Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
Viser treff 1682-1701 av 4105
-
Hvordan forstår og praktiserer lærerutdannere danning, sammenlignet med lærere i grunnskolen?
(Master thesis, 2019)Denne masterstudien handler om danning, og hvordan danning blir forstått av ei gruppe mennesker som jobber med å utdanne lærere, sammenlignet med hvordan lærere som jobber i grunnskolen forstår begrepet danning. For å komme ... -
Hvordan forstår pedagogisk leder barns medvirkning?
(Bachelor thesis, 2022) -
Hvordan fremstilles hinduismens indre mangfold i digitale læremidler for KRLE-faget på ungdomstrinnet?
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven i KRLE-faget undersøker to av de mest brukte digitale læremidlene i skolen i dag, og hvordan hinduismen fremstilles i disse. Digitale læremidler er noe som bare har blitt mer og mer brukt i skolen, og ... -
Hvordan fysisk aktivitet påvirker skoleprestasjoner og kjønnsforskjeller
(Bachelor thesis, 2019) -
Hvordan gjør lærere PALS? - PALS i et lærerprofesjonalitetsperspektiv
(Master thesis, 2018)Denne studien undersøker hvordan lærere bruker det skoleomfattende atferdsprogrammet PALS (Positiv Atferd, støttende Læringsmiljø og Samhandling), og hvilke implikasjoner programmet har for deres profesjonalitet. Formålet ... -
Hvordan har brukernes kunnskapsnivå innvirkning på forståelse og vekting av informasjon gitt i snøskredvarslet på varsom.no?
(Master thesis, 2016)Fra 2006-2016 har 67 personer omkommet i snøskred i Norge, 93 % av disse var ferdsel i natur på fritiden eller i jobb. Norges vassdrags- og energidirektorat (NVE) har siden 2012 varslet snøskredfaren i Norge på varsom.no. ... -
Hvordan har foreldre erfart profesjonsutøvers mandat, rolle og praksis i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2021) -
Hvordan høre de stille barna
(Bachelor thesis, 2020) -
Hvordan jobber barnehagelærere med foreldreveiledning?
(Bachelor thesis, 2022) -
Hvordan jobber noen pedagogiske ledere med å inkludere barn i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2023) -
Hvordan kan arbeidet med entreprenørskap og entreprenørielle arbeidsformer gi økt motivasjon for arbeid i fag?
(Bachelor thesis, 2014)«Hvordan kan arbeidet med entreprenørskap og entreprenørielle arbeidsformer gi økt motivasjon for læring i fag?» For at jeg skal kunne finne svar på dette, var det viktig å ha et godt teoretisk grunnlag som viser ulike ... -
Hvordan kan barnehagelærere ivareta sjenerte barns behov?
(Bachelor thesis, 2019) -
Hvordan kan barnehagens fysiske utemiljø gi rom for de yngste barnas medvirkning?
(Bachelor thesis, 2020) -
Hvordan kan dans og musikk brukes av sosialarbeidere i formidlings- og forebyggingsarbeid i en zambisk kontekst?
(Student paper, others, 2016) -
“Hvordan kan det fysiske lekemiljøet støtte mangfoldet i en barnegruppe, og hvilken betydning har dette for minoriteter i gruppa?”
(Bachelor thesis, 2023)Our society is constantly changing and the diversity of people who live here is richer than just a few decades ago. In a kindergarten context, this means that there will also be a greater diversity of children, parents and ... -
Hvordan kan individuelle målsetninger påvirke utøvernes indre motivasjon?
(Bachelor thesis, 2014)Målet med denne oppgaven har vært å undersøke hvordan individuelle målsetninger kan påvirke utøvernes indre motivasjon. Undersøkelsen ble gjort opp mot fotballspillere fra toppdivisjonen i norsk fotball. Gjennom kvalitative ...