Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
Viser treff 2439-2458 av 4096
-
Lærerspesialiststudenter i kroppsøving sine credorefleksjoner - en dydsetisk yrkesprofil?
(Chapter; Peer reviewed, 2023) -
Lærerstudenters holdninger og forestillinger om baseskoler
(Bachelor thesis, 2019) -
Lærerstudenters motivasjon for å velge mat- og helsefaget
(Master thesis, 2021)Statistikk viser at mat og helsefaget er det faget i skolen som har færrest lærere med formell utdanning i faget (Perlic, 2019). Flere studier knyttet til mat- og helselærenes arbeidsmåter viser at fagkompetansen i faget ... -
Lærerstøtte for elever med dysleksi
(Bachelor thesis, 2019) -
Lærerutdanneren som forsvant? En retorisk analyse av styringsdokumenter for barnehagelærerutdanningen
(Peer reviewed; Journal article, 2023)I tråd med de siste tiårenes utdanningspolitiske trender om målstyring av utdanningssystemet og nye visjoner om hva utdanning skal bidra til, endres også premissene for hva det vil si å være lærerutdanner. En styringstekst ... -
Lærerveiledning – En lærers nøkkelverktøy?
(Master thesis, 2017-05-15)Denne masteroppgaven har som mål å undersøke hva som kjennetegner lærerveiledninger i matematikk i andreklasse. Med denne oppgaven vil jeg øke interessen for læreboken, spesielt delen som er kalt lærerveiledninger. Dette ... -
«Læring for livet»
(Bachelor thesis, 2019) -
Læring i barnehagen gjennom 25 år - En analyse av læringsbegrepet i tre ulike rammeplaner
(Bachelor thesis, 2020) -
Læring i eit framtidsretta klasserom
(Master thesis, 2021)Fagfornyinga som tredde i kraft skuleåret 2020/2021 legg opp til variert undervising, samarbeidslæring og digital læring. Elevane skal få utfalde skaparglede, engasjement og utforskartrong. Som lærar på mellomsteget er eg ... -
Læring i et studentperspektiv
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Læring i høyere utdanning : hva hemmer eller fremmer læring og kompetanseutvikling?
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Læring over landegrenser. Erfaringer fra et europeisk, pedagogisk rehabiliteringsprosjekt
(Uniped 2006 nr.1, Journal article, 2006)Prosjektet innebar et pedagogisk samarbeid mellom studenter og lærere fra Norge, Nederland og Tyskland. Studentene skulle gruppevis skrive en faglig artikkel om rehabilitering. Samarbeidet rundt artikkelskrivingen foregikk ... -
Læringsaktivitetens struktur i kroppsøvingsfaget på 3., 6. og 9. trinn i norsk grunnskole
(Master thesis, 2017-05-15)Hensikt/problemstilling: Hensikten er å studere den praktiserte undervisningens strukturer med tanke på læreraktivitet, elevaktivitet og innhold i lys av didaktisk teori og tre utvalgte prinsipper for undervisning. Omfang ... -
Læringsbegrepet i barnehagens læreplaner
(Chapter; Peer reviewed, 2013) -
Læringsfremmende vurderingspraksis i et matematikklasserom på ungdomsskolen
(Master thesis, 2022)Ifølge forskning er formativ vurdering hensiktsmessig for elevenes læring. Læringsfremmende vurdering er lovfestet i skolens vurderingsforskrift. Formålet med denne studien er å få innsikt i vurderingspraksisen i matematikkfaget ... -
Læringsmetoder i kroppsøving, toppidrett- og idrettsfag
(Master thesis, 2017-05-15)Bakgrunn: Kroppsøving, toppidrett- og idrettsfag skal blant annet gi elevene erfaring i hvordan de kan utvikle egne ferdigheter i ulike idretter. Bruk av varierte, tilpassede arbeidsmåter og mulighet for aktiv medvirkning ... -
Læringsmiljø i skulen : Til lags åt alle kan ingen gjera?
(Master thesis, 2012) -
Læringsmiljø: Hvordan legger en erfaren lærer til rette for et godt og inkluderende læringsmiljø?
(Bachelor thesis, 2019)Denne oppgaven har som mål å finne ut hva som kjennetegner og hvordan en konkret kan legge til rette for et godt og inkluderende læringsmiljø. Studien har følgende problemstilling: Hvordan legger en erfaren lærer til ... -
Læringspartnermetodens påvirkning på elevenes motivasjon og utvikling av deres ferdigheter til å vurdere seg selv på ungdomsskolen
(Master thesis, 2017)Tittel: Læringspartnermetodens påvirkning på elevenes motivasjon og utvikling av deres ferdigheter til å vurdere seg selv i matematikk på ungdomsskolen. Læreplanverket for Kunnskapsløftet (LK06) vektlegger at elever skal ...