Blar i Institutt for kunstfag på tittel
Viser treff 239-258 av 258
-
Veien til forståelse
(Master thesis, 2023)I dette studiet undersøker jeg hvordan metoder innenfor de undertryktes teater kan brukes som et kompetansehevende bidrag for aktivister. Oppgaven er et pedagogisk forskningsdesign som gjennom intervensjon ser om de ... -
Visual Representations in Music Listening Activities: Comparing sixth-graders’ reception of a “rhythmic music” excerpt under three listening conditions
(Master thesis, 2019)This master’s thesis is an attempt to explore sixth-graders’ (n=18) responses to a “rhythmic music” excerpt under three different listening task conditions. It investigates the extent to which the participants’ drawing to ... -
Voice shame: Self-censorship in vocal performance
(Journal article, 2017)Voice shame is the uncomfortable feeling of being heard as ridiculous, worthless or ‘not good enough’. Voice shame arises when a subject becomes aware of an observer’s attention and believes the evaluation to be negative. ... -
‘We cannot afford outsiderness’ : Inclusion, sustainable development and arts education
(Peer reviewed; Journal article, 2023)This article addresses social inclusion/exclusion – specifically the kind of exclusion we describe as outsiderness – in relation to sustainable development and arts education. Our idea is to address and discuss this on an ... -
“We never got to try that experience of total chaos": Exploring preservice music teachers’ agency in teaching practicum.
(Peer reviewed; Journal article, 2022)The purpose of this instrumental case study was to investigate one single case of four preservice music teachers’ (PMTs) in their teaching practicums, carried out as a part of a Norwegian general teacher education program. ... -
What’s stopping you?: A multiple case study of impediments to incorporating music technology in Norwegian schools
(Master thesis, 2018)In a world where technology evolves rapidly, with the creation of more powerful software and hardware than ever before, the increasing selection of technology available to the consumer has implications for education. This ... -
When Students Teach Creativities: Exploring Student Reports on Creative Teaching
(Peer reviewed; Journal article, 2018) -
Who are the music student teachers in Norwegian generalist teacher education? A cross-sectional survey
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This study is based on data from a national survey of generalist student teachers specialising in music in the new five-year primary and lower secondary school teacher education programme in Norway. The study aims to map ... -
Who takes part in participation? Challenges to empowering student voice in music teacher education
(Peer reviewed; Journal article, 2023)In this study, we employ a participatory action research framework to investigate how preservice music teachers can take part in developing their own education. The main focus is on how two music teacher educators at two ... -
Wunderkammer - Ting- og kunnskapsorganisering i en aktivitetsbasert tidsalder
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Dette essayet stiller spørsmål ved hvordan vi organiserer ting og kunnskaper. Inngangen er fortidens wunderkamre, spesifisert gjennom en bok av Samuel Quiccheberg fra 1565, samt bruken av et cellekontor i dag. Quicchebergs ... -
Youth in revolt: Discussing youth music culture, school and opposition
(Master thesis, 2020)This is a music pedagogical study discussing modern youth revolts and youths’ relationship with music. Firstly, it defines concepts of youth rebellion and the punk spirit, as well as showing to researchers own preconceptions ... -
Å finna orda til musikken: Ein autoetnografisk studie av songtekstproduksjon
(Master thesis, 2021)Samandrag Denne oppgåva baserer seg på eit kunstnarisk utviklingsarbeid der det har vorte skrive songtekstar til åtte musikalske førelegg. I arbeidet med desse songtekstane har prosessen vorte dokumentert ved hjelp av ... -
Å finne en balanse
(Master thesis, 2020)Denne oppgavens formål har vært å studere foreldremedvirkning i begynneropplæringen i skolekorps. Studien har undersøkt hvordan foreldre til unge skolekorpsmusikanter medvirker i barnas musikalske læring hjemme, og fokuset ... -
Å forske med kunsten kollaborativt i en fortellerforestillingsproduksjon
(Journal article; Peer reviewed, 2018)I denne artikkelen viser forskerne, som også er fortellere, hvordan de i utviklingen av sin egen fortellerforestilling forsket med kunsten. Artikkelforfatterne forsøker å vise en selvrefleksivitet og metodologisk bevissthet ... -
Å konstruere eit mangfaldsomgrep: Ein intervjustudie av fire musikklærarar i grunnskulen
(Master thesis, 2023)Dette er ei masteroppgåve i faget musikk ved Grunnskulelærarutdanning 5.-10., Høgskulen på Vestlandet. Oppgåva tek for seg temaet mangfald i musikkfaget, med eit fokus på korleis lærarar i grunnskulen konstruerer og ... -
Å modellere uten hender!: En undersøkelse av kunst og håndverkstudenters formgivningsprosess med digital 3D-modellering
(Master thesis, 2016-08-12)Digitale verktøy i undervisning er noe som er kommet for å bli. Det er behov for mer forskning på dette feltet, slik at bruken av digitale verktøy vil være med på å heve faget og dets innhold. Det må sørges for at integrering ... -
Å oppdage opplevinga av meg saman med deg: Ein kollektiv estetisk læreprosess
(Master thesis, 2020)Å oppdage opplevinga av meg saman med deg - ein kollektiv estetisk læreprosess er ei kunstnarisk forsking i kreative fag og læreprosessar. Utgangspunktet for forskinga er vår erfaring av at estetisk verksemd kan opne eit ... -
Å tenkje innanfor boksane: Ein orienteringsteknikk for nybegynnarar i noteopplæring
(Bachelor thesis, 2019) -
Å vere i musikken. Ein autoetnografisk studie på flyt i arbeidet med musikkskaping.
(Master thesis, 2021)Dette masterarbeidet byrja då eg og kollega Simon Kleppe Røskeland våren 2020 bestemte oss for å gjere eit større kunstnarleg samarbeid. Eg komponerte og han har skreiv tekstar til eit fonogram som me spelte inn med bandet ... -
Å «krysse» grensesoner: Et samarbeid mellom virksomhetene skole og kunst
(Master thesis, 2018)I mitt masterarbeid har jeg undersøkt styrker, svakheter, muligheter og trusler i et samarbeid mellom lærere og musikere på en skole som deltar i innovasjonsprosjektet «Skole og konsert – fra formidling til dialog» (DiSko). ...