Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 1885-1904 av 2193
-
Team reflexivity and the shared mind in interprofessional learning
(Peer reviewed; Journal article, 2022)In interprofessional (IP) workplace education, course and project leaders need a deeper understanding of how students learn. Basically, in IP workplace learning students learn from each other, from the affected agents ... -
Teateranmeldelser som tekster i lærerutdanning – med utgangspunkt i Det Norske Teatrets Edda, 2017
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Artikkelen diskuterer 8 anmeldelser av Det Norske Teatrets produksjon Edda i 2017. Artikkelen er utviklet kollektivt, på grunnlag av en felles interesse for myter og fortellinger, forankret i forskergruppen «Mytologi, ... -
Teenagers and computer games
(Master thesis, 2006)Innledning Temaet for denne masteroppgaven er tenåringer og dataspill. Jeg har fokusert på å portrettere superbrukeren av dataspill og undersøke hvilke mulige innvirkninger dataspill har på tenåringer og tenåringskulturen. ... -
Tegn til tale - Hvordan det brukes i barns språkutvikling
(Bachelor thesis, 2020) -
Tegn til tale i arbeid med tilknytning
(Bachelor thesis; Image, 2023) -
Tegn til tale i samspill mellom ulike språk
(Bachelor thesis, 2022) -
Teikn-til-tale for alle dei yngste i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022)This bachelor’s thesis will examine sign-supported speech in kindergartens, where the younger children are in focus. The questions that will be answered are “In what situations do kindergartens in Sogn og Fjordane use ... -
Tekst i tekst: Hva skjer i spenningsfeltet? : En analyse av interaksjonen mellom multimodale tekster og de retoriske appellformene i elevfremføringer
(Master thesis, 2013-12-11)I denne oppgaven har jeg undersøkt hva som skjer når tekst og tekst møtes i en klasseromskontekst ved å undersøke hvordan multimodale tekster fungerer i elevfremføringer. Den multimodale teksten som eleven skaper, føyer ... -
Tekstutvikling på begynnerstadiet : en studie innen tekstskapingsprosessen der datamaskin inngår som arbeidsredskap
(Master thesis, 2005)Mastergradavhandlingens tittel er "Tekstutvikling på begynnerstadiet - en studie innen tekstskapingsprosessen der datamaskin inngår som arbeidsredskap". Jeg har samlet data gjennom bokstavtester, skrivetester og intervju ... -
Tematikken kjønn i samfunnskunnskap
(Master thesis, 2020)Denne oppgåva tar for seg korleis tematikken kjønn er presentert og vektlagt i tre utvalde læreverk, læreplanen for Kunnskapsløftet LK06 og den reviderte læreplanen LK13. Metoden eg har nytta for å svare på problemstillinga ... -
«Tenk å få lønn for å passe barn» : en bacheloroppgave om barnehagens status
(Bachelor thesis, 2014)Utfra problemstillingen vil jeg finne ut hvordan en kan øke statusen til barnehageyrket. Det betyr at jeg indirekte sier noe om at statusen på yrket er lav. GLØD- prosjektet i regi av kunnskapsdepartementet har som mål å ... -
Test validity - a teacher’s responsibility? A closer look at which aspects of validity are in the hands of teachers when implementing The Diagnostic Test of English for Grade Three
(Master thesis, 2017-05-15)The aim of this study is to examine more closely the validity of the KPE3 (The English Diagnostic Test for Grade Three 2014), which is a test that assesses young learners’ (third grade) listening and reading skills. The ... -
Tett på skolematematikk En kritisk diskursanalyse av hvordan norsk skolematematikk legitimeres i tre offentlige dokumenter
(Master thesis, 2018)Skolematematikk blir høyt prioritert hos norske politikere. Samtidig oppleves matematikkfaget lite relevant for mange elever, og en nokså stor andel elever strever med svak motivasjon og manglende faglig mestring i matematikk. ... -
The ambiguity of pedagogical entrepreneurship - the state of the art and its challenges
(Journal article; Peer reviewed, 2016)The implementation of pedagogical entrepreneurship in schools from the perspective of lifelong learning is of significant concern at policy levels, and research is an important source of information on this process. This ... -
The ambiguity of pedagogical entrepreneurship: The state of the art and its challenges
(Journal article; Peer reviewed, 2016-06)The implementation of pedagogical entrepreneurship in schools from the perspective of lifelong learning is of significant concern at policy levels, and research is an important source of information on this process. This ... -
The Difficult Conversation: Facilitating Students' Professional Learning and Development
(Journal article; Peer reviewed, 2019)This paper reports on student experiences with an interdisciplinary project entitled “The Difficult Conversation”, the aim of which was to develop professional competences linked with parental cooperation in heterogeneous ... -
The multimodal space of learning: Report from an ICT-project in teacher education at BUC/HiB - Norway
(Report, 2014-04)This report describes an experimental development in teacher education. The main goal with the project was to increase the students’ learning outcome by creating a better ICT-supported learning environment. The research ... -
The need to supplement written grammar feedback: A case study from English teacher education.
(Journal article; Peer reviewed, 2019)The value of oral corrective feedback for the development of metalinguistic knowledge has been acknowledged in the research literature for decades. Yet, teachers in second language teacher education programmes still tend ...