagens læreplanen for kunst og ... -
Seks dager i et glassblåserverksted
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er et utviklingsprosjekt der målet er å undersøke hvordan et undervisningsopplegg knyttet til omforming av tomgods kan brukes i undervisning for bærekraftig utvikling i folkehøgskolen. Problemstillingen ... -
The Show: Et praksisledet forskningsprosjekt i valgfaget Produksjon for Scene
(Master thesis, 2023)Studien tar for seg en kreativ prosess i valgfaget Produksjon for scene (PfS) på en ungdomsskole. I løpet av et skoleår jobbet elever og lærere sammen om å utvikle, produsere og vise frem musikalen «The Show». Målet med ... -
Skapia: En ekstern aktørs bidrag til komponering i musikkfaget i grunnskolen
(Master thesis, 2020)Målet med denne oppgaven er å bidra til diskusjonen om komponering i grunnskolen. I denne studien undersøkes den eksterne aktøren Skapia, som gjennom sine to satsinger «Veslefrikk» og «U-trykk» og andre lokale arrangementer, ... -
Skole og konsert - fra formidling til dialog (DiSko): Erfaringsrapport
(CASE-rapport;1/2019, Report, 2019)Forskere som har deltatt i syklus 1 med datainnsamling, analyse og tekst er: Professor og Forskningsleder Magne Espeland, 1. amanuensis og prosjektleder Kari Holdhus, 1. lektor Jorunn Thortveit (Universitetet i Stavanger) ... -
Skole og konsert - fra formidling til dialog (DiSko): Tilstandsrapport
(CASE-rapport;1/2017, Report, 2017)Gjennom forskningsprosjektet ”Skole og konsert – fra formidling til dialog” (DiSko) vil forskerne arbeide med hvordan en kan produsere og distribuere konserter og annen kunst for elever i skolen på en slik måte at det kan ... -
Skole og konsert - frå formidling til dialog (DiSko): Produksjosrapport
(CASE-rapport;1/2018, Report, 2018)Produksjonsrapport 1 inngår i ein serie planlagde rapportar frå prosjektet Skole og konsert – frå formidling til dialog (DiSko). Desse rapportane blir utforma undervegs med og parallelt med FOU- prosessen og er ein del av ... -
Skolelivskvalitet og inkluderende musikkundervisning : Perspektiver på praksis i grunnskolen
(Master thesis, 2019)This is a master thesis in music education at the University College of Western Norway. Through this research project I have elucidated how pupils, music teachers and school management experience inclusive music education ... -
Skulekorpsdireksjon: Eit diskursorientert bidrag til å forstå korleis direksjonspraksisar i skulekorps vert konstruert
(Master thesis, 2018)Å dirigere skulekorps er ei mangefasettert oppgåve, som kan vere vanskeleg å fullt ut definere kva inneber. Eigne erfaringar og forsking har medført ein fascinasjon knytt til kva ein skulekorpsdirigent er og korleis ein ...