Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på utgivelsesdato
Viser treff 61-80 av 4096
-
Strategies and tactics in education: influence on the design of eLogg
(Digital kompetanse 2006 no.2, Journal article, 2006)In search for a more diverse understanding of miscellaneous “learning strategies” this paper discusses what Michel de Certeau call strategies and tactics. To make the educators’ strategies and the learner’s tactics come ... -
IKT og en døgnåpen skole
(Master thesis, 2006)Avhandlingens overordnede mål har vært å undersøke hvordan skole- hjem samarbeidet ved bruk av IKT tolkes og opprettholdes i praksis. Undersøkelsen ble gjennomført våren 2006 der det ble tatt utgangspunkt i 4 ulike klasser, ... -
Multimodal skriving i et komparativt perspektiv
(Master thesis, 2006)Sammendrag I forbindelse med innføringen av Kunnskapsløftet høsten 2006 blir det introdusert et nytt hovedområde i læreplanen i norsk. Formålet med forskningen i denne masteravhandlingen var å undersøke noe av potensialet ... -
Frikjøreres bruk av sender/mottaker
(Bachelor thesis, 2006)Intensjonen med dette prosjektet var å se nærmere på den praktiske ferdighet i bruken av sender/mottaker hos frikjørere i Sogndalsområdet. Vår hensikt var å se om de er bevisste i bruken av sender/mottaker når de kjører ... -
Læraren og systemet. Er det nokon som høyrer?
(Master thesis, 2006)Samandrag Denne oppgåva er skriven med eit ønske om å få ei djupare forståing for dei prosessane som skjer i grunnskulen når IKT skal implementerast i læringsarbeidet. Bakgrunnen er eigne erfaringar frå praksisfeltet ... -
First Lego League og motivasjon for realfag
(Master thesis, 2006)Abstract ”The science subjects are in a crisis” is a heading that one could find in the press on a daily basis. The application numbers to the science degrees at the majority of the universities and colleges shows this ... -
Opplevelse av musikk : en fenomenologisk studie
(Master thesis, 2006) -
Evalueringsrapport fysisk aktivitet og måltider
(Others, 2006) -
Historier ungdom lever: en studie av hvordan ungdommer bruker historie for å gjøre livet meningsfullt
(Doctoral thesis, 2006-05-25) -
Selvfremstilling i personlige læringsomgivelser
(Norsk pedagogisk tidsskrift 2006 no 4, Journal article, 2006-08)Artikkelen reflekterer omkring erfaringer fra utviklingen og bruken av eLogg ved tre grunnskoler i Bergen. Avveininger som er gjort knyttet til utforming og funksjoner diskuteres, særlig med tanke på elevenes muligheter ... -
Læring i høyere utdanning : hva hemmer eller fremmer læring og kompetanseutvikling?
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Utdanning av lærere og førskolelærere i Bergen
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Tegn er mer enn ord : følger for mening - særlig når vi handler
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Pedagogiske utfordringer ved ingeniørutdanningen ved Høgskolen i Bergen
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Gutter ut av rekken går. Betydningen av kjønn og sosial bakgrunn for skoleresultater.
(Master thesis, 2007)Temaet i denne studien er hvorfor gutter oppnår lavere skoleresultater enn jenter når de avslutter grunnskolen. Undersøkelsens problemstillinger har for det første vært å se på hvilken betydning kjønn og foreldrenes ... -
Hva karakteriserer profesjonsutdanninger og hvordan er de vokst frem
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Erfaringar med den problembaserte læringsmodellen i lærarutdanninga
(HSF Rapport, Book, 2007)Temaet er problembasert læring (PBL) slik forfattarane har brukt læringsmodellen i lærarutdanningane ved Høgskulen i Sogn og Fjordane. Arbeidsmodellen vert beskriven gjennom vår arbeidsmåte og dei erfaringane vi har ... -
Entreprenørskap og REAL i fagplanane : modell for arbeid med entreprenørskap og REAL i Kunnskapsløftet
(Rapport, Book, 2007)Dette heftet er tenkt å vera eit hjelpemiddel i arbeidet med å gje kunnskap, innsikt og oversyn over fagfeltet entreprenørskap, og korleis det kan tilpassast arbeidet med ferdigheitsmåla og kompetansemåla innan hovudområda ...