Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 1047-1066 av 2193
-
Kikora: Et bidrag til økt læring i matematikkundervisning?
(Master thesis, 2019)Denne oppgaven har hatt fokus på å vise hvordan den digitale læringsressursen Kikora kan bidra til økt læring i matematikkundervisningen på ungdomstrinnet. Erfjord og Haara (2018, s.15) sier at en bevisstgjøring av hvordan ... -
Kindergarten practitioners’ perspectives on intergenerational programs in Norwegian kindergartens during the COVID-19 pandemic: exploring transitions and transformations in institutional practices
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Intergenerational programs have benefits for both children and older adults; however, the ongoing pandemic has changed social situations across the globe. The focus of this article is on exploring transitions and transformations ... -
Kirke - skole - samarbeid i barneskolen : foreløpig rapport i påvente av den varslede revisjonen av KRL-faget
(HSF Rapport, Book, 2001)Rapporten er todelt. Del I er en faglig/didaktisk drøfting av spørsmål knyttet til kirke-skole-samarbeid etter L-97. Sentrale sider ved skolens og kirkens planer, forholdet mellom dem og møtepunkt og konfliktpunkt blir ... -
Kjente læringsformer på ukjent grunn. Lærerstudenters refleksjon over praksis i Tanzania
(Chapter; Peer reviewed, 2022)Kapittelet retter søkelys mot hva som skjer når lærerstudenter overtar undervisningen for en mindre gruppe elever ved en tanzaniansk skole i fire uker. Studentene fikk mulighet til å videreføre noen av sine kjente ... -
«Kjærlighet er oppskriften når du skal arbeide med barn med autismespekterforstyrrelser»
(Bachelor thesis, 2022)Title: “Love is the recipe when you are working with children with autism” This task is based on a study of children with autism in kindergarten, focusing on how they get included in play. My research-question has been: ... -
Kjønn og likestilling i barnehagen
(Bachelor thesis, 2021) -
Kjønn og likestilling i norske og kinesiske barnehager
(Bachelor thesis, 2020) -
Kjønn, likestilling og seksualitet i en objektiv KRLE-undervisning
(Bachelor thesis, 2019) -
Kjønnsforskjeller i skolen og læreres forventninger
(Bachelor thesis, 2019) -
Kjønnsidentitet og seksuell orientering, er naturfagslærebøkene gode nok?
(Bachelor thesis, 2018) -
Kjønnsroller og likestilling i barnehagen
(Bachelor thesis, 2020) -
Klasseledelse : Hvordan bidra til et godt klassemiljø
(Bachelor thesis, 2018) -
Klasseledelse i risikosamfunnet - resultater fra et ekspert- og observasjonsstudium
(Master thesis, 2015-11-29)Denne masteravhandlingen setter fokus på lærerens klasseledelse i risikosamfunnet. Klasseledelse har i økende grad blitt satt på dagsorden i lærer- og videreutdanning. Kompetanse på området er høyaktuelt. Å se klasseledelse ... -
Klasseledelse i teknologitette klasserom
(Master thesis, 2012-07-02)Gjennom læreplaneverket LK06 ble en ny basisferdighet introdusert. Å kunne bruke digitale verktøy medførte en økt satsing på IKT og digital kompetanse i skolen. I videregående skole har dette kuliminert i bærbar PC til ... -
Klasseledelse – får vi det til nå?
(Master thesis, 2015-11-13)Etter stadige debatter i lokale medier om elevers utstrakte utenomfaglige aktivitet i skoletiden, vokste det fram et ønske i meg om å undersøke om det virkelig var så dårlig stelt som enkelte avisartikler kunne gi inntrykk ... -
«Klasseledelse – relasjon mellom lærer og elev»
(Bachelor thesis, 2019) -
Klasseleiing -Lærarens arbeid med åtferd
(Bachelor thesis, 2019) -
Klasseleiing : kva vektlegg erfarne lærarar på ungdomsskulen i si klasseleiing?
(Bachelor thesis, 2014)Kva vektlegg erfarne lærarar på ungdomsskulen i si klasseleiing? Eg vil belyse og utdjupe problemstillinga gjennom desse to forskingsspørsmåla: - Kva vektlegg erfarne lærarar for å etablere struktur og reglar? - Kva ... -
Klasseleiing og profesjonsutvikling i praksisfeltet
(Chapter, 2013)Klasseleiing er sett på dagsorden gjennom stortingsmeldingar og andre styringsdokument for utdanningssektoren. Målet er å betre læringsmiljøet for elevane. I samband med dette tilbyr utdanningsinstitusjonar vidareutdanning ... -
Klasseleiing ”Ungdomstrinn i utvikling” : ein kvalitativ studie av erfaringar lærarar har kring prosjektet ”Ungdomstrinn i utvikling” med fokus på klasseleiing.
(Bachelor thesis, 2015)Ungdomstrinnssatsinga er eit omfattande tema, og krev ei avgrensing. I oppgåva har eg valt å fokusere på klasseleiing som del av skulebasert kompetanseutvikling. Utdanningsdirektoratet (2012:5) h ...