Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på utgivelsesdato
Viser treff 81-100 av 4096
-
Aktiv på dagtid – et folkehelsetilbud
(Master thesis, 2007)Mennesker som står helt eller delvis utenfor arbeidslivet møter store helsemessige utfordringer. Det finnes god dokumentasjon på at fysisk aktivitet har positiv innvirkning på helse. Myndighetene har rettet fokuset mot ... -
Profesjonsutdannere mellom krav og realitet
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Digital 3D-modellering inn i håndverksfag : En undersøkelse av 16-åringers håndtering av avansert digitalt ingeniørverktøy
(Master thesis, 2007)Kunnskapsløftet (L06), which was implemented the autumn 2006, set forth target levels related to digital tools. There are great challenges related to implementing ICT in everyday school, both in organization and in pedagogy. ... -
Praksisopplæring i lærerutdanningene - analyse og nye perspektiver
(Høgskolen i Bergen. Skriftserine. Rapport, Report, 2007) -
Utdanning av tekikere og ingeniører i Bergen
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Middelhavsområdets natur og menneskets påvirkning
(Research report, 2007)Kompendiet om Middelhavsområdet ble skrevet som grunnlag for å utvikle studentekskursjoner til et annet biom. Hensikten med ekskursjonene var å bevisstgjøre lærerstudenter om globale miljøproblemer gjennom å studere fremmede ... -
Studentevalueringer i høyere utdanning : på hvilken måte og til hvilken nytte?
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Compositional process as discourse and interaction : a study of small group music composition processes in a school context
(Doctoral thesis, 2007)“Compositional Process as Discourse and Interaction” is a study on compositional processes of pupils working in small groups in a public school music context. The study describes and discusses the main elements ... -
Hva genererer kvalitet i multimodalitet? Kan vi enes om noen kriterier? : Vurdering av sammensatte elevtekster
(Master thesis, 2007)I Læreplanverket for Kunnskapsløftet (LK06) er det for en rekke fag eksplisitte målformuleringer som vektlegger at elevene skal produsere digitale multimodale tekster. Tydeligst er dette formulert under hovedemnet ... -
Fra Pluto til Kunnskapsløftet – fra Utopia til Virkeligheten
(Master thesis, 2007)For my approach to this problem scenario, I chose a combination of the quantitative and qualitative methods. I chose to use a survey questionnaire to chart an entry identifier. This questionnaire identified four factors ... -
På vei mot et læringssenter? En studie av intensjoner, praksis og utfordringer for IKT brukerstøtte og biblioteket ved Høgskolen Stord/Haugesund
(Master thesis, 2007)Sammendrag Denne forskningen har hatt som hensikt å belyse intensjoner, praksis og utfordringer for IKT brukerstøtte og biblioteket ved Høgskolen Stord/Haugesund. Tjenestene skal i følge høgskolens strategiske plan inngå ... -
Læring i et studentperspektiv
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
An Action Research Approach to Initial Teacher Education in Norway
(Doctoral thesis, 2007-02)This study is an Action Research approach to Initial Teacher Education (ITE) in Norway. Starting from the most important question for me as a teacher educator in Religious Education (RE), namely, ‘How can I improve my ... -
”Hvem sier at jeg har prestasjonsangst?” En refleksiv analyse av begrepet prestasjonsangst
(Master thesis, 2007-05)This master thesis is a contribution to the research field of performance anxiety amongst musicians and is grounded on a social constructionistic reflexive perspective. By studying a selection of litterature on this topic, ... -
"I lankene til ei lensa prinsesse" - om grunn og avgrunn i Øvind Bergs poesi
(Skriftserien, nr. 3/2007 - Artikkel 3., Rapport, 2007-05-10) -
Rapport om forskning i romanteori
(Skriftserien, nr. 3/2007 - Artikkel 5., Rapport, 2007-05-10)