Blar i Institutt for kunstfag på tittel
Viser treff 219-238 av 263
-
Subjective Well-Being and Interpersonal Relationships Among Music Performance Students in Norway
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven er et forsøk på å undersøke korrelasjonen av mellom-menneskelig forhold innenfor det akademiske feltet og affektiv velvære, en dimensjon av subjektiv velvære, blant musikkstudenter i utøvende musikk i ... -
Teater i lukkede rom -en studie av fasilitator i devisingprosesser med innsatte i fengsel
(Master thesis, 2021)Teater i lukkede rom - en studie av fasilitator i devisingprosesser med innsatte i fengsel. Studien tar for seg et praksisbasert forskningsprosjekt i fengsel, der fasilitators rolle i devisingprosesser undersøkes. Arbeidet ... -
Teater som brobygger
(Master thesis, 2023)Studiet tar sikte på å undersøke hvordan teater og drama kan bidra til å skape et inkluderende miljø for ungdommer med forskjellig kulturell bakgrunn. Spesielt er fokus rettet mot hvordan dramaaktiviteter kan fungere som ... -
Teateranmeldelser som tekster i lærerutdanning – med utgangspunkt i Det Norske Teatrets Edda, 2017
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Artikkelen diskuterer 8 anmeldelser av Det Norske Teatrets produksjon Edda i 2017. Artikkelen er utviklet kollektivt, på grunnlag av en felles interesse for myter og fortellinger, forankret i forskergruppen «Mytologi, ... -
Tegning og didaktiske praksiser i kunst og håndverk
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Artikkelen setter søkelys på hvordan lærere operasjonaliserer tegning i faget kunst og håndverk i ungdomsskolen, og hvilke tegnetilnærminger og metoder de knytter til kompetansemålene i læreplanen Kunnskapsløftet 2006. ... -
The message: Vokalformidling som sangundervisning
(Bachelor thesis, 2019) -
"The Music is not in the piano" : En undersøkelse av hvordan lærere reflekterer over egne erfaringer fra undervisning med 3d printer i faget formgivning, kunst og håndverk
(Master thesis, 2016-08-12)Ny teknologi og utvikling i samfunnet kan lede til forandringer og utfordringer for fag. Tidligere forskning viser at 3d-printer anses som en teknologi som vil få innvirkning på skoler verden rundt i løpet av få år. Å ta ... -
The recipe of laughter – how comic elements function in a TIE production?
(Master thesis, 2017)This study intends to explore the function of comic elements in Theatre in Education. TIE is a kind of interactive theatre that offers chance to explore values and create meaning through dramatic through the dramatic form. ... -
Third space moments: Exploring a university-school partnership through collaborative action research
(Peer reviewed; Journal article, 2024)This article explores multi-stakeholder practices of negotiating and delivering a partnership model, including pre-service teachers. The authors discuss how third spaces can be jointly created in teacher education partnerships ... -
Tilbakeblikk framover
(Master thesis, 2017)Forskingspørsmåla som vert handsama i denne masteroppgåva har sett nærare på korleis ein kan utvikle undervisningspraksis med fokus på idéutvikling. Undersøkinga er gjort i samband med undervisning av lærlingar, ved kjole ... -
Tilhører – En prototype på fremtidens omsluttende radio
(Peer reviewed; Journal article, 2018) -
Tilpasset opplæring som en del av musikklærerens profesjonsforståelse • Fem musikklæreres betraktninger om begrepet tilpasset opplæring i musikkfaget
(Master thesis, 2018)Målet med denne studien er å se på hvordan den tilpassede opplæringen foreligger i musikkundervisningen ut fra hvordan den profesjonelle musikklæreren snakker om dette i forbindelse med musikkfaget. Profesjonsteori ligger ... -
Towards a professionalization of pedagogical improvisation in teacher education
(Peer reviewed; Journal article, 2016) -
Towards a rationale for science-art integration as a transdisciplinary signature pedagogy
(Peer reviewed; Journal article, 2022)The main aim of this paper is to address the increasing need for science-art integration across all levels of education globally. Specifically, the need to identify a signature pedagogy for the Global Science Opera (GSO) ... -
Towards transdisciplinarity in global integrated science-arts practices in education? A Janus approach
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Recent years have witnessed significant growth of interest in science-art integration in schools as an approach to creative teaching and learning. This conceptual turn in education implies profound institutional and ... -
Trom som du er! En studie av trommesirkelen som fenomen
(Master thesis, 2018)I den åpne trommesirkel, også kjent som Community Drum Circle, er det etter sigende umulig å spille feil. En kan spørre seg om dette i det hele tatt er mulig, og hvis så er tilfelle, hvordan det kan tenkes å henge sammen. ... -
Trommeundervisning i HD: utvikling av videolæringsressurser gjennom aksjonsforskning
(Master thesis, 2023)I dette aksjonsforskningsstudiet har jeg tatt for meg skapelsen av to videoressurser på trommer som har som mål å legge til rette for læring i et forsøk på å svare på spørsmålet: Hvordan kan instrumentalundervisningsvideoer ... -
Tverrfaglig lærersamarbeid: Læreres opplevelse og erfaring av et tverrfaglig samarbeid mellom Kunst og håndverk, Naturfag og Samfunnsfag
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven omhandler hvordan lærere som underviser i fagene Kunst og håndverk, Naturfag og Samfunnsfag sammen planlegger, gjennomfører og evaluerer et tverrfaglig prosjekt sammen med elever i på barneskolen, 5. ... -
Ufaglærte musikklærere i praksis: En kvalitativ studie av hvordan ufaglærte musikklærere arbeider med musikkundervisning og musikkaktiviteter på en grunnskole
(Master thesis, 2020)I denne studien gjøres det undersøkelser av ufaglærte musikklærere sin praksis i en grunnskole. Målet er ikke å fortelle hvordan musikkundervisningen bør være og hva den bør inneholde, men å belyse muligheten om å ta ... -
Underliggjøring av ungdomsskolen
(Bachelor thesis, 2021)