Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 900-919 av 2193
-
Hvordan støtter barnehagelærere språkutviklingen til barn med språkvansker i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2020) -
Hvordan synliggjør barnehagelærere sin profesjonsutøvelse?
(Bachelor thesis, 2018) -
Hvordan tar personalet i bruk uteområdet i barnehagen for å fremme barns grovmotoriske utvikling på stor avdeling?
(Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven har vi sett på hvordan personalet tar i bruk uteområdet i barnehagen for å fremme barns grovmotoriske utvikling. Vi har samlet informasjon ved kvalitativtive halvstrukturerte intervju med to pedagogiske ... -
Hvordan tilrettelegger og posisjonerer barnehagelæreren seg for barns frie lek?
(Bachelor thesis, 2021) -
Hvordan tilrettelegger to pedagogiske ledere for barns medvirkning i inneleken?
(Bachelor thesis, 2020) -
Hvordan utvikle elevenes historiebevissthet? : Slektsgransking som didaktisk metode i ungdomsskolen
(Master thesis, 2019)Historiebevissthet begrepsfester hvordan mennesket som sosialt vesen orienterer seg i tid og rom. Det dialektiske samspillet mellom fortid, nåtid og fremtid, gir mennesket et erfaringsrom og en forventningshorisont. ... -
Hvordan utvikle kompetente lesere på ungdomstrinnet?
(Bachelor thesis, 2013-08-30)Læreplanverket Kunnskapsløftet (LK06) har fem grunnleggende ferdigheter som er implementert i de kompetansemålene i de ulike fagene. Lesing er en av disse ferdighetene. Lesing er en sammensatt kompetanse og består av ulike ... -
Hvordan utvikles profesjonspraksis i lærerutdanningsskoler?
(Master thesis, 2023)Temaer nasjonal strategi for kvalitet og samarbeid i lærerutdanningen. Det er i studien etsærlig fokus på et likeverdigpartnerskap mellompartene: lærerutdanningsskolen og lærerutdanningsinstitusjonen. Formålet med studiener ... -
«Hvordan vil relasjonsbyggende tiltak påvirke det psykososiale miljøet for elever på yrkesfag?» En kvantitativ intervensjonsstudie
(Master thesis, 2021)Relasjoner og relasjonsbygging i skolen får mer og mer fokus og det gjennomføres mange relasjonsbyggende tiltak i skolen, men spørsmålet er om tiltakene virker. Formålet med prosjektet mitt var å finne ut hvilken påvirkning ... -
Hvordan kan rektors blogg være en mediator for skoleutvikling?
(Master thesis, 2010)Bakgrunnen for denne oppgaven var den nye situasjonen med sosiale nettmedier og bruk av disse i skolen. Fokuset har vært på hvordan elever og lærere kan bruke disse i undervisningen, men siden ... -
Hvorfor kunst i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2019) -
Hygiene i barnehager
(Bachelor thesis, 2019) -
”Hysj, dette er vår lille hemmeligheit”
(Bachelor thesis, 2019) -
Høgare utdanning: Kva undervisararar tenkjer om si eiga undervisning
(Journal article, 2018) -
Høgsensitiv eller meir sensitiv enn andre?
(Master thesis, 2022)Bakgrunn: Det særleg sensitive individet er eit nokså nytt omgrep innanfor forsking. Elaine Aron (2015) er det fremste forskaren på feltet og legg sjølv fram at ho er særleg sensitiv. Anna forsking har vist at det kan ... -
Høgsensitive barn: Ein kvalitativ innhaldsanalyse av faglitteratur om utfordringar og tilrettelegging for desse barna
(Master thesis, 2023)Høgsensitive barn er som alle andre barn, men dei er meir påverkelege av omgjevnadane rundt seg. Høgsensitivitet handlar om at ein er meir sensitiv for sanseinntrykk og stimuli, og bearbeida inntrykka djupare enn andre ... -
Høgskolen og framtiden
(Chronicle, 2011-04-16) -
Hørselshemming og inkludering i skolen
(Master thesis, 2022)Denne studien undersøker området hørselshemming og inkludering i skolen, med formålet å få frem kunnskap om hvordan foreldre til barn med hørselshemming opplever at skolen tilrettelegger for inkludering i praksis. Studien ...