• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Institutt for kunstfag på utgivelsesdato 
  •   Hjem
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports
  • Institutt for kunstfag
  • Blar i Institutt for kunstfag på utgivelsesdato
  •   Hjem
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports
  • Institutt for kunstfag
  • Blar i Institutt for kunstfag på utgivelsesdato
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Institutt for kunstfag på utgivelsesdato

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 164

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Preferansebygging: Beskrivelser av hvordan internettaktive ungdommer bygger opp og argumenterer for sine musikkpreferanser 

      Langeby, Jonas (Master thesis, 2005)
    • Opplevelse av musikk : en fenomenologisk studie 

      Strand, Silje (Master thesis, 2006)
    • Folkemusikkfeltet: Holdninger og handlinger på folkemusikkfeltet i Hordaland og Sogn og Fjordane 

      Haugen, John (Master thesis, 2006)
      Dette er en masteroppgave som handler om det norske folkemusikkfeltet. Det geografiske forskningsområdet er begrenset til fylkene: Hordaland og Sogn og Fjordane. Jeg skal prøve å belyse noen forandringer som har inntruffet ...
    • Compositional process as discourse and interaction : a study of small group music composition processes in a school context 

      Espeland, Magne (Doctoral thesis, 2007)
      “Compositional Process as Discourse and Interaction” is a study on compositional processes of pupils working in small groups in a public school music context. The study describes and discusses the main elements ...
    • ”Hvem sier at jeg har prestasjonsangst?” En refleksiv analyse av begrepet prestasjonsangst 

      Pettersen, Fred Rune (Master thesis, 2007-05)
      This master thesis is a contribution to the research field of performance anxiety amongst musicians and is grounded on a social constructionistic reflexive perspective. By studying a selection of litterature on this topic, ...
    • Kategorisering av dokumentarfilm : typologi hos Bill Nichols og Carl Plantinga 

      Tollefsen, Trygve (Working paper, 2008)
    • Prosessen frem mot et bilde 

      Clausen, Berit A. (Barnehagefolk, Journal article, 2008)
      Denne artikkelen presenterer et FOU-praksisarbeid med søkelyset på barn og kunstens virkemidler. Jeg ville observere hvor barns oppmerksom var når de fikk for dem nytt og ukjent utstyr og materialer. Hvor og hvordan oppstår ...
    • Rytmisk musikkundervisning som estetisk praksis : en casestudie 

      Christophersen, Catharina (NMH-publikasjoner;2009:2, Doctoral thesis, 2009)
      The subject of this dissertation is rhythmic music teaching. "Rhythmic music" is synonymous with "popular music". Rhythmic music teaching is, in short, an oral approach to teaching, where rhythm, participation, movement, ...
    • "Det uferdige - anvendt drama i den totale institusjon" - en teoretisk og praktisk studie av Teater Bak Murene i Bergen fengsel 

      Nilsen, Marianne Nødtvedt (Master thesis, 2009)
      Utgangspunktet for studien er egen praksis med Teater Bak Murene (TBM) i Bergen fengsel. Studiens intensjon er å bidra til viten og innsikt i feltet anvendt drama i fengsel og bidra til det kulturpolitiske spørsmålet knyttet ...
    • Rimer kreativitet på produktivitet? - En undersøgelse af Dacapo Teatrets arbejde med spontanitet for ansatte i erhvervslivet 

      Knudsen, Kristian Outzen (Master thesis, 2009-06)
      Masteropgaven tager udgangspunkt i konsulentvirksomheden Dacapo Teatret og deres arbejde med spontanitet i forbindelse med forløb for ansatte i erhvervslivet. I artiklen ”Teatrale spill i næringslivet – om dramapedagogiske ...
    • Stjerneopplevelser eller gymsalsestetikk? En studie av kvalitetsoppfatninger i skolekonsertpraksiser 

      Holdhus, Kari (Doctoral thesis, 2014)
    • FoU-prosjektet ARTig : Design av eit fleirfagleg undervisningsopplegg 

      Tvedte, Charlotte; Hetland, Torunn (Research report, 2014)
    • Rapport frå FoU-prosjektet ARTig: Eit eksemplarisk undervisningsopplegg 

      Tvedte, Charlotte; Hetland, Torunn (Research report, 2015)
    • "I think the arts are as prominent as any subject": A study of arts education in two Scandinavian schools 

      Christophersen, Catharina; Ferm Thorgersen, Cecilia (Peer reviewed; Journal article, 2015)
    • BARE FIKSJON! En undersøkelse av dramatisk fiksjon i lys av etablerte og nye normer i teaterkunst og dramatisk arbeid. 

      Aase, Jon Sverre (Master thesis, 2015-05-15)
      Denne studien er en undersøkelse av begrepet fiksjon og hvordan man kan forstå det i forskjellige historiske paradigmer. Ordet fiksjon assosieres gjerne, i en generell og allmenn forståelse, med noe tenkt – noe ikke-virkelig ...
    • Iscenesetjing av kjensler 

      Barane, Hanne Gjerde (Master thesis, 2015-06-29)
      Ved bruk av Instagram, bloggar o.l som inneheld ein straum av bilete, ser eg for meg at ungdom har tileigna seg stor kunnskap om fotografering og bilete som språk. Det blir også sagt at ...
    • ‘Don’t We Have a Storyline?’ Negotiating Devising Strategy in a Nordic-Baltic Teacher Education Programme’s Artistic Production 

      Hauge, Torunn Bakken; Paulsen, Anne Synnøve; Ødemotland, Siv (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      This article investigates the process of devising strategy in an intercultural Baltic-Nordic setting. Sixty teacher education participants collaborated on an interdisciplinary artistic production based on Norwegian folk ...
    • Towards a professionalization of pedagogical improvisation in teacher education 

      Ben-Horin, Oded (Peer reviewed; Journal article, 2016)
    • Komposisjonsprinsippet balanse 

      Jacobsen, Eli Nesse (Master thesis, 2016)
      Visuell kompetanse blir stadig viktigere i samfunnet vårt, som i økende grad bygger på visuelle informasjons og kommunikasjonskilder. Med dette menes kompetanse til å lese bilder som symboler. Man kommuniserer gjennom et ...
    • Exploring the Dark Matter of Björk’s Biophilia Universe. A Study of the Biophilia Educational Project Based on Grounded Theory Methodology 

      Husby, Bård Vågsholm (Master thesis, 2016-05-18)
      This Master thesis offers a close examination of the Biophilia Educational Project: a multimodal, inter-institutional education programme conceived by Icelandic avantgarde/ alternative rock music artist Björk, that aims ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit