Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
Viser treff 3948-3967 av 4103
-
Visuelle utfordringer: Usynlige årsaker til elevers vansker med lesing?
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven presenterer et underkommunisert problemområde i skolen; hvordan visuelle utfordringer kan påvirke og gi vansker knyttet til elevers lesing. Problemstillingen for oppgaven er: Hvilke erfaringer og hvilken ... -
Vitenskapens kultur
(Chronicle, 2015-01-07) -
Vocabulary knowledge, attitudes towards learning English and language use anxiety: a quantitative study of Norwegian 7th graders
(Master thesis, 2021)This research study investigates Norwegian 7th graders’ vocabulary knowledge and to the extent to which it correlates with attitudes towards learning English and language use anxiety. Additionally, this study aims to ... -
Vocational teachers' professional development in assessment for learning
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Formative assessment, including vocational education and training (VET), has been included in the assessment regulations in Norway since 2006. This study examines how a continuing education course entitled Assessment for ... -
Voice shame: Self-censorship in vocal performance
(Journal article, 2017)Voice shame is the uncomfortable feeling of being heard as ridiculous, worthless or ‘not good enough’. Voice shame arises when a subject becomes aware of an observer’s attention and believes the evaluation to be negative. ... -
Voksendeltakelse i barns dramatiske lek
(Bachelor thesis, 2017) -
Voksenrolle i barns lek
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksenrollen i barns lek
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksenrollen i uteleken
(Bachelor thesis, 2023) -
Voksne som krenker barn. En realitet i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksnes bruk av makt i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022) -
Vold i barnelitteraturen
(Bachelor thesis, 2019) -
Vold og seksuelle overgrep: En studie av lærerstudenters kompetanse
(Master thesis, 2022)Bakgrunnen for prosjektet er å aktualisere tematikken vold og overgrep mot barn, og øke lærerstudenters kompetanse om temaet. Slik vil dette forskningsprosjektet bidra til å skape en større bevissthet om hva som er nødvendig ... -
Voldtekt, seksuelle krenkelser og seksuell trakassering er store samfunnsproblem – hva gjør skolen for å forebygge?
(Bachelor thesis, 2017)Oppgaven er knyttet opp mot skole og hvordan Skolen jobber forebyggende mot seksuell trakassering, seksuelle krenkelser og voldtekt i fagene pedagogikk og samfunnsfag. Formålet med oppgaven er å avdekke hvor mye skolene ... -
Volterra type integral operators and composition operators on model spaces
(Journal article; Peer reviewed, 2015)We study some mapping properties of Volterra type integral operators and composition operators on model spaces. We also discuss and give out a couple of interesting open problems in model spaces where any possible solution ... -
Von om betre tider? Ei gransking av grunnskulelærarutdanningane si sikring av nynorskkompetansen til studentane på retninga 5–10 utan norsk i fagkrinsen.
(Master thesis, 2021)Denne undersøkinga granskar korleis ulike utdanningsinstitusjonar sikrar nynorskkompetansen til studentane som går grunnskulelærarutdanning 5–10 utan norsk i fagkrinsen. Dette er undersøkt gjennom fire forskingsspørsmål, ... -
VR i KRLE-undervisningen: Fordeler, utfordringer og didaktiske implikasjoner
(Master thesis, 2023)Denne studien tar for seg muligheter, utfordringer og didaktiske implikasjoner ved bruk av VR-teknologi i KRLE-undervisning. VR-teknologi (virtuell virkelighet) er en metode for å skape en illusjon av å være et annet sted, ... -
Vurderende stemmer : Litteraturkritikk og litteraturformidling i norsk radio 1925–2000
(Doctoral thesis, 2020)Avhandlingen er en historisk undersøkelse av norsk radios litterære formidlingsarbeid, herunder litteraturformidling, litteraturfagformidling og litteraturkritikk i perioden 1925 til 2000. Denne litterære og pedagogiske ... -
Vurdering av muntlige presentasjoner støttet av digitale verktøy
(Master thesis, 2018)Formålet med denne masteroppgaven er å se på hvordan vi vurderer muntlige presentasjoner med bruk av digitale verktøy. Oppgaven beskriver en lærers vurderingspraksis og har et kvalitativt design med en fenomenologisk ...