Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 1579-1598 av 2193
-
Pedagogisk implementasjon av IKT i barnehagen : Et kulturhistorisk perspektiv på digital kompetanse
(Master thesis, 2019)Tema for denne oppgaven er pedagogisk implementering av digitale verktøy i barnehagens praksis. Ved å benytte et kulturhistorisk perspektiv vil oppgaven kartlegge denne implementeringen og hvilke vilkår som spiller inn. ... -
Pedagogisk leiar i møte med born frå andre kulturar
(Bachelor thesis, 2022) -
Pedagogiske aktiviteter for alle barn i tilvenningsperioden?
(Bachelor thesis, 2023) -
Pedagogiske løysingar i nytt skulebygg : Luster ungdomsskule
(HSF Notat, Book, 2005)Luster kommune starta i 2003 opp eit pedagogisk utviklingsprosjekt i samband med bygging av ny ungdomsskule i Gaupne. Målet med prosjektet var å utvikle optimale arbeidsformer for elevar og tilsette i den nye bygningen ... -
Pedagogy: A Teacher’s Practice
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Neoliberal assaults upon public education have been grounded upon the supposition that schools are failing to prepare students to respond to local and global economic needs and realities. The result has left the relational ... -
Perceived adequate education in ethics: A way to tap into ethical SNS dilemma awareness?
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Teachers are role models when it comes to ethics both on- and offline. Teacher education aims to prepare preservice teachers for future on- and offline situations and issues that may be of ethical concern. Education in ... -
Perceptions and practices of three school nurses on childhood obesity prevention in Norway's conditions of high modernity
(Student paper, others, 2016) -
Perceptions of Risky Play among Kindergarten Teachers in Norway and China.
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Risky play provides multiple benefits for children’s development. This study compared teachers’ perceptions of risky play in one kindergarten in Norway and one in China, including the concept of risky play, the roles of ... -
Personalets holdninger knyttet til mobbing i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022) -
Personalets tilrettelegging på naturleikeplassen
(Bachelor thesis, 2017) -
Personlig responssystem i underveisvurdering i naturfag: Et designbasert eksperiment
(Master thesis, 2012-07-02)Avhandlingen er basert på et designeksperiment som er gjennomført i samarbeid med en lærer på ungdomstrinnet. Et personlig responssystem (PRS) ble prøvd ut som støtte for underveisvurdering i helklasseundervisning i naturfag. ... -
Personlige læringsnettverk (PLN) og 21st century skills
(Master thesis, 2015-10-13)Formålet med denne studien har vært å få kunnskap om hvordan lærere i videregående skole beskriver sin bruk av personlige digitale læringsnettverk (PLN) og web 2.0-verktøy, og om de gjennom sin bruk av PLN tilegner seg ... -
Perspektiv på djupnelæring: ein analyse av korleis djupnelæringsomgrepet blir brukt i ein sentral mediedebatt før fagfornyinga
(Master thesis, 2020)I denne undersøkinga har eg undersøkt omgrepet djupnelæring i fagfornyingskonteksten og vist korleis dette blir forstått på ulikt vis av personar med makt og innflyting innanfor skule og utdanning. Datagrunnlaget består ... -
Perspektiver på kulturelt mangfold – Et spørsmål om kritisk refleksjon?
(Master thesis, 2019)I denne masteroppgaven undersøker jeg læreres perspektiver på kulturelt mangfold i en analyse av deres kritiske refleksjoner. Hensikten er å få innsikt i måten lærere imøtekommer mangfold på. Kritisk refleksjon brukes her ... -
Perspektivtegning for elever i 5. – 7. klasse
(Bachelor thesis, 2019) -
Photo-Elicitation Interviews—a Possibility for Collaborative Provocation of Preconceptions
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This article investigates researchers’ methodological preconceptions when aiming at insight by involving visual methods in focus group interviews. The authors examine the photos used in photo-elicited focus group interviews ... -
Picturebooks as crossover literature. A study of how readers of different ages perceive iconotext and themes in picturebooks
(Master thesis, 2016-09-15)Within the crossover genre, picturebooks lack distinctive attention, generally due to the presumption that the picturebook format is limited to the child reader. Traditionally, picturebooks have been associated with ... -
Pinocchios hjerte: En kantiansk lesning av historien om tredukken som ville bli et ekte menneske
(Chapter, 2020)This chapter offers a closer reading of Collodi’s Pinocchio (2002) through the lens of Kant’s moral philosophy. It explores how the story thematizes important moral aspects of growing up, and it considers the story’s ... -
Pinsebevegelsens vekst i Tanzania
(Bachelor thesis, 2019)