Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 1384-1403 av 2193
-
Mindfullness i skolen: Klinikk eller pedagogikk?
(Master thesis, 2015)Mindfulness kan beskrives som en kontemplativ observasjon av hendelser i øyeblikket, som tanker, følelser og kroppslige fornemmelser. Flere intervensjonsstudier har undersøkt effekter av mindfulness på psykisk helse, adferd ... -
Minecraft Education Edition og 21st century skills: Elevar sine opplevingar i matematikk
(Master thesis, 2021)Denne studien har hatt som føremål å undersøke korleis elevar opplever bruken av dataspelet Minecraft: Education Edition i matematikk på mellomtrinnet, med fokus på om denne bruken kan bidra til utvikling av kompetansar ... -
Minoritetsspråklige barn i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022) -
Minoritetsspråklige barn og utfordrende atferd
(Bachelor thesis, 2020) -
Minoritetsspråklige elevers morsmål i grunnskoleopplæringen: En kvalitativ intervjustudie av norsklærere og morsmålslærere, om deres forståelser av minoritetsspråklige elevers morsmål og lærersamarbeid i grunnskoleopplæringen.
(Master thesis, 2021)I dette masterprosjektet undersøker jeg norsklærere og morsmålslærere sine forståelser av minoritetsspråklige elevers morsmål, bruk av minoritetsspråklige elevers morsmål i opplæringen, og deres forståelser av lærersamarbeidet ... -
De minste barnas naturopplevelser i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022) -
Misoppfatninger innen brøk, desimaltall og prosent.
(Bachelor thesis, 2019) -
Mistanke om omsorgssvikt hos barn i barnehagen
(Bachelor thesis, 2021) -
Mobbing : hvordan skoler handterer mobbing
(Bachelor thesis, 2015)Regjeringen, kommuner og skoler har et felles mål: Nulltoleranse for mobbing. Er målet realistisk? I følge Roland (2014) økte mobbing med 60 % i perioden 1995-‐2001, og etter det kunne en ... -
Mobbing i barnehage: korleis oppfattar barnehagetilsette mobbefenomenet, og korleis jobbar dei med det i barnehagen?
(Master thesis, 2021)Dette prosjektet tar føre seg barnehagetilsette si forståing av mobbing som fenomen, og korleis dette blir jobba med i barnehagen. Prosjektet tar sikte på å få innsikt i vurderingar frå både styrarar, pedagogar, fagarbeidarar ... -
Mobbing i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019) -
Mobbing i barnehagen – en kvalitativ studie om forebygging av mobbing i barnehagen
(Bachelor thesis, 2020) -
Mobbing – Barnehagelærerens ansvar
(Bachelor thesis, 2020) -
‹‹Mobbing – Forstå, håndtere og bekjempe›› : En bacheloroppgave om hvordan lærere arbeider med mobbing
(Bachelor thesis, 2019) -
Modellering og kritisk demokratisk kompetanse
(Master thesis, 2017-05-15)Hensikten med denne masteroppgaven er å undersøke hvorvidt aspekter av kritisk demokratisk kompetanse kan identifiseres i elevers arbeid med matematisk modellering på mellomtrinnet. I denne oppgaven forstås begrepet ... -
Mokinių probleminio elgesio raiška Norvegijos mokykloje: individo ir įtraukiojo ugdymo sistemos perspektyva
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Present research study overviews the manifestations of problematic teenage behaviour in the schools of Norway. In terms of problematic behaviour, a few aspects should be taken into consideration. First of all, it is important ... -
The moment of play and movement: A qualitative study of children`s playful shared movements.
(Peer reviewed; Journal article, 2020)The aim of this article is to investigate children’s playful shared movements on the preschool playground and to understand their doings when they perform apparently new and unexpected movements in these meetings. Video ... -
Moralsk mangfold, oppvekst og livstolkning – et evolusjonspsykologisk perspektiv
(Chapter, 2020)In this article, I discuss the challenges of moral diversity in Norwegian public school from the perspective of Jonathan Haidt’s moral foundations theory. I take my cue from Haidt’s distinction between individualistic and ... -
Mot en kontekstuell forståelse av fordomsbegrepet
(Chapter, 2021)Psykologiske, samfunnsvitenskapelige og humanistiske fagtradisjoner forstår begrepet fordom ulikt, noe som får betydning for hvilke handlinger som blir foreslått for å motarbeide fordommer. Vi argumenterer for at fordommer ...