Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 2109-2128 av 2198
-
Vitenskapens kultur
(Chronicle, 2015-01-07) -
Vocabulary knowledge, attitudes towards learning English and language use anxiety: a quantitative study of Norwegian 7th graders
(Master thesis, 2021)This research study investigates Norwegian 7th graders’ vocabulary knowledge and to the extent to which it correlates with attitudes towards learning English and language use anxiety. Additionally, this study aims to ... -
Vocational teachers' professional development in assessment for learning
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Formative assessment, including vocational education and training (VET), has been included in the assessment regulations in Norway since 2006. This study examines how a continuing education course entitled Assessment for ... -
Voksendeltakelse i barns dramatiske lek
(Bachelor thesis, 2017) -
Voksenrolle i barns lek
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksenrollen i barns lek
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksenrollen i uteleken
(Bachelor thesis, 2023) -
Voksne som krenker barn. En realitet i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksnes bruk av makt i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022) -
Vold i barnelitteraturen
(Bachelor thesis, 2019) -
Vold og seksuelle overgrep: En studie av lærerstudenters kompetanse
(Master thesis, 2022)Bakgrunnen for prosjektet er å aktualisere tematikken vold og overgrep mot barn, og øke lærerstudenters kompetanse om temaet. Slik vil dette forskningsprosjektet bidra til å skape en større bevissthet om hva som er nødvendig ... -
Voldtekt, seksuelle krenkelser og seksuell trakassering er store samfunnsproblem – hva gjør skolen for å forebygge?
(Bachelor thesis, 2017)Oppgaven er knyttet opp mot skole og hvordan Skolen jobber forebyggende mot seksuell trakassering, seksuelle krenkelser og voldtekt i fagene pedagogikk og samfunnsfag. Formålet med oppgaven er å avdekke hvor mye skolene ... -
Von om betre tider? Ei gransking av grunnskulelærarutdanningane si sikring av nynorskkompetansen til studentane på retninga 5–10 utan norsk i fagkrinsen.
(Master thesis, 2021)Denne undersøkinga granskar korleis ulike utdanningsinstitusjonar sikrar nynorskkompetansen til studentane som går grunnskulelærarutdanning 5–10 utan norsk i fagkrinsen. Dette er undersøkt gjennom fire forskingsspørsmål, ... -
VR i KRLE-undervisningen: Fordeler, utfordringer og didaktiske implikasjoner
(Master thesis, 2023)Denne studien tar for seg muligheter, utfordringer og didaktiske implikasjoner ved bruk av VR-teknologi i KRLE-undervisning. VR-teknologi (virtuell virkelighet) er en metode for å skape en illusjon av å være et annet sted, ... -
Vurdering av muntlige presentasjoner støttet av digitale verktøy
(Master thesis, 2018)Formålet med denne masteroppgaven er å se på hvordan vi vurderer muntlige presentasjoner med bruk av digitale verktøy. Oppgaven beskriver en lærers vurderingspraksis og har et kvalitativt design med en fenomenologisk ... -
Vurdering for djupnelæring?
(Master thesis, 2021)Den nye læreplanreforma, Kunnskapsløftet 2020, legg djupnelæring fram som ein føresetnad for at elevane skal lukkast i sitt framtidige arbeids- og samfunnsliv. Det er uvisst kva kompetansar elevane treng å tileigna seg for ... -
Vurdering for læring : fra et lærerperspektiv
(Bachelor thesis, 2013) -
Vurdering for læring i grunnskulen
(Bachelor thesis, 2016) -
Vurdering for læring og digitale verktøy: Et lærerperspektiv på vurderingspraksisen i norskfaget i ungdomsskolen
(Master thesis, 2017)Formålet med forskningsprosjektet har vært et ønske om å videreutvikle vurderingspraksisen i norskfaget ved bruk av digitale verktøy og vurdering for læring. Med utgangspunkt i problemstillingen; Hvilke muligheter gir bruk ...