Browsing Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports by Title
Now showing items 1702-1721 of 4105
-
Hvordan kan kroppsøvingslærere legge til rette for livslang bevegelsesglede?
(Bachelor thesis, 2016)Hensikt Målet med studiet var å se på hvordan kroppsøvingslæreren kan legge til rette for livslang bevegelsesglede på videregående skoler. Dette på bakgrunn av at en stor andel av den norske befolkningen ikke oppfyller ... -
Hvordan kan lesevansker påvirke arbeid med matematikkfaget på ungdomstrinnet?
(Master thesis, 2023)Bakgrunn og hensikt: Forskning kan tyde på at leseferdigheter hos elever har innvirkning på resultatene i matematikk. Matematikken har i senere tid stilt høyere krav til leseforståelse etter nye læreplaner og mål som lærerne ... -
Hvordan kan man som lærer tilrettelegge for barn med ADHD i klasserommet?
(Bachelor thesis, 2020) -
Hvordan kan museet som læringsarena bidra til nysgjerrighet, skaperglede og nytenkning?
(Master thesis, 2023)Masteroppgavens formål har vært å undersøke om elever som deltok i et undervisningsopplegg på Universitetsmuseet i Bergen har opplevd nysgjerrighet, skaperglede og nytenkning. Problemstillingen for masteroppgaven er ”hvordan ... -
Hvordan kan musikk være en ressurs i spesialpedagogisk arbeid med autistiske barn i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2022) -
Hvordan kan personalet samarbeide og ivareta barn og familier med fluktbakgrunn i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2023) -
Hvordan kan personalets holdninger og deltakelse påvirke barns lek og utvikling i natur og friluftsliv?
(Bachelor thesis, 2021) -
Hvordan kan rockeband få flere tilhengere?: Et innblikk i musikkbransjens perspektiver
(Bachelor thesis, 2016-09-01)I denne bachelorgraden tar jeg for meg problemstillingen: Hvordan mener en manager, en rockeartist og en musikkjournalist at nystarta rockeband kan jobbe med konsertproduksjon, selvpromotering og kommunikasjon utad for ... -
Hvordan kan tegn-til-tale støtte et sosialt handlingsrepertoar blant toddlerene?
(Bachelor thesis, 2022) -
Hvordan kan tegnspråktolker verne seg mot vikarierende traumatisering?
(Bachelor thesis, 2023) -
Hvordan kan ungdomsskolelærere arbeide i klasserommet for å fremme elevenes psykiske helse?
(Master thesis, 2019)Tema for denne masteroppgaven er psykisk helse i ungdomsskolen. Målet med studien har vært å undersøke noen læreres erfaringer med hvordan man kan arbeide i klasserommet for å fremme elevenes psykiske helse. Psykisk ... -
Hvordan kan vi forstå bakgrunnen for innføring av livsmestring som undervisningstema i skolen, og hvilke perspektiver kom til uttrykk i diskusjonen omkring opprettelsen av dette temaet? På hvilken måte er temaet relevant for KRLE-faget?
(Master thesis, 2023)I 2020 ble fagfornyelsen tatt i bruk av barneskoler, ungdomsskoler og videregående skoler over hele landet. Fagfornyelsen var et lenge etterlengtet læreplanverk, som skal bidra til at elever får kunnskaper og kompetanser ... -
Hvordan kommer lærerens støtte for læring til uttrykk gjennom klasseromssamtalen
(Peer reviewed; Journal article, 2020)I denne artikkelen ser vi nærmere på hvordan lærerens støtte kommer til uttrykk gjennom klasseromssamtalen, sett i lys av elevrollen slik denne skildres i fagfornyelsen. Studien har en kvalitativ tilnærming basert på ... -
Hvordan kommuniserer pedagogiske ledere med foresatte uten et felles språk?
(Bachelor thesis, 2023) -
"Hvordan konstruerer barnehagelærere og pedagogiske ledere sin profesjonsidentitet"
(Bachelor thesis, 2018)