Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 1404-1423 av 2193
-
Motivasjon blant elever med lærevansker
(Bachelor thesis, 2019) -
Motivasjon blant jenter og gutter i kroppsøving
(Bachelor thesis, 2019) -
Motivasjon er drivkrafta
(Bachelor thesis, 2019) -
Motivasjon hjå personalet i barnehagen
(Bachelor thesis, 2023) -
Motivasjon i kroppsøving: Erfaringer fra tre kroppsøvingslærere
(Bachelor thesis, 2018) -
Motivasjon og fysisk aktivitet i matematikk: Ei kvantitativ studie om samanheng mellom motivasjon og fysisk aktivitet i matematikkundervisning hjå elevar på mellomtrinnet
(Bachelor thesis, 2018)Oppgåva tek føre seg samanhengen mellom motivasjon hjå elevane og bruk av fysisk aktivitet i matematikkundervisning. Det er gjennomført ei kvantitativ undersøking blant 99 elevar på mellomtrinnet på skular på Vestlandet, ... -
Motivasjon og læringsutbytte ved rapportskriving etter forsøk i naturfag
(Bachelor thesis, 2018) -
MOTIVASJON OG SELVREGULERING I GOOGLE G SUITE
(Master thesis, 2017)Personal Learning Networks (PLN) er blitt lansert som alternativ til Learning Management Systems (LMS) som Blackboard, Fronter og Itslearning, fordi LMS’ene har vist seg å vektlegge institusjonenes administrasjonsbehov ... -
Motivational Determinants of Students’ Academic Functioning: The Role of Autonomy-support, Autonomous Motivation, and Perceived Competence
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Inadequate academic functioning among students might be a main cause of the considerable dropout rates, and well-being and achievement problems in higher education. Few studies address the role of motivation for academic ... -
Motorisk utvikling i barnehagen
(Bachelor thesis, 2017)I denne bacheloroppgaven har jeg brukt kvalitativ metode til å undersøke om det er forskjeller og likheter i tilretteleggingen av motorisk utvikling i en ordinær barnehage og en natur- og frilufts barnehage. Jeg har ... -
Motorisk utvikling i naturen: Naturen som læringsarena for barna sin motoriske utvikling
(Bachelor thesis, 2019) -
Moving from traditional to responsive mathematics classrooms: a proposition of an intervention model
(Peer reviewed; Journal article, 2020)This article discusses how mathematics didactics can be inspired by and further developed through responsive pedagogy, understood as feedback directed at self-regulation and self-efficacy, in mathematics teaching. The ... -
Mulighetene for frilek i barnehagens utemiljø
(Bachelor thesis, 2017)I bacheloroppgaven min har fokuset vært rettet mot temaet: ”Mulighetene for frilek i barnehagens utemiljø” Målet med oppgaven er å se på hvordan barn tar i bruk de mulighetene barnehagens fysiske utemiljø kan gi i deres ... -
Mulighetene ligger i utfordringene: En studie av krysskulturell identitet.
(Master thesis, 2021)Tema for denne masteroppgaven er krysskulturell ungdom, og deres potensial som samfunnsressurs. I en verden i rask endring er tilpasning og fleksibilitet viktige og nødvendige egenskaper. Ungdommer med en krysskulturell ... -
Mulighetsbetingelser, frihet og utviklingspotensial hos elever i den videregående skolen. En kvalitativ to-casestudie i lys av kapabilitetstilnærmingen.
(Doctoral thesis, 2020)Avhandlingen undersøker elevers opplæringstilbud i yrkesfaglige utdanningsprogram i den norske videregående skolen (Vgs.). Elevers yrkesfagopplæring er en del av enhetsskolemodellen og skal i tillegg til å fremme generelle ... -
«Multi Smart Øving og formative vurderingsprosesser»: «Hvordan opplever lærere at «Multi Smart Øving» kan bidra til ulike formative vurderingsprosesser i matematikkfaget»
(Master thesis, 2023)Formålet med denne studien var å finne ut om lærere opplever at bruken av digitale verktøy som MSØ kan bidra til å styrke formative vurderingsprosesser i matematikk. Problemstillingen jeg har arbeidet ut fra er: «Hvordan ... -
Multigrade teaching - for pedagogical reasons or only as a necessary model?
(HSF notat, Book, 2004)I dette notatet presenteres norske erfaringer med fådelt metodikk, internasjonal forskning knyttet til fådelt metodikk/multigrade teaching og det gis en kort innføring i læringsteorier og metoder som kan ha relevans for ...