Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 1825-1844 av 2193
-
Stereotypiske holdninger hos barnehagepersonale: en kvantitativ spørreundersøkelse.
(Bachelor thesis, 2019) -
Sterkere gaming
(Master thesis, 2022)Hensikten med denne oppgaven var å finne ut om dataspill kan brukes som et insentiv for å øke motivasjonen til fysisk aktivitet for unge i Norge. For å finne ut om dette er mulig er problemstillingen i oppgaven følgende: ... -
«STERKERE SAMMEN» En analyse av hvordan unge kvinner forstår Girl Power
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven tar utgangspunkt i en kvalitativ analyse for å belyses hvordan unge, norske kvinner forstår Girl Power. Den norske ungdomsgenerasjonen i dag er i stor grad knyttet til sosiale medier, samtidig som de ... -
Stille barn og inkludering
(Bachelor thesis, 2019) -
Stille barn og lek
(Bachelor thesis, 2020) -
De stille barna
(Bachelor thesis, 2022) -
Stille lydformer : En studie av kunstneriske prosesser og utrykk knyttet til tilblivelsen av elektroakustiske lydbilder som en integrert del av tverrestetiske kunstuttrykk
(Master thesis, 2013-11-04)Denne masteroppgaven inneholder en undersøkelse av prosessen med å komponere et lyduttrykk som en del av et tverrestetisk kunstuttrykk der skulpturer var det visuelle kunstelementet. Jeg beskriver komposisjonssprosessen ... -
Stille storm
(Bachelor thesis, 2019) -
Stille tårer-En studie om innagerende atferd
(Bachelor thesis, 2021) -
Stimulerer Storyline til aktiv læring?
(Student paper, others, 2010) -
«Stimulering og utvikling av elever med stort læringspotensial»
(Bachelor thesis, 2019) -
"Stolte elevar, stolte lærarar, stolte foreldre! Det er slike kjenslelada augneblink som ikkje kan beskrivast. Det kjennast som...magi..." - Læring i musikkprosjekt i grunnskulen
(Bachelor thesis, 2018)«Ein trudde at fokus på teori skulle gjere norske skulebarn betre – men forsking viser at barn som får jobbe med praktisk- estetiske fag gjer det betre også i akademiske fag. Det får norske barn i særs liten grad moglegheit ... -
«Store slott og store statuer»: En kvalitativ undersøkelse av estetiske arbeidsmetoder i begynneropplæring i KRLE-faget
(Master thesis, 2023)Formålet med denne studien har vært å undersøke KRLE-fagets rolle i forhold til estetiske arbeidsmetoder i begynneropplæringen. KRLE-faget har en viktig rolle i norsk skole, da det legger til rette for refleksjon og dialog ... -
Strategibruk i multiplikasjon
(Bachelor thesis, 2013-08-29)I vårt forskingsarbeid ønska me å finne meir ut om multiplikasjonsstrategiar i skulen. Me valde å ikkje fokusera på elevar med matematikkvanskar for å avgrensa oppgåva vår. Problemstillinga me enda på var: «Kva slags ... -
Strategisk læring i ein musikar si utvikling
(Master thesis, 2014-07-08)Denne masteravhandlinga tek føre seg mi eiga strategiske læring knytt til ein studie av gitaristen Matt Schofield. Studien har eit etnografisk og auto-etnografisk perspektiv og bygger på teoriar om strategisk læring, ... -
Strengthening the Call for Intentional Intergenerational Programmes towards Sustainable Futures for Children and Families
(Peer reviewed; Journal article, 2021)As a response to the call for reimagining early childhood education for social sustainability in the future, this conceptual paper aims to suggest revisiting and strengthening the case to include intentional intergenerational ... -
Structured Visual Learning and Stimulation in School: An Intervention Study
(Journal article, 2021)Background: The 4-year project Securing education for children in Tanzania aims at improving education through assessment and educational training in visual functions such as visual acuity, accommodation, fixation and ... -
Student motivation for social studies. Existential exploration or critical engagement.
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Purpose: To understand what motivates students for social studies. Design: Social studies as a school subject is defined in terms of its contents (knowledge, skills, values), by its teaching methods and by the organisational ... -
Student teachers’ online sharing of challenging incidents in practice placement
(Peer reviewed; Journal article, 2021)The present study asks what challenges student teachers meet in today’s school and how they present, respond to, and reflect on these challenges in an online discussion forum. The study explores these questions by analysing ... -
Studentar sitt syn på kvalitet i barnehagelærarutdanninga
(Peer reviewed; Journal article, 2023)I 2012 blei norsk barnehagelærarutdanning reformert. Fokuset i policyprosessen var å skape ei modernisert utdanning av høg fagleg kvalitet. Ein viktig del av norsk høgare utdanning omfattar studentane sine tilbakemeldingar. ...