Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på dokumenttype "Student paper, others"
Viser treff 21-40 av 61
-
Gender equality in Norwegian schools: A case study of Kvåle and Norane skule
(Student paper, others, 2016) -
God kunnskap forandrer deg: Beskrivelser og tanker fra zambiske lærerstudenter
(Student paper, others, 2016) -
Hva er en god lærer i følge tre grunnskolelærere i Livingstone? Og hvordan kan dette forklares kontekstuelt?
(Student paper, others, 2012)Denne studien er gjort i forbindelse med studiet Global Knowledge, som en del av lærerutdanningen ved Høyskolen i Sogn og Fjordane. Hensikten har vært å finne ut hva tre zambiske lærere mener om “den gode lærer”, og forklare ... -
Hva er viktig i samhandlingen mellom sosialarbeider og bruker i Zambia, fra sosialarbeiderens synspunkt?
(Student paper, others, 2010)I denne oppgaven er problemstillingen ”Hva er viktig i samhandlingen mellom sosialarbeider og bruker i Zambia, fra sosialarbeiderens synspunkt”. Det er en oppgave jeg har skrevet etter å ha jobbet i 7 uker på et sosialkontor ... -
Hvilke forestillinger har zambiske kvinner om kjærlighet, og er kjærlighet styrende i valg av partner?: Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten (1 korinter kap. 12 vers 13)
(Student paper, others, 2015)I denne oppgaven har jeg skrevet om kjærlighet i en zambisk kontekst. Ut ifra dette er min problemstilling: Hvilke forestillinger har zambiske kvinner om kjærlighet, og er kjærlighet styrende i valg av partner? Helt ... -
Hvilken respekt og autoritet mottar man i det zambiske samfunnet som følger av alderdom, og hvordan påvirker dette de yngre sin rolle i samfunnet?
(Student paper, others, 2014)I denne oppgaven har jeg skrevet om autoritet i det zambiske samfunnet. Jeg har fokusert på den autoriteten man får som følger av alderdom, og den undertrykkelsen man eventuelt må finne seg i som ung i Zambia. Min ... -
Hvilken synspunkter har 3 Zambiske lærere på hvordan skolen forbereder utviklingshemmede elever til å klare seg i det Zambiske samfunn?
(Student paper, others, 2014)I Zambia får ikke mennesker med betraktelige funksjonsnedsettelser lov til å gå på vanlige skoler med andre barn. Noen av dem får muligheten til å gå på spesial skoler hvor undervisningen skal være mer tilpasset deres nivå ... -
Hvilket syn har et utvalg Zambiske menn på mennesker med psykisk utviklingshemming i Zambia?
(Student paper, others, 2017)Jeg har gjennom faget Global Knowledge, og praksis jeg har hatt i Zambia gjennomført en undersøkelse rundt hvordan et utvalg av det Zambiske samfunn ser på mennesker med psykisk utviklingshemming. Jeg ønsket å få et innblikk ... -
Hvordan begrunner tre zambiske lærere bruk av belønning og straff i skolen?
(Student paper, others, 2012)I løpet av mitt 3-måneders opphold i Zambia hadde jeg praksis som gymlærer i den zambiske skolen, på privat skole og offentlige, i urbaniserte og rurale områder. Jeg gjorde fort observasjoner av deres måte å bruke belønning ... -
Hvordan kan dans og musikk brukes av sosialarbeidere i formidlings- og forebyggingsarbeid i en zambisk kontekst?
(Student paper, others, 2016) -
Hvordan oppleves det for tre Zambiske mødre å ha et barn med psykisk utviklingshemming?
(Student paper, others, 2015)Denne oppgaven er basert på en undersøkelse jeg utførte da jeg var i Zambia våren 2015, i forbindelse med et praksisopphold på 13 uker. Praksisoppholdet var en del av programmet Global Knowledge. Jeg hadde blant annet ... -
Hvordan på virker initiering fremtiden til zambiske jenter?
(Student paper, others, 2013)I denne oppgaven har jeg skrevet om initiering av zambiske jenter og min problemstilling er «Hvordan på virker initiering fremtiden til zambiske jenter?». Oppgaven er skrevet etter et 13 ukers praksisopphold i Zambia. Oppgaven ... -
Implementering av FNs barnekonvensjon i Zambisk kultur
(Student paper, others, 2015)I løpet av mitt 3-måneders opphald i Livingstone, Zambia hadde eg praksis som sosialarbeidar ved ulike institusjonar, både i urbaniserte og rurale områder. I denne perioden har eg observert korleis barn vert behandla og ... -
Interpersonal relations while caring for the elderly: Nurses' perspective
(Student paper, others, 2015)The interpersonal relationship is an important aspect of patient care, especially in the elderly who are on individualized and long-term care. The purpose of the study was to explore the experiences of the nurses in attaining ... -
Korleis er det for jenter å vokse opp i ein landsby i Zambia?
(Student paper, others, 2013)Zambia kan rangeras som rundt eit av dei fattigaste landa i verda. Over 70% av befolkninga lever i fattigdom. Spesielt ute i dei rurale områda der dei har tilgang på svært lite. Etter å ha hatt praksis i ein av landsbyane ... -
Korleis opplever to kvinner det å ha ei leiarstilling i eit tradisjonelt land som Zambia?
(Student paper, others, 2015)I denne oppgåva har eg skrive om kvinnelege leiarar i Zambia. Problemstillinga mi er: ”Korleis opplever to kvinner det å ha ei leiarstilling i eit tradisjonelt land som Zambia?”. Ved hjelp av kvalitativ metode og ... -
Korleis vert det opplevd for Zambiske mødrer/omsorgspersonar å ha eit barn med fysisk funksjonsnedsetting, og kva hjelp får dei frå lokalsamfunnet og staten?
(Student paper, others, 2017)Oppgåva er basert på ei undersøking som eg gjorde under mitt praksisopphald i Zambia våren 2017. Eg hadde mitt praksisopphald på ein skule for barn med fysisk funksjonsnedsetting og kom ut i frå det fram til problemstillinga: ... -
Kva meiner førskulelærarane i SOS-barehagen i Livingstone er ein god førskulelærar? Og korleis kan dette forstås kontekstuelt?
(Student paper, others, 2012)Eg valte tema på grunnlag av at kulturfaktoren var noko som slo meg som rart og vanskeleg å forklare i byrjinga. Men etter kvart som eg lærte meir så forsto eg meir om kvifor lærarane på SOS-barnehagen gjorde dei vala dei ... -
Kva slags strategiar for læring blir brukt i ein Zambisk SOS barnehage ut frå førskulelærarane sine grunngivingar og eigne observasjonar?
(Student paper, others, 2013)I løpet oppholdet mitt i Zambia, gjennom fordjupingsfaget Global Knowledge, har eg mellom anna hatt fire veker praksis i SOS Barnehage. Eg gjorde tidleg observasjonar av lærings- og disiplineringsmetodar der, og det var ... -
Kva synspunkt har tre zambiske på moglege årsakar til borneekteskap?
(Student paper, others, 2017)Denne prosjektoppgåva er skrive i samband med eit tre månadars opphald i Livingstone, Zambia. Under dette opphaldet var eg i praksis ved ulike institusjonar, som til dømes skular, SOS borneby og sosial kontoret. Problemstillinga ...