Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
Viser treff 1667-1686 av 4105
-
Hvordan erfarer elever i den videregående skole friluftsliv og uteskole som en del av kroppsøvingsundervisningen?
(Master thesis, 2021)Bakgrunn: Undersøkelser viser at ungdom i den videregående skole har liten erfaring med friluftslivfra faget kroppsøving og at de tilbringer lite tid i naturen i skoletiden. Samtidig viser nasjonale undersøkelser at ungdom ... -
«Hvordan få barn til å ville redde verden?»
(Bachelor thesis, 2019) -
Hvordan forebygge digital mobbing i skolen?
(Master thesis, 2021)En av skolens viktigste oppgaver er a gi elevene gode forutsetninger for a mestre dagens og fremtidens samfunn. Dette fastslas ogsa i Opplaringsloven §1 (Opplaringsloven, 1999). En sentral del av bade dagens og fremtidens ... -
Hvordan forebygge mobbing gjennom sosial kompetanse?
(Bachelor thesis, 2018) -
Hvordan forebygge mobbing i barnehagen
(Bachelor thesis, 2020) -
Hvordan forebygge utbrenthet hos tegnspråktolker? Et studium om muligheter for forebygging.
(Bachelor thesis, 2021) -
Hvordan foreldresamarbeid oppleves av foreldre med minoritetsbakgrunn i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019) -
Hvordan forholder barnehagelæreren seg til vanskelig temaer innen den litterære samtalen?
(Bachelor thesis, 2020) -
Hvordan forholder småbarn seg til gjenbruksmateriale i en estetisk sammenheng?
(Bachelor thesis, 2023) -
Hvordan formen på undervisning virker inn på elevenes oppdragelse
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven er en kvalitativ observasjon og intervjustudie som undersøker hvordan formen på undervisning virker inn på elevenes oppdragelse. Oppgavens empiri er samlet inn ved å observere og intervjue 4 samfunnsfaglærere ... -
Hvordan former naturen skapende lek hos 4 – 5 åringer?
(Bachelor thesis, 2022) -
Hvordan formidle klassisk litteratur på ungdomstrinnet? En intervjustudie av fire norsklærere
(Master thesis, 2023)Denne oppgaven handler om hvordan norsklærere på ungdomsskolen underviser om klassisk litteratur, hvilke verk de bruker og hvilke refleksjoner de har rundt hvorfor en bør bruke klassisk litteratur i klasserommet. Oppgavens ... -
Hvordan formidle litteratur gjennom Virtual Reality? - En analyse av VR-filmer som adaptasjon - og elever på 7. 9. og 10. trinns opplevelser og erfaringer i møte med litteraturformidling gjennom VR.
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven undersøker hvordan litteratur kan formidles gjennom mediet Virtual Reality (VR), ved å gjennomføre adaptasjonsanalyse av fire VR-filmer, og ved å analysere elever på 7. 9. og 10. trinns opplevelser og ... -
Hvordan forstår barnehagelærere som arbeider på småbarnsavdelinger begrepet barns medvirkning?
(Bachelor thesis, 2019) -
Hvordan forstår et utvalg lærere begrepene folkehelse og livsmestring?
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven handler, som tittelen og problemstillingen antyder, om hvordan lærere forstår begrepene folkehelse og livsmestring, og hvordan de ser dem i sammenheng med kroppsøvingsfaget. Folkehelse og livsmestring ... -
Hvordan forstår og praktiserer lærerutdannere danning, sammenlignet med lærere i grunnskolen?
(Master thesis, 2019)Denne masterstudien handler om danning, og hvordan danning blir forstått av ei gruppe mennesker som jobber med å utdanne lærere, sammenlignet med hvordan lærere som jobber i grunnskolen forstår begrepet danning. For å komme ... -
Hvordan forstår pedagogisk leder barns medvirkning?
(Bachelor thesis, 2022) -
Hvordan fremstilles hinduismens indre mangfold i digitale læremidler for KRLE-faget på ungdomstrinnet?
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven i KRLE-faget undersøker to av de mest brukte digitale læremidlene i skolen i dag, og hvordan hinduismen fremstilles i disse. Digitale læremidler er noe som bare har blitt mer og mer brukt i skolen, og ... -
Hvordan fysisk aktivitet påvirker skoleprestasjoner og kjønnsforskjeller
(Bachelor thesis, 2019)