Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
Viser treff 3221-3240 av 4096
-
Sammenhengen mellom perfeksjonisme, stress, mestring og fysisk form blant elever i videregående skole
(Master thesis, 2018-05-15)Bakgrunn: Både perfeksjonisme og stress er dagsaktuelle tema, og det hevdes at ungdom preges av det i større grad enn før. Det kan derfor være nyttig å undersøke sammenhengen mellom stress og perfeksjonisme i et skolemiljø, ... -
Sammenligne muskelaktivering i underekstremiteten ved en knebøy og en beinpress på ulike belastninger.
(Bachelor thesis, 2021) -
Sammenligning av GPS tracking systemet TryOliver med STATsport og Playermaker
(Bachelor thesis, 2022) -
Sammenligning av intensitet i trening og kamp for en norsk toppklubb
(Bachelor thesis, 2022) -
Sammenligning av læreverk i matematikk med henblikk på læringsmuligheter for algebraisk tenkning
(Master thesis, 2017-05-15)I denne masteroppgaven ville jeg se på hvordan tre læreverk som er brukt i den norske småskolen, er tilrettelagt for arbeid med algebraisk tenkning. Jeg valgte å se på læreverk laget for elever på 2. årstrinn. Læreverket ... -
Sammenligning av muskelaktivering i overkropp ved øvelsene nedtrekk, sittende roing og benktrekk
(Bachelor thesis, 2023) -
«Sammenligning av power output og kraftutvikling ved ulike knevinkler i beinpress»
(Bachelor thesis, 2019) -
Samspill i multimodale fortellinger: En kvalitativ studie av det multimodale samspillet i fortellinger skrevet av elever i 3.klasse
(Master thesis, 2012-10-11)Som tittelen hentyder, handler denne oppgaven om multimodalitet og multimodalt samspill. Multimodalitet handler om å skape mening gjennom ulike ressurser som er meningsbærende innenfor en gitt kontekst, eksempelvis en ... -
Samspillet mellom juridiske aktører og tolker i norske rettssaler
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Denne artikkelen tar for seg tolkede rettssaker og ser med kritisk blikk på interaksjonen mellom de juridiske aktørene og tolkene i rettssalen. Med utgangspunkt i transkriberte videoopptak fra en norsk tingrett viser ... -
Samtalekvaliteter i matematikklasserommet - En kvalitativ studie
(Master thesis, 2016-05-18)Læring kan forekomme på flere ulike måter, og i et klasserom kan læring skje gjennom samtale. Samtalene kan være mellom lærer – elev(er), elev – elev eller som en klasseromssamtale. Det er viktig å ha innblikk i hvilke ... -
Samtalekvaliteter som påvirker samarbeid i arbeid med en samfunnsaktuell problemstilling om nedbør
(Master thesis, 2019)Hensikten med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan kvaliteter ved samtaler kan påvirke samarbeidet mellom elever, når de skal vurdere om det regner mer nå enn før. I denne oppgaven blir samtalekvaliteter sett ... -
Samtaler med barn – Forebyggende arbeid i barnehagen mot vold og seksuelle overgrep
(Bachelor thesis, 2020) -
«Samtalestøtte i hverdagssituasjoner for barn som har språkvansker»
(Master thesis, 2021)Tema for denne studien er barnehagelæreres samtalestøtte for barn med språkvansker. Formålet med studien var å undersøke hva som kjennetegnet samtaler mellom barnehagelærer og barn med språkvansker, og mellom barn med ... -
Sapphic Representations in Contemporary Young Adult Literature
(Master thesis, 2021)This master thesis investigates sapphic representations in contemporary Young Adult literature. The focus of the project is how sapphic identity is presented through a close reading of two queer Young Adult novels, Girl ... -
«Sat vi berre der heile matematikktimen!?» : Ein kvalitativ studie av utviklingsarbeid med fysisk aktiv læring
(Master thesis, 2021)Denne studien omhandlar utviklingsarbeid i skulen. Tematikken for studien kjem frå nasjonale styringsdokument, trendar i internasjonale utviklingsarbeid, fysisk aktiv læring(FAL) og lærarar som profesjon. Med dette som ... -
Saum og berekraftig utvikling
(Master thesis, 2023)Berekraftig utvikling er eit omgrep som dukkar opp i ulike samanhengar i dagleglivet. I denne masteroppgåva er berekraftig utvikling kopla opp mot ei tradisjonell saumoppgåve i skulen. I dagens læreplanen for kunst og ...