Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
Viser treff 2448-2467 av 4096
-
Læring i et studentperspektiv
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Læring i høyere utdanning : hva hemmer eller fremmer læring og kompetanseutvikling?
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Læring over landegrenser. Erfaringer fra et europeisk, pedagogisk rehabiliteringsprosjekt
(Uniped 2006 nr.1, Journal article, 2006)Prosjektet innebar et pedagogisk samarbeid mellom studenter og lærere fra Norge, Nederland og Tyskland. Studentene skulle gruppevis skrive en faglig artikkel om rehabilitering. Samarbeidet rundt artikkelskrivingen foregikk ... -
Læringsaktivitetens struktur i kroppsøvingsfaget på 3., 6. og 9. trinn i norsk grunnskole
(Master thesis, 2017-05-15)Hensikt/problemstilling: Hensikten er å studere den praktiserte undervisningens strukturer med tanke på læreraktivitet, elevaktivitet og innhold i lys av didaktisk teori og tre utvalgte prinsipper for undervisning. Omfang ... -
Læringsbegrepet i barnehagens læreplaner
(Chapter; Peer reviewed, 2013) -
Læringsfremmende vurderingspraksis i et matematikklasserom på ungdomsskolen
(Master thesis, 2022)Ifølge forskning er formativ vurdering hensiktsmessig for elevenes læring. Læringsfremmende vurdering er lovfestet i skolens vurderingsforskrift. Formålet med denne studien er å få innsikt i vurderingspraksisen i matematikkfaget ... -
Læringsmetoder i kroppsøving, toppidrett- og idrettsfag
(Master thesis, 2017-05-15)Bakgrunn: Kroppsøving, toppidrett- og idrettsfag skal blant annet gi elevene erfaring i hvordan de kan utvikle egne ferdigheter i ulike idretter. Bruk av varierte, tilpassede arbeidsmåter og mulighet for aktiv medvirkning ... -
Læringsmiljø i skulen : Til lags åt alle kan ingen gjera?
(Master thesis, 2012) -
Læringsmiljø: Hvordan legger en erfaren lærer til rette for et godt og inkluderende læringsmiljø?
(Bachelor thesis, 2019)Denne oppgaven har som mål å finne ut hva som kjennetegner og hvordan en konkret kan legge til rette for et godt og inkluderende læringsmiljø. Studien har følgende problemstilling: Hvordan legger en erfaren lærer til ... -
Læringspartnermetodens påvirkning på elevenes motivasjon og utvikling av deres ferdigheter til å vurdere seg selv på ungdomsskolen
(Master thesis, 2017)Tittel: Læringspartnermetodens påvirkning på elevenes motivasjon og utvikling av deres ferdigheter til å vurdere seg selv i matematikk på ungdomsskolen. Læreplanverket for Kunnskapsløftet (LK06) vektlegger at elever skal ... -
Løpingens ekstremform : en kvalitativ studie av hvilken betydning naturen har for en ultraløper, og hvordan man motiveres for å løpe slike ekstreme distanser.
(Bachelor thesis, 2016)Motivet for oppgaven er å øke forståelsen av hva som motiverer ultraløpere til å løpe ekstreme distanser i terrenget, og hvilken betydning naturen kan ha for dem. De siste årene har interessen for ultraløp økt. Til tross ... -
A machine learning classifier for detection of physical activity types and postures during free-living
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Introduction: Accelerometer-based measurements of physical activity types are commonly used to replace self-reports. To advance the field, it is desirable that such measurements allow accurate detection of key daily physical ... -
Making space for singing in the 21st century classroom - A focus group interview study with primary school music teachers in Sweden
(Peer reviewed; Journal article, 2023)The present study aimed to increase understanding of how singing activities may be initiated in primary school, and what support and assistance teachers require to conduct singing activities as an integrated part of the ... -
Making tutorial films on picturebooks in teacher education
(Journal article, 2021)In this article we analyze two films about picturebooks, made in student-led groups in a children’s literature course at university level. We also investigate the self-assessments the students wrote. The assignment was ... -
«Man rekker ikke så mye friluftsliv på 40 minutter» : en kvalitativ studie av kroppsøvingslærere på ungdomstrinnets praksisteori og undervisningspraksis i friluftsliv
(Bachelor thesis, 2016)Nyere undersøkelser gjort av Leirhaug & Arnesen (2016) forteller oss at situasjonen for å oppnå kompetansemålene i kroppsøving som omhandler friluftsliv på ungdomstrinnet er bekymringsfull. Det kommer frem av undersøkelsen ... -
Management of pupil discipline in Norway: A case study of Sogndal municipality
(Student paper, others, 2015)Throughout the world, cases of student indiscipline have increased in intensity and prevalence, Pupils rebellion against establishment authority has occurred in every country with significant increase and intensity (Otieno ... -
Mangfold i klasserommet - En kvalitativ studie av elevers opplevelse av et prosjekt inspirert av fargespillmetodikken
(Master thesis, 2020)Globalisering og migrasjon skaper mangfold i samfunnet. Med dette øker behovet for pedagogiske metodikker som kan møte og ivareta mangfoldet. Anvendt i klasserommet, fokuserer fargespill metodikken på å se hver enkelt elev ... -
Mangfold i norske bildebøker
(Bachelor thesis, 2021) -
Manglende deltakelse i kroppsøvingsfaget
(Master thesis, 2022)Kroppsøvingsfaget har som formål å skape livsslang bevegelsesglede og motivere for en fysisk aktiv livsstil som voksen. Tidligere forsking viser til at nærmere 30% av elevene ¨ikke liker¨ eller ¨hater¨ kroppsøvingsfaget ...