Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 2109-2128 av 2193
-
Voksenrolle i barns lek
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksenrollen i barns lek
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksenrollen i uteleken
(Bachelor thesis, 2023) -
Voksne som krenker barn. En realitet i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksnes bruk av makt i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022) -
Vold i barnelitteraturen
(Bachelor thesis, 2019) -
Vold og seksuelle overgrep: En studie av lærerstudenters kompetanse
(Master thesis, 2022)Bakgrunnen for prosjektet er å aktualisere tematikken vold og overgrep mot barn, og øke lærerstudenters kompetanse om temaet. Slik vil dette forskningsprosjektet bidra til å skape en større bevissthet om hva som er nødvendig ... -
Voldtekt, seksuelle krenkelser og seksuell trakassering er store samfunnsproblem – hva gjør skolen for å forebygge?
(Bachelor thesis, 2017)Oppgaven er knyttet opp mot skole og hvordan Skolen jobber forebyggende mot seksuell trakassering, seksuelle krenkelser og voldtekt i fagene pedagogikk og samfunnsfag. Formålet med oppgaven er å avdekke hvor mye skolene ... -
Von om betre tider? Ei gransking av grunnskulelærarutdanningane si sikring av nynorskkompetansen til studentane på retninga 5–10 utan norsk i fagkrinsen.
(Master thesis, 2021)Denne undersøkinga granskar korleis ulike utdanningsinstitusjonar sikrar nynorskkompetansen til studentane som går grunnskulelærarutdanning 5–10 utan norsk i fagkrinsen. Dette er undersøkt gjennom fire forskingsspørsmål, ... -
VR i KRLE-undervisningen: Fordeler, utfordringer og didaktiske implikasjoner
(Master thesis, 2023)Denne studien tar for seg muligheter, utfordringer og didaktiske implikasjoner ved bruk av VR-teknologi i KRLE-undervisning. VR-teknologi (virtuell virkelighet) er en metode for å skape en illusjon av å være et annet sted, ... -
Vurdering av muntlige presentasjoner støttet av digitale verktøy
(Master thesis, 2018)Formålet med denne masteroppgaven er å se på hvordan vi vurderer muntlige presentasjoner med bruk av digitale verktøy. Oppgaven beskriver en lærers vurderingspraksis og har et kvalitativt design med en fenomenologisk ... -
Vurdering for djupnelæring?
(Master thesis, 2021)Den nye læreplanreforma, Kunnskapsløftet 2020, legg djupnelæring fram som ein føresetnad for at elevane skal lukkast i sitt framtidige arbeids- og samfunnsliv. Det er uvisst kva kompetansar elevane treng å tileigna seg for ... -
Vurdering for læring : fra et lærerperspektiv
(Bachelor thesis, 2013) -
Vurdering for læring i grunnskulen
(Bachelor thesis, 2016) -
Vurdering for læring og digitale verktøy: Et lærerperspektiv på vurderingspraksisen i norskfaget i ungdomsskolen
(Master thesis, 2017)Formålet med forskningsprosjektet har vært et ønske om å videreutvikle vurderingspraksisen i norskfaget ved bruk av digitale verktøy og vurdering for læring. Med utgangspunkt i problemstillingen; Hvilke muligheter gir bruk ... -
Vurdering for læring og psykologisk læringsklima i kroppsøving: en eksplorativ undersøkelse av potensielle sammenhenger mellom vurdering for læring og psykologisk læringsklima blant elever fra Vg1
(Master thesis, 2020)Form og formål: Målet var å undersøke potensielle sammenhenger mellom vurdering for læring (VfL) og psykologisk læringsklima i kroppsøving, gjennom hvordan elever i Vg1 rapporterer opplevelse av VfL og psykologisk ... -
Vurdering for læring. En vei til å videreutvikle elevens skrivekompetanse av fagtekster?
(Bachelor thesis, 2013-09-03) -
Vurdering for motivasjon
(Bachelor thesis, 2019) -
Vurdering i kroppsøving
(Chronicle, 2010)