Browsing Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports by Title
Now showing items 4022-4041 of 4189
-
Vilka skillnader finns i de nordiska ländernas friluftslivsvanor med fokus på fysisk aktivitet?
(Bachelor thesis, 2021) -
Vilkår for fleirspråklegheit i norskfaget – Ein analyse av læreplanar og lærebøker med fokus på fleirspråklege kompetansemål
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Artikkelen fokuserer på korleis fleirspråklegheit trer fram i læreplan- og lærebokdiskursar knytt til norskfaget. Korleis tematiserer lærebøkene fleirspråklegheit ut frå dei føringane læreplanen gir forfattarane, og er ... -
Virtuell inkludering med AV1 i skolen
(Master thesis, 2018)Hvert år er mange barn og unge forhindret fra å delta i skolehverdagen på grunn av kronisk sykdom. Dette får konsekvenser både for deres utdanning og for deres sosiale liv. Mange kan oppleve en følelse av ensomhet og ... -
Visibilizing Everyday Intergenerational Engagements: Philippines in 2020 Lockdown
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Contemporary depictions of learning in early years research and practice are mostly located within formal educational institutions. Educational experiences that take place for young children in the family home, and across ... -
Visste du at barns atferd kan endres etter hvilke «briller» du har på?
(Bachelor thesis, 2020) -
Visual Representations in Music Listening Activities: Comparing sixth-graders’ reception of a “rhythmic music” excerpt under three listening conditions
(Master thesis, 2019)This master’s thesis is an attempt to explore sixth-graders’ (n=18) responses to a “rhythmic music” excerpt under three different listening task conditions. It investigates the extent to which the participants’ drawing to ... -
Visualising Epistemological Perspectives Using Symbols and Metaphors to Research Sustainability
(Peer reviewed; Journal article, 2020)This study articulates the epistemological underpinnings of a web banner’s visual elements featured on the webpage of the research centre, Kindergarten Knowledge Centre for Systemic Research on Diversity and Sustainable ... -
Visuelle løsningsstrategier til sannsynlighetsoppgaver - En studie av fem videregåendeelevers bruk av ulike visuelle løsningsstrategier i sannsynlighetsregning
(Others, 2017)Denne masteroppgaven handler om elever på videregående sin bruk av visuelle løsningsstrategier i møte med sannsynlighetsoppgaver. Formålet var blant annet å undersøke hvilke ulike visuelle løsningsstrategier elever benytter ... -
Visuelle representasjoner: På hvilken måte og i hvilken grad støtter digitale verktøy arbeid med forskyvninger mellom fotografi og tegning?
(Master thesis, 2010)Denne oppgaven undersøkelser forholdet mellom fotografi og tegning og angir hvordan digitale verktøy for bildebehandling kan muliggjøre en konvergens eller sammensmelting av disse mediene. Bakgrunnen for undersøkelsen ... -
Visuelle utfordringer: Usynlige årsaker til elevers vansker med lesing?
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven presenterer et underkommunisert problemområde i skolen; hvordan visuelle utfordringer kan påvirke og gi vansker knyttet til elevers lesing. Problemstillingen for oppgaven er: Hvilke erfaringer og hvilken ... -
Vitenskapens kultur
(Chronicle, 2015-01-07) -
Vocabulary knowledge, attitudes towards learning English and language use anxiety: a quantitative study of Norwegian 7th graders
(Master thesis, 2021)This research study investigates Norwegian 7th graders’ vocabulary knowledge and to the extent to which it correlates with attitudes towards learning English and language use anxiety. Additionally, this study aims to ... -
Vocational teachers' professional development in assessment for learning
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Formative assessment, including vocational education and training (VET), has been included in the assessment regulations in Norway since 2006. This study examines how a continuing education course entitled Assessment for ... -
Voice shame: Self-censorship in vocal performance
(Journal article, 2017)Voice shame is the uncomfortable feeling of being heard as ridiculous, worthless or ‘not good enough’. Voice shame arises when a subject becomes aware of an observer’s attention and believes the evaluation to be negative. ... -
Voksendeltakelse i barns dramatiske lek
(Bachelor thesis, 2017) -
Voksenrolle i barns lek
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksenrollen i barns lek
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksenrollen i uteleken
(Bachelor thesis, 2023) -
Voksne som krenker barn. En realitet i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2020)