Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking: Nye registreringer
Viser treff 261-280 av 704
-
Omvendt undervisning i matematikk: Fire læreres forståelse og utøvelse av undervisningsmetoden
(Master thesis, 2022)Omvendt undervisning i matematikk: fire læreres forståelse og utøvelse av undervsiningsmetoden, er en kvalitativ studie av fire lærere sin forståelse og utøvelse av omvendt undervisning. Etter omvendt undervisning ble ... -
Synergier mellom problemløsning og elevmotivasjon i matematikk
(Master thesis, 2022)Problemløsning som del av matematikkundervisning har det blitt rettet mer oppmerksomhet mot i den nye læreplanen for matematikk som ble innført i 2020 (Kunnskapsløftet). Som matematisk fenomen er problemløsning et viktig ... -
Fysisk aktiv læring i matematikkfaget – et elevperspektiv
(Master thesis, 2022)Fysisk aktiv læring i matematikkfaget – et elevperspektiv, er en kvalitativ studie av hvordan åtte elever på syvende trinn opplever fysisk aktiv læring (FAL) som didaktisk metode i matematikkundervisningen. Forskning ... -
Using the picturebook The Rabbits to teach visual literacy in a 7th grade EFL classroom
(Master thesis, 2022)This thesis explores how the picturebook, The Rabbits, can be used to teach 7th grade pupils about visual literacy as a skill in the EFL classroom. The study consists of a mixed-methods approach, where I will use both ... -
Hva kjennetegner populærvitenskapelig formidling av matematikk?
(Master thesis, 2022)Nylige undersøkelser kan tyde på at den norske skolen har behov for mer levende, engasjerende og motiverende metoder for å lære bort matematikk på barne- og ungdomstrinnet. Tradisjonell matematikkundervisning er gjerne ... -
Elementary school teacher cognition on metalinguistic awareness in the EFL classroom.
(Master thesis, 2022)Metalinguistic awareness (Language awareness) was in 2020 included in the Norwegian curriculum of the subject English. In this thesis I aim to research primary school teachers’ cognition about Metalinguistic awareness. ... -
The Role of the L2 Motivational Self System in Predicting L2 Willingness to Communicate: A Study of Young Language Learners’ L2 WTC and Motivation in the Norwegian Lower Secondary ESL Classroom
(Master thesis, 2022)This thesis investigates the role of motivation on young Norwegian language learners’ willingness to communicate in the ESL classroom both in general and looking at gender differences. The study draws on literature from ... -
Developing Intercultural Competence with Critical Literacy: An Analysis of Cultural Perspectives in 8th Grade EFL Textbooks
(Master thesis, 2022)The current master’s thesis in Education is intended for the field of English didactics. The motivation behind the current study is to explore how EFL textbooks can be utilized to improve students’ awareness and understanding ... -
Using Queer and Black literature in the Norwegian EFL classroom to create awareness towards the intersections of multiple marginalised people
(Master thesis, 2022)This thesis argues that using Black queer literature in the English Foreign Language (EFL) classroom, such as Hurricane Child, and Felix Ever After by Kacen Callender, and The Black Flamingo by Dean Atta, which depict the ... -
Reflecting Rainbows: LGBTQ+ Young Adult Literature for the Secondary School
(Master thesis, 2022)Queer students in secondary school may have a hard time finding belonging, validation, and answers to questions regarding their identities. They must therefore be given the reassurances that their lives are important and ... -
Drama i matematikk: En studie av fem åttendeklasseelevers opplevelse av å arbeide med matematikk gjennom dramafaglige arbeidsmetoder
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven har som formål å gi innsikt i hvordan fem elever i åttende trinn opplever å arbeide med matematikk gjennom et tverrfaglig prosessdrama med rollekategorier. Gjennom individuelle, semistrukturerte intervju ... -
Representation of Indigenous Peoples in textbooks for year 8-10
(Master thesis, 2022)The aim of this thesis has been to examine the extent to which EFL textbooks succeed in meeting the guidelines set by LK20 about Indigenous peoples in the English subject after year 10. The thesis basis derives from ... -
Fleirspråklege elevar og matematisk språk i Minecraft: edu.
(Master thesis, 2022)I Norge blir vi meir og meir fleirspråkleg, som gjenspeilar elev mangfaldet på skulebenken. Det fleirspråkleg aspekteret er påverka av tilflyttarar til Norge, med andre språks bakgrunnar, men også samfunnet sin teknologiske ... -
Fostering Cultural Awareness Through Picturebooks in the Norwegian English Classroom
(Master thesis, 2021)The primary focus of this master´s thesis is to explore if three chosen picturebooks may potentially contribute to foster cultural awareness in the light of the interdisciplinary topic Democracy and Citizenship that were ... -
Measuring the use of reading comprehension strategies in L2 reading by Norwegian 7th grade pupils.
(Master thesis, 2022)This master thesis measures the use of reading comprehension strategies in L2 reading by Norwegian 7th grade pupils. The thesis investigates whether and to what extent the 7th grade pupils make use of reading strategies. ... -
Kritisk tenkning gjennom dialog og matematisk modellering
(Master thesis, 2022)Målet med denne studien er å identifisere ulike grep lærer kan ta for å tilrettelegge for elevers kritiske tenkning i matematikk. Kritisk tenkning er ofte nevnt som en viktig ferdighet i både forskningslitteratur og ... -
Fire ungdomsskolelæreres perspektiver på muligheter for å inkludere matematisk kompetanse i tverrfaglig arbeid om bærekraftig utvikling
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven belyser muligheter og utfordringer som matematikklærere i ungdomsskolen ser ved å inkludere matematisk kompetanse i tverrfaglig arbeid om bærekraft. For å finne ut av dette blir lærernes uttrykte ... -
New paths for ICT in Norwegian schools: Five primary school English teachers’ reflections on remote teaching during the covid-19 pandemic and its following impact on ICT usage in school
(Master thesis, 2022)There is a live debate in both the academic and public sphere regarding the implementation of ICT in schools. The lockdown of schools came at a particularly interesting time. Teachers were forced to adapt to a digital ... -
Overganger mellom ulike matematiske register i arbeid med problemløsning
(Master thesis, 2022)Denne studien er i hovedsak basert på Raymond Duvals forskning, men er supplert med annen aktuell forskning. Målet med studien er å få innsikt i og undersøke i hvilken grad elever på 10. trinn, bruker overganger mellom ...