Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
Viser treff 2979-2998 av 4096
-
Politiske dokumenters omtale av opplæring i kunst, kultur og musikk En kritisk diskursanalyse
(Master thesis, 2017-05-15)Denne masteravhandlingen ser på hvordan utvalgte politiske tekster omtaler opplæring i kunst og kultur. Disse tekstene består av utdrag fra Kulturutredningen 2014, På rett vei, Elevenes læring i fremtidens skole, Fremtid ... -
The polyphony of musician–teacher partnerships: Towards real dialogues?
(Peer reviewed; Journal article, 2019)This article aims to explore and discuss how, on many levels and in many ways, polyphonic dialogues can fluctuate among participants in a multidisciplinary didactic art project implemented in schools, namely, School and ... -
Ponduismens rare hatter: Humor, vanliggjøring og religionskritikk i Frode Øverlis Pondus
(Peer reviewed; Journal article, 2022)De fleste i Norge har hørt om tegneserien Pondus, som i over 20 år har kommet ut som avisstripe i mange av landets aviser, som eget månedsblad, og i mer enn 20 bind om Pondus og hans mange venner og kjente i Pondus-universet. ... -
Posisjonering og evaluering i argumenterande elevtekstar
(Peer reviewed; Journal article, 2017) -
Post-normal science and mathematics education in uncertain times: Educating future citizens for extended peer communities
(Peer reviewed; Journal article, 2017) -
Posthuman Identities: Cyborg Characters in Young Adult Fiction
(Master thesis, 2018)This thesis explores how humanist and posthuman ideas are reflected through the representations of relationships between human and cyborg characters in young adult dystopian fiction, and what role biotechnology plays in ... -
Posthumanism: Intra-active Entanglements of Parental Involvement (as a Possibility of Change-Making)
(International Perspectives on Early Childhood Education and Development;40, Chapter; Peer reviewed, 2023)This chapter begins with a presentation of posthumanism/agential realism as a theoretical perspective entangling with early childhood education and care (ECEC), and as an ethical project, crucial for sustainable futures ... -
Potensiell læringseffekt av eit digitalt, adaptivt læringssystem: Multi Smart Øving
(Master thesis, 2018)Bakgrunn: Det finnast etter kvart store mengder digital læringsteknologi innretta mot matematikk på ulike ferdigheitsnivå, både på den norske og den internasjonale marknaden. For faglærarar og læremiddelansvarlege i norske ... -
Potentiation and Electrical Stimulus Frequency During Self-Paced Exercise and Recovery
(Journal article; Peer reviewed, 2014)The aim of this study was to investigate the effect of potentiation on stimulation-induced muscle function during and after an intense bout of self-paced dynamic exercise. Ten active subjects performed a time trial involving ... -
Power production and biochemical markers of metabolic stress and muscle damage following a single bout of short-sprint and heavy strength exercise in well-trained cyclists
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Purpose: Although strength and sprint training are widely used methods in competitive cycling, no previous studies have compared the acute responses and recovery rates following such sessions among highly trained cyclists. ... -
The PPAR pan-agonist tetradecylthioacetic acid promotes redistribution of plasma cholesterol towards large HDL
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Tetradecylthioacetic acid (TTA) is a synthetic fatty acid with a sulfur substitution in the β-position. This modification renders TTA unable to undergo complete β-oxidation and increases its biological activity, including ... -
PPUDeltid - også for studentar med lese- og skrivevanskar?
(HSF Notat, Book, 2006)Tilrettelegging for studentar med lese- og skrivevanskar i høgre utdanning er utgangspunktet for eit utviklingsarbeid på Praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) ved Høgskulen i Sogn og Fjordane. Vi har arbeidd med tiltak som ... -
Practices in teacher education for supporting pre-service teachers in language-responsive teaching of modelling
(Chapter, 2021)In this paper, I investigate practices in teacher education for language-responsive teaching of mathematics. I use action-research in a mathematics education course for primary school (grades 1–7), to systematically ... -
Praksis i utlandet - den nye dannelsesreisen?
(Chapter; Peer reviewed, 2013)Kan den kompetansen førskolelærerne uttrykker at de har fått gjennom 3 måneders opphold i Zambia ha relevans i forhold til ny barnehagelærerutdanning? Denne artikkelen tar utgangspunkt i empirisk materiale fra 29 norske ... -
Praksisfortelling, refleksjon og transformativ læring
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Denne artikkelen retter oppmerksomheten mot hvordan refleksjon og transformasjon kan fremmes gjennom praksisfortellingen som en studentaktiv læringsform i pedagogikkundervisningen i lærerutdanningen. I arbeidet med ... -
Praksisfortellingen som læringsform
(Research report, 2018) -
Praksisnære profesjonssamtaler med studenter i barnehagelærerutdanningen
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Artikkelen retter søkelyset mot hvilke kjennetegn som preger de formelle profesjonsinnrettede profesjonssamtalene med førsteårsstudenter i en barnehagelærerutdanning i Norge. Målet med samtalene er å bidra til barnehagel ... -
Praksisopplæring i lærerutdanningene - analyse og nye perspektiver
(Høgskolen i Bergen. Skriftserine. Rapport, Report, 2007) -
Praksisrettet, studentvirksom læring med temaet mat i barnehagen
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2008) -
Praksisskule og praksisrelatert FoU-verksemd - ta fatt
(HSF notat, Book, 2004)Den nye øvingslæraravtalen fører inn omgrepet praksisskular i samband med studentpraksis i allmennlærarutdanninga. Notatet tar utgangspunkt i ei undersøking av praksiserfaringar blant allmennlærarstudentar studieåret ...