Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
Viser treff 1742-1761 av 4105
-
Hvordan ser dykkere på sikkerhet ved uorganisert dykking av
(Bachelor thesis, 2013)Hensikten med denne oppgaven var å se på hvordan dykkere så på sikkerhet ved uorganisert dykking. Målet har vært å finne ut hvordan de forholder seg til forskjellige krav om sertifisering og sikkerhet innen dykking. Analysen ... -
Hvordan skal de nå toppen, de med litt flere utfordringer enn andre? : en kvalitativ studie om motivasjon hos satsende funksjonshemmede langrennsløpere
(Master thesis, 2015)Norges Skiforbund påpeker i sin visjon at de ønsker å arbeide for at alle mennesker gis mulighet til å utøve idrett ut fra sine ønsker og behov. Likevel er rekruttering og resultater blant funksjonshemmede langrennsutøvere ... -
Hvordan støtter barnehagelærere språkutviklingen til barn med språkvansker i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2020) -
Hvordan synliggjør barnehagelærere sin profesjonsutøvelse?
(Bachelor thesis, 2018) -
Hvordan tar ekspert skikjørere beslutninger på tur på lagdelt vintersnø? – En kvalitativ studie
(Bachelor thesis, 2021)De senere år har det vært en stor vekst i antall skikjørere på topptur i Norge. Skredproblematikk er en utfordring, noe som vises i ulykkesstatistikken. De fire faktorene somligger til grunn for å vurdere skredfaren er ... -
Hvordan tar personalet i bruk uteområdet i barnehagen for å fremme barns grovmotoriske utvikling på stor avdeling?
(Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven har vi sett på hvordan personalet tar i bruk uteområdet i barnehagen for å fremme barns grovmotoriske utvikling. Vi har samlet informasjon ved kvalitativtive halvstrukturerte intervju med to pedagogiske ... -
Hvordan tilrettelegger og posisjonerer barnehagelæreren seg for barns frie lek?
(Bachelor thesis, 2021) -
Hvordan tilrettelegger to pedagogiske ledere for barns medvirkning i inneleken?
(Bachelor thesis, 2020) -
Hvordan tolkes og praktiseres idealene fra læreplanen i steinerskolen?
(Master thesis, 2022) -
Hvordan trener et lag i norsk toppfotball på struktur, spillestil og prinsipp?
(Master thesis, 2021)Hovedmålet med denne oppgaven er å få et innblikk i hvordan et lag i Norsk Toppfotball arbeider med struktur, spillestil og prinsipp i trening. Det har blitt brukt tre ulike former for kilder; dokument for lagets «Spillkonsept», ... -
Hvordan utvikle elevenes historiebevissthet? : Slektsgransking som didaktisk metode i ungdomsskolen
(Master thesis, 2019)Historiebevissthet begrepsfester hvordan mennesket som sosialt vesen orienterer seg i tid og rom. Det dialektiske samspillet mellom fortid, nåtid og fremtid, gir mennesket et erfaringsrom og en forventningshorisont. ... -
Hvordan utvikle kompetente lesere på ungdomstrinnet?
(Bachelor thesis, 2013-08-30)Læreplanverket Kunnskapsløftet (LK06) har fem grunnleggende ferdigheter som er implementert i de kompetansemålene i de ulike fagene. Lesing er en av disse ferdighetene. Lesing er en sammensatt kompetanse og består av ulike ... -
Hvordan utvikle spillkompetanse ved bruk av videobaserte refleksjonsoppgaver?
(Master thesis, 2019)Sammendrag Denne studien er et aksjonsforskningsprosjekt som ble utført med tre spillere tilknyttet toppklubb på Vestlandet og kretslag gutter 14 år i fylket. Målet til studien har vært å undersøke hvordan videobaserte ... -
Hvordan utvikles profesjonspraksis i lærerutdanningsskoler?
(Master thesis, 2023)Temaer nasjonal strategi for kvalitet og samarbeid i lærerutdanningen. Det er i studien etsærlig fokus på et likeverdigpartnerskap mellompartene: lærerutdanningsskolen og lærerutdanningsinstitusjonen. Formålet med studiener ... -
Hvordan vil gjennomføringen av en tur som Norge på langs oppleves for en person med MS? : en dybdeundersøkelse av et enkeltindivid sin opplevelse
(Bachelor thesis, 2015)Tema for oppgaven er fysisk aktivitet og friluftsliv for en person med diagnosen multippel sklerose (MS). Steinar Årset har MS, og i år (2015) gikk han Norge på langs for egen maskin, en tur på drøyt 2500 km og som varte ... -
«Hvordan vil relasjonsbyggende tiltak påvirke det psykososiale miljøet for elever på yrkesfag?» En kvantitativ intervensjonsstudie
(Master thesis, 2021)Relasjoner og relasjonsbygging i skolen får mer og mer fokus og det gjennomføres mange relasjonsbyggende tiltak i skolen, men spørsmålet er om tiltakene virker. Formålet med prosjektet mitt var å finne ut hvilken påvirkning ... -
Hvordan vurderer kroppsøvingslærere på ungdomskolen, og hvordan har innføringen av LK20 påvirket deres vurderingspraksis?
(Master thesis, 2023)Vurdering i kroppsøving har vært mye diskutert de siste årene, og det har vært et ønske hos mange å ta bort karakter i kroppsøving. For at kroppsøving skal være et læringsfag på lik linje med de andre fagene kan det ... -
Hvordan kan rektors blogg være en mediator for skoleutvikling?
(Master thesis, 2010)Bakgrunnen for denne oppgaven var den nye situasjonen med sosiale nettmedier og bruk av disse i skolen. Fokuset har vært på hvordan elever og lærere kan bruke disse i undervisningen, men siden ...