Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
Viser treff 2277-2296 av 4096
-
Lek og relasjoner – hva er barnehagepersonalet sin rolle?
(Bachelor thesis, 2022)In this thesis, we have researched how in a kindergarten, staff can create a good and healthy relationship with their children through the use of play. In order to reach this conclusion, we have studied relevant theories ... -
Lek- og aktivitetsmaterialer og deres tilgjengelighet i barnehagen
(Bachelor thesis, 2020) -
Lekser og matematikk – et diskursivt felt
(Master thesis, 2015-05-26)Homework has lately been subject of public debate among parents and politicians. Teachers have to a lesser extent participated in this debate. The purpose of this thesis is to study the language and the words teachers use ... -
Lekser, en kilde til slit eller glede?
(Bachelor thesis, 2019) -
Lengdemåling og representasjonsformer - En dokumentanalyse av Multi med fokus på variert bruk av representasjonsformer innenfor lengdemåling.
(Master thesis, 2023)I denne oppgaven har jeg gjennomført en dokumentanalyse av læreverket Multi, med fokus på lengdemåling og representasjonsformer. Målet med oppgaven var å finne ut hvordan Multi legger til rette for konseptfokusert kunnskap ... -
Lengten etter barnehagekunnskap. Når erfarne assistenter ønsker å bli barnehagelærere
(Peer reviewed; Journal article, 2018) -
Lesbarhet og læringsstrategier: Hvordan kan utformingen av den digitale versjonen av bildeboken Slangen i graset påvirke elever på 4. trinns lesing?
(Master thesis, 2015-01-23)Utgangspunkt I denne undersøkelsen ønsket jeg å få mer kunnskap om hvordan elever på 4. trinn brukte en digital multimodal tekst, som består av modalitetene lyd, bilde og skrift. Derfor stilte jeg først forskningsspørsmålet: ... -
Lese- og skrivevanskar: Korleis tilpasse i klasserommet?
(Bachelor thesis, 2019)I oppgåva vår vil vi undersøke korleis kontaktlærarar legg opp undervisning for elevar med lese- og skrivevanskar og korleis dei kan lukkast med dette. Problemstillinga vår vart følgjande: «Korleis kan kontaktlærarar lukkast ... -
Leseaktivitetsoppgaver på Testverktøyet i itslearning: - en støtte ved lesing av fagtekst?
(Master thesis, 2016-01-13)Formålet med denne studien var å bidra til utvikling innen emnet kognitive støtter ved lesing av fagtekst, med bruk av IKT som støtteredskap. Jeg var nysgjerrig på om testverktøyet i itslearning var egnet til å lage ... -
Leseforståelse i møte med skjønnlitteratur
(Master thesis, 2020)I denne masteroppgaven har jeg undersøkt hvordan elever gir uttrykk for leseforståelse i møte med skjønnlitterær tekst, eksemplifisert med oppgaver og novellen «Att döda ett barn». For å definere leseforståelse har jeg ... -
Lesehund som pedagogisk verktøy i den andre leseopplæringen
(Bachelor thesis, 2018) -
”Lesekvart og elevers litteraturpreferanser”
(Bachelor thesis, 2019) -
Leselekse: For å auke leselysta?
(Bachelor thesis, 2014-08-26)Målet mitt med denne oppgåva var å finna ut korleis eg kunne auka elevane si leselyst, og om elevar kunne få auka leselyst og verta motiverte av å ha leselekser som var tilpassa kvar einskild etter interesse og lesedugleik. ... -
Leselyst i skolen
(Bachelor thesis, 2019) -
Leselyst: Kva undervisningsmetodar bidreg til å motivera elevar på 1.-4. trinn til å lesa?
(Bachelor thesis, 2019) -
Leseopplæring for hørselshemmede etter den første leseopplæringen
(Bachelor thesis, 2019) -
Lesepraksiser i barnehagen: Hvordan skildrer og begrunner to pedagoger sine lesepraksiser i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2020) -
Leseundervisning på elevers andrespråk: En kvalitativ studie av tre læreres erfaringer og opplevelser med å undervise andrespråkselever i lesing i grunnskolen
(Master thesis, 2022)Dette kvalitative forskningsprosjektet omhandler andrespråksundervisning, og tre læreres erfaringer og opplevelser med fenomenet Leseundervisning på elevers andrespråk, som også er tittelen på prosjektet. Fordi vi er blitt ...