Blar i Institutt for kunstfag på tittel
Viser treff 1-20 av 269
-
Aarup 1960 and the poetics of materials
(Peer reviewed; Journal article, 2021)All design has its own conditional modes of expression; however, these are realised through the maker’s sense of the possibilities of materiality. This essay was inspired by a reclaimed piece of 1960s furniture designed ... -
Age-inclusive Arctic outdoor spaces: a policy review in four Nordic countries
(Peer reviewed; Journal article, 2024)In the last decade, policy strategies were adopted in response to population ageing in the Nordic countries. Governmental actions have to be evaluated in terms of their efficacy. The objective of this article is to identify ... -
An investigation into the feasibility of using the Suzuki approach for piano education in the Norwegian Culture School.
(Master thesis, 2018)This study employs philosophical critique in order to determine whether a measure of adaption of the Suzuki Method may help alleviate some of the challenges to music teaching in the Norwegian School of Music and Performing ... -
Appasionata om du flyr eller faller : Et innblikk i hvordan medgang og motgang kan påvirke en kreativ prosess
(Master thesis, 2016-08-12)Hva innebærer det å være kreativ, og hva fremmer og hemmer en kreativ prosess? Med dette som utgangspunkt tar oppgaven min for seg hva som viser seg å influere min egen kreative prosess i en spesifikk periode. Jeg har ... -
Arbeid med et større musikalsk prosjekt: Casestudie av en revy på en ungdomsskole
(Master thesis, 2023)Formålet med masteroppgaven min har vært sette lys på hvordan en revy som et musikkpedagogisk prosjekt kan bidra til sosial læring og utvikling blandt elevene på en ungdomsskole. Tidligere forskning og litteratur i den ... -
Audio visual improvisation: A study of an multimodal artistic process
(Master thesis, 2021)“Audio-visual improvisation” is a study of a multimodal artistic process in a collaboration between a draughtsman and musicians. In this artistic research project, I drew ten drawings in collaboration with two musicians. ... -
«Å nei, å nei» : Et performativt møte mellom toddlere, skuespillere og artefakter
(Master thesis, 2018)Bakgrunn: Forskningsprosjektene «Blikk for barn» (BfB) og «Gode barnehager for barn i Norge» (GoBaN) presenterte at de estetiske fagene, inkludert drama er et av fagområdene i rammeplanen som blir lite praktisert i ... -
BARE FIKSJON! En undersøkelse av dramatisk fiksjon i lys av etablerte og nye normer i teaterkunst og dramatisk arbeid.
(Master thesis, 2015-05-15)Denne studien er en undersøkelse av begrepet fiksjon og hvordan man kan forstå det i forskjellige historiske paradigmer. Ordet fiksjon assosieres gjerne, i en generell og allmenn forståelse, med noe tenkt – noe ikke-virkelig ... -
«Barndommen min har aldri forlatt meg» En undersøkelse av trosfortellinger og unges deltagelse i interreligiøs dialog
(Chapter, 2020)This study explores the impact of interreligious dialogue on identity, belonging and faith among young adults who are active in an interreligious dialogue group where they use storytelling as a method to reflect on their ... -
Barns musikalske væremåte: En studie av musikkundervisning i 1. klasse
(Master thesis, 2016-08-09)Barns musikalske væremåte. En studie for musikkundervisning i 1. klasse. Denne studien fokuserer på hvordan og i hvilken grad estetiske og kreative læreprosesser kan oppnå inkludering og deltakelse i musikkundervisning ... -
«Båten er en sjokolade!»: Tilrettelegging for barns lek i et opplevelsesrom med en dynamisk digital scenografi
(Master thesis, 2021)Barnehagens digitale praksis er et pålagt arbeidsområde. Personalet i barnehagen utfordres til å ta i bruk digitale verktøy på skapende og kreative måter for å støtte opp om barns læreprosesser og å bidra til et rikt og ... -
«Be Proud or Stay Out of It» : En narrativ studie av artistutviklingen til tre norske, skeive, kvinnelige artister.
(Master thesis, 2018)Denne masteravhandlingen er en undersøkelse av artistutviklingen til tre norske, skeive kvinnelige artister. Gjennom kvalitative forskningsintervju har vi sett på hvordan artistutviklingen til artistene har blitt farget ... -
Being and becoming ‘a frail older adult’: Meaning-making and resistance through storytelling
(Peer reviewed; Journal article, 2023)By inquiring into older adults' narrations about their lives in the present, past, and future, this study aims to learn more about home-dwelling older adults' lived experiences of being and becoming “frail”. This article ... -
"Being Cultural" versus "Cultural Beings": General Design Education
(Journal article; Peer reviewed, 2018)The design and design education professions—also known as the ‘making professions’—have a short history of conducting research, which can be understood as the process by which they establish their professional identity. ... -
Brikkeveving, en glemt arv: Dokumentasjon av egen innlæringsprosess
(Master thesis, 2022)I denne masteroppgaven har jeg tilegnet meg kunnskap rundt håndverket brikkeveving gjennom teori og empirisk materiale. Jeg har benyttet meg av håndverkshistorie, teknisk teori, informanters utsagn, egen utprøving og ... -
Compositional process as discourse and interaction : a study of small group music composition processes in a school context
(Doctoral thesis, 2007)“Compositional Process as Discourse and Interaction” is a study on compositional processes of pupils working in small groups in a public school music context. The study describes and discusses the main elements ... -
Creativity and Ecoscenography in the Global Science Opera
(Master thesis, 2017)This thesis looks at how the creative process is influenced by the implementation of sustainable design in education. Working with an interdisciplinary collaboration between science and arts in the Global Science Opera ... -
Critical Reflection in Music Teacher Education: Contradictions and Dilemmas in Theory, Policy, and Practice
(Peer reviewed; Journal article, 2023)In this article, three researchers and music teacher educators reflect upon the possibilities for and challenges of fostering preservice teachers’ critical and democratic capacities and agency in music teacher education ... -
Demokrati og medborgerskap i Overordnet del
(Bachelor thesis, 2019)