Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 2113-2132 av 2193
-
Voksne som krenker barn. En realitet i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksnes bruk av makt i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022) -
Vold i barnelitteraturen
(Bachelor thesis, 2019) -
Vold og seksuelle overgrep: En studie av lærerstudenters kompetanse
(Master thesis, 2022)Bakgrunnen for prosjektet er å aktualisere tematikken vold og overgrep mot barn, og øke lærerstudenters kompetanse om temaet. Slik vil dette forskningsprosjektet bidra til å skape en større bevissthet om hva som er nødvendig ... -
Voldtekt, seksuelle krenkelser og seksuell trakassering er store samfunnsproblem – hva gjør skolen for å forebygge?
(Bachelor thesis, 2017)Oppgaven er knyttet opp mot skole og hvordan Skolen jobber forebyggende mot seksuell trakassering, seksuelle krenkelser og voldtekt i fagene pedagogikk og samfunnsfag. Formålet med oppgaven er å avdekke hvor mye skolene ... -
Von om betre tider? Ei gransking av grunnskulelærarutdanningane si sikring av nynorskkompetansen til studentane på retninga 5–10 utan norsk i fagkrinsen.
(Master thesis, 2021)Denne undersøkinga granskar korleis ulike utdanningsinstitusjonar sikrar nynorskkompetansen til studentane som går grunnskulelærarutdanning 5–10 utan norsk i fagkrinsen. Dette er undersøkt gjennom fire forskingsspørsmål, ... -
VR i KRLE-undervisningen: Fordeler, utfordringer og didaktiske implikasjoner
(Master thesis, 2023)Denne studien tar for seg muligheter, utfordringer og didaktiske implikasjoner ved bruk av VR-teknologi i KRLE-undervisning. VR-teknologi (virtuell virkelighet) er en metode for å skape en illusjon av å være et annet sted, ... -
Vurdering av muntlige presentasjoner støttet av digitale verktøy
(Master thesis, 2018)Formålet med denne masteroppgaven er å se på hvordan vi vurderer muntlige presentasjoner med bruk av digitale verktøy. Oppgaven beskriver en lærers vurderingspraksis og har et kvalitativt design med en fenomenologisk ... -
Vurdering for djupnelæring?
(Master thesis, 2021)Den nye læreplanreforma, Kunnskapsløftet 2020, legg djupnelæring fram som ein føresetnad for at elevane skal lukkast i sitt framtidige arbeids- og samfunnsliv. Det er uvisst kva kompetansar elevane treng å tileigna seg for ... -
Vurdering for læring : fra et lærerperspektiv
(Bachelor thesis, 2013) -
Vurdering for læring i grunnskulen
(Bachelor thesis, 2016) -
Vurdering for læring og digitale verktøy: Et lærerperspektiv på vurderingspraksisen i norskfaget i ungdomsskolen
(Master thesis, 2017)Formålet med forskningsprosjektet har vært et ønske om å videreutvikle vurderingspraksisen i norskfaget ved bruk av digitale verktøy og vurdering for læring. Med utgangspunkt i problemstillingen; Hvilke muligheter gir bruk ... -
Vurdering for læring og psykologisk læringsklima i kroppsøving: en eksplorativ undersøkelse av potensielle sammenhenger mellom vurdering for læring og psykologisk læringsklima blant elever fra Vg1
(Master thesis, 2020)Form og formål: Målet var å undersøke potensielle sammenhenger mellom vurdering for læring (VfL) og psykologisk læringsklima i kroppsøving, gjennom hvordan elever i Vg1 rapporterer opplevelse av VfL og psykologisk ... -
Vurdering for læring. En vei til å videreutvikle elevens skrivekompetanse av fagtekster?
(Bachelor thesis, 2013-09-03) -
Vurdering for motivasjon
(Bachelor thesis, 2019) -
Vurdering i kroppsøving
(Chronicle, 2010) -
Vurdering i kroppsøving – eit rettferdig fag? : lærarar sitt syn på rettferdig vurdering av innsats, føresetnader og ferdigheiter
(Bachelor thesis, 2014)Med bakgrunnen for oppgåva har me valt å formulere følgjande tittel og problemstilling: Vurdering i kroppsøving – eit rettferdig fag? Lærarar sitt syn på rettferdig vurdering av innsats, føresetnader og ferdigheiter. Korleis ... -
Vurdering i skolen; Ukeslutt-test
(Master thesis, 2017-05-15)Vurdering har i mange år vært gjenstand for debatt, og testing av elever har vært det mest omdiskuterte temaet. Temaet er aktuelt siden det er lovfestet at lærere og skoler skal drive med vurdering, og det er noe alle ... -
Vurdering med IKT: Elevers opplevelse av underveisvurdering med digitale verktøy
(Master thesis, 2012-07-02)Med innføringen av Kunnskapsløftet kom økt fokus på underveisvurdering med vurdering for læring og elevenes egenvurdering. Samtidig ble digitale ferdigheter løftet frem som en av fem grunnleggen ... -
Vurdering og respons på elevtekster skrevet av andrespråkselever
(Bachelor thesis, 2017)Det norske samfunnet er i dag et flerkulturelt samfunn sammensatt av mange kulturer og språk og påvirker naturligvis skolen og klasserommene. I den generelle delen av læreplanen står det at man skal ivareta og inkludere ...