Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 1008-1027 av 2193
-
Jacob Fellman’s Introduction to Saami Indigenous Religion: A Source Critical Dilemma
(Chapter; Peer reviewed, 2022) -
Jakta på den verdfulle skatten : Kulturskrinet i Karmøy kommune i eit kvalitetsutviklingsperspektiv
(Others, 2009)Skuleåret 2007-2008 fekk eg støtte frå Høgskolen Stord/Haugesund (HSH) til å gjennomføra ei empirisk undersøking i Karmøy kommune med fokus på Kulturskrinet. Bakgrunnen for denne undersøkinga er den store nasjonale ... -
Jeg er god. Jeg klarer!
(Bachelor thesis, 2019) -
«Jeg er her jeg også!» Hva er barnehageansatte sin kunnskap om innagerende barn?
(Bachelor thesis, 2023) -
«Jeg er nødt til å være psykolog. Jeg må være læreren. Og jeg må kanskje være en venn» Fem læreres opplevelse av egen kompetanse i møte med traumatiserte elever i skolen
(Master thesis, 2021)Tema for oppgaven er møter mellom traumatiserte elever og lærere. Hensikten har vært å belyse og undersøke læreres erfaringer og tanker rundt tema. Problemstillingen har vært todelt. Den er som følger «Hvordan erfarer ... -
Jeg er redd at de får nok, at det er litt for mye: En studie i hvordan lærere på ungdomsskolen underviser i klima
(Master thesis, 2022)Hensikten med prosjektet var å undersøke hvordan lærere gjennomfører klimaundervisning på ungdomsskolen. Jeg var også ute etter å se på forholdet mellom deres undervisningen og føringene læreplanverket og relevante dokumenter ... -
“Jeg er utdannet og jeg vet hvilke rettigheter jeg har” - Masaijenter og utdanning, en kultur i endring?
(Bachelor thesis, 2019) -
«Jeg føler at teksttype kan hoppe mellom sjangerne, kan brukes overalt»: Elevstemmen og lærerytringer knyttet til teksttyper i revidert læreplan (LK13).
(Master thesis, 2016-05-18)Teksttyper har kommet inn i skolen for å bli, ifølge uttalelser fra Utdanningsdirektoratet. Det er derfor interessant å få innblikk i hvordan lærere og elever er preget av LK13, og revideringen av norskfaget som trådte i ... -
«Jeg kan ikke telle til tjue, men jeg kan telle til ti to ganger»
(Bachelor thesis, 2019) -
Jeg kan også leke!
(Bachelor thesis, 2020) -
«Jeg kunne like gjerne vært en assistent» – En studie av nyutdannede barnehagelæreres møte med voksenfelleskapet i barnehagen
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Formålet med denne artikkelen er å forsøke å bringe frem nye kunnskaper om hvordan nyutdannede barnehagelærere posisjonerer seg i barnehagen. Artikkelen bygger på en kvalitativ primærstudie fra en barnehagelærerutdanning ... -
«Jeg kunne ønske at lærere vet at jeg ikke kan skrive så mye». Tilpasset opplæring for elever med lese- og skrivevansker
(Master thesis, 2022)Formålet med denne studien var å undersøke hvordan lærere tilpasser opplæringen for elever med lese- og skrivevansker. Vi valgte å benytte oss av en kvalitativ tilnærming. Datamaterialet er hentet inn gjennom seks kvalitative ... -
«Jeg savner barnet mitt». Møter mellom somaliske mødre og barnehagen
(Journal article; Peer reviewed, 2018)The focus of this article is the establishment and development of trust between Somali mothers and educators in Norwegian kindergartens. Qualitative interviews with five Somali mothers and four educators were conducted, ... -
«Jeg skjønner ikke helt, kan vi ikke bare gjøre matte?» En studie av elevers arbeid med problem posing
(Master thesis, 2018)Hvis du spør en elev hva man gjør i matematikkfaget, er det en god sjanse for at eleven svarer at der løser man oppgaver. Læreplanen sier at formålet med faget er mye bredere enn som så: elver skal løse oppgaver, bruke ... -
Jeg velger å være positiv! : en undersøkelse om opplevelsen i en pålagt innovasjon
(Master thesis, 2006) -
Jeg vil jo lære og skulle så gjerne ha kunnet mer, men alt tar ekstra lang tid å sette seg inn i på egenhånd: En kvalitativ studie av hvordan nyutdannede lærere videreutvikler sin profesjonsfaglige digitale kompetanse
(Master thesis, 2022)Hensikten med dette studiet, har vært å tilegne seg kunnskap som gir innblikk i nyutdannede læreres rolle i lys av PfDK. Dette gjelder både deres administrative og pedagogiske arbeid. Ved å få innblikk i opplevde erfaringer ... -
Jordas omkrets
(Others, 2011) -
Kahoot til samarbeidslæring og sjølvstudium: Elevperspektiv på bruk av Kahoot i vidaregåande skule
(Master thesis, 2016-08-09)Oppgåva Kahoot til samarbeidslæring og sjølvstudium ser nærare på det spelbaserte responssystemet Kahoot. Oppgåva skildrar funn frå ein kvalitativ kasusstudie med fenomenologisk perspektiv. Formålet med studien er å få ...