Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
Viser treff 3947-3966 av 4095
-
Voksenrolle i barns lek
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksenrollen i barns lek
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksenrollen i uteleken
(Bachelor thesis, 2023) -
Voksne som krenker barn. En realitet i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksnes bruk av makt i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022) -
Vold i barnelitteraturen
(Bachelor thesis, 2019) -
Vold og seksuelle overgrep: En studie av lærerstudenters kompetanse
(Master thesis, 2022)Bakgrunnen for prosjektet er å aktualisere tematikken vold og overgrep mot barn, og øke lærerstudenters kompetanse om temaet. Slik vil dette forskningsprosjektet bidra til å skape en større bevissthet om hva som er nødvendig ... -
Voldtekt, seksuelle krenkelser og seksuell trakassering er store samfunnsproblem – hva gjør skolen for å forebygge?
(Bachelor thesis, 2017)Oppgaven er knyttet opp mot skole og hvordan Skolen jobber forebyggende mot seksuell trakassering, seksuelle krenkelser og voldtekt i fagene pedagogikk og samfunnsfag. Formålet med oppgaven er å avdekke hvor mye skolene ... -
Volterra type integral operators and composition operators on model spaces
(Journal article; Peer reviewed, 2015)We study some mapping properties of Volterra type integral operators and composition operators on model spaces. We also discuss and give out a couple of interesting open problems in model spaces where any possible solution ... -
Von om betre tider? Ei gransking av grunnskulelærarutdanningane si sikring av nynorskkompetansen til studentane på retninga 5–10 utan norsk i fagkrinsen.
(Master thesis, 2021)Denne undersøkinga granskar korleis ulike utdanningsinstitusjonar sikrar nynorskkompetansen til studentane som går grunnskulelærarutdanning 5–10 utan norsk i fagkrinsen. Dette er undersøkt gjennom fire forskingsspørsmål, ... -
VR i KRLE-undervisningen: Fordeler, utfordringer og didaktiske implikasjoner
(Master thesis, 2023)Denne studien tar for seg muligheter, utfordringer og didaktiske implikasjoner ved bruk av VR-teknologi i KRLE-undervisning. VR-teknologi (virtuell virkelighet) er en metode for å skape en illusjon av å være et annet sted, ... -
Vurderende stemmer : Litteraturkritikk og litteraturformidling i norsk radio 1925–2000
(Doctoral thesis, 2020)Avhandlingen er en historisk undersøkelse av norsk radios litterære formidlingsarbeid, herunder litteraturformidling, litteraturfagformidling og litteraturkritikk i perioden 1925 til 2000. Denne litterære og pedagogiske ... -
Vurdering av muntlige presentasjoner støttet av digitale verktøy
(Master thesis, 2018)Formålet med denne masteroppgaven er å se på hvordan vi vurderer muntlige presentasjoner med bruk av digitale verktøy. Oppgaven beskriver en lærers vurderingspraksis og har et kvalitativt design med en fenomenologisk ... -
Vurdering for djupnelæring?
(Master thesis, 2021)Den nye læreplanreforma, Kunnskapsløftet 2020, legg djupnelæring fram som ein føresetnad for at elevane skal lukkast i sitt framtidige arbeids- og samfunnsliv. Det er uvisst kva kompetansar elevane treng å tileigna seg for ... -
Vurdering for læring : fra et lærerperspektiv
(Bachelor thesis, 2013) -
Vurdering for læring i grunnskulen
(Bachelor thesis, 2016) -
Vurdering for læring og digitale verktøy: Et lærerperspektiv på vurderingspraksisen i norskfaget i ungdomsskolen
(Master thesis, 2017)Formålet med forskningsprosjektet har vært et ønske om å videreutvikle vurderingspraksisen i norskfaget ved bruk av digitale verktøy og vurdering for læring. Med utgangspunkt i problemstillingen; Hvilke muligheter gir bruk ... -
Vurdering for læring og dybdelæring etter fagfornyelsen
(Master thesis, 2021)Hensikten med studien er å fremme seks kroppsøvingslærere på videregående skole sine refleksjoner om hvordan de jobber med temaene dybdelæring og vurdering etter innføringen av Fagfornyelsen (heretter LK20). Studiens ... -
Vurdering for læring og psykologisk læringsklima i kroppsøving: en eksplorativ undersøkelse av potensielle sammenhenger mellom vurdering for læring og psykologisk læringsklima blant elever fra Vg1
(Master thesis, 2020)Form og formål: Målet var å undersøke potensielle sammenhenger mellom vurdering for læring (VfL) og psykologisk læringsklima i kroppsøving, gjennom hvordan elever i Vg1 rapporterer opplevelse av VfL og psykologisk ...