• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel 
  •   Hjem
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports
  • Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
  •   Hjem
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports
  • Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 2224-2243 av 2966

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Rask bokstavprogresjon i begynneropplæringen: En kvalitativ studie av læreres tanker og erfaringer med metoden rask bokstavprogresjon. 

      Dybdahl, Stine Kvilhaug (Master thesis, 2021)
      Tidligere forskning viser at rask bokstavprogresjon medfører flere fordeler for elevene. Blant annet er det enklere å legge til rette for en god og tilpasset opplæring, og elevene får raskere tilgang til skriftspråket slik ...
    • Rådgivere i PPT : en undersøkelse om profesjonalitet Hvordan reflekterer rådgivere i PPT over profesjon og profesjonell kompetanse? 

      Petrohai, Wenche (Master thesis, 2009)
    • (Re)imagining Entangled Sustainability: A Human and Nonhuman Theorisation of Belonging to Safeguard Sustainability’s Holism 

      Sadownik, Alicja R.; Gabi, Josephine (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      After years of research and theorisation connected to education for sustainable development, the holistic core of sustainability seems to have disappeared within the frames of the social, environmental and economic pillars. ...
    • The (re)presentation of knowledge about gender in children’s picture dictionaries 

      Iversen, Sarah Hoem (Chapter, 2021)
      This chapter argues that picture dictionaries offer a more complex relationship between visual and verbal elements that goes beyond a simple representation of linguistic facts. Comparing the interplay between the visual ...
    • Re-examination of accelerometer data processing and calibration for the assessment of physical activity intensity 

      Arvidsson, Daniel; Fridolfsson, Jonatan; Börjesson, Mats; Andersen, Lars Bo; Ekblom, Örjan; Dencker, Magnus; Brønd, Jan Christian (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      This review re‐examines the use of accelerometer and oxygen uptake data for the assessment of activity intensity. Accelerometers capture mechanical work, while oxygen uptake captures the energy cost of this work. Frequency ...
    • Realistiske kontekster og matematisk modellering: En studie av seks læreres tanker om bruk av realistiske kontekster og matematisk modellering i egen undervisning på 1.-7. trinn. 

      Fanghol, Ingri Grøtta (Master thesis, 2020)
      Høsten 2020 innføres ny læreplan, L20, i den norske skolen. En fornyelse av læreplanen kan stille nye krav til lærernes kunnskap og kompetanse. Matematikkfaget i L20 inneholder fem kjerneelementer, som beskriver det viktigste ...
    • A Reassessment of Norwegian Music Education Policy: The Ludvigsen Reports Under a Philosophical Lens 

      Løvfall, Linn Kristin (Master thesis, 2016-05-18)
      In 2013 the Norwegian government constituted by royal resolution a committee led by Sten Ludvigsen. They were to consider the formal school subjects in comparison with the competences demanded in a futuristic society and ...
    • Reduction in sick leave by a workplace educational low back pain intervention: A cluster randomized controlled trial 

      Ree, Eline; Lie, Stein Atle; Eriksen, Hege Randi; Malterud, Kirsti; Indahl, Aage; Samdal, Oddrun; Harris, Anette (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      Aims: The aim of this study was to investigate whether a workplace educational low back pain intervention had an effect on sick leave at the individual level and to identify possible predictors of the effect of intervention. ...
    • Reference values for and cross-validation of time to exhaustion on a modified Balke protocol in Norwegian men and women 

      Aadland, Eivind; Solbraa, Ane; Resaland, Geir Kåre; Steene-Johannessen, Jostein; Edvardsen, Elisabeth; Hansen, Bjørge Hermann; Anderssen, Sigmund Alfred (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      The aims of the present study were to provide reference values for time to exhaustion (TTE) on a modified Balke treadmill protocol, and to perform a cross‐validation of TTE as a measure of maximal oxygen consumption (VO2max), ...
    • Refleksjon i en veiledning av barnehagelærerstudent 

      Brekke-Bergh, Ingrid Johanne (Master thesis, 2020)
      Bakgrunn: Forskrift om rammeplan for barnehagelærerutdanning (Kunnskapsdepartementet, 2017) beskriver at studenter skal kunne utvikle evnen til å analysere egne holdninger, og egne og andres handlinger gjennom refleksjon. ...
    • Refleksjonsbaserte lærarmapper som reiskap for utvikling av vurderingskompetanse (RLM): Rapport for prosjektnr. NFR: 182883 

      Engelsen, Knut Steinar (HSH-rapport;2010/3, Research report, 2010)
      RLM-prosjektet er både eit skuleutviklingsprosjekt og eit forskingsprosjekt. Dei prosessorienterte måla har vore å utvikle gode metodar for kompetanseutvikling innanfor vurderingsfeltet i skulen, å bidra til utvikling ...
    • Refleksjonsloggar i KRLE-faget. Ein studie av reflekterande skriving på niande steget 

      Breivega, Kjersti Maria Rongen; Myklebust, Hege (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      I denne artikkelen analyserer vi 60 refleksjonsloggtekstar skrivne av niandeklassingar i KRLE- faget som er vurderte som reflekterande av uavhengige lærarinformantar. Vi spør: Kva trekk ved desse 60 elevtekstane kan liggje ...
    • Reflekterende skriving som kroppslig erfaring. Erfaringer fra kommunikasjonsundervisning. 

      Øien, Aud Marie (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      The aim of the study was to explore how third year social educator students reflect in writing on challenging practice-based experiences of communication, and how they experience the writing process. Based on selected and ...
    • Regelledelse på barnetrinnet: Hvor opptatte er lærere på barnetrinnet av regelledelse? 

      Norevik, Bernt Marifjæren (Bachelor thesis, 2016)
    • Registrering og håndtering av uønsket atferd hos barn og unge i Bergen ca. 1900 – 1936 

      Gjøen, Fredrik Ødegaard (Master thesis, 2017-02-14)
      Temaet for denne oppgaven har vært å undersøke hva som ble sett på som uønsket atferd blant barn og unge i perioden 1900 til 1936, hvordan denne type atferd ble håndtert og hvilke konsekvenser det fikk for dem det gjaldt. ...
    • Regneark som hovedverktøy i matematikkundervisning på ungdomstrinnet 

      Pedersen, Rune Svanes (Master thesis, 2018)
      Denne oppgaven har hatt fokus på å vise hvordan man kan bruke IKT-redskapet regneark, som hovedverktøy i matematikkundervisningen på ungdomstrinnet. Studier viser at den digitale utviklingen i matematikkfaget går tregt, ...
    • Rehabilitering gjennom fengselsundervisning? - Et søkelys på utdanningens effekt og importmodellens hensikt 

      Norheim, Margrete Moen (Master thesis, 2021)
      Ifølge styringsdokumenter er norske fengslers viktigste oppgaver å gjennomføre straff og legge til rette for rehabilitering. Rehabilitering i fengsel handler hovedsakelig om å ruste innsatte med ulike kunnskaper og ferdigheter ...
    • Reimagining “Collaborative Exploration”—A Signature Pedagogy for Sustainability in Early Childhood Education and Care 

      Ødegaard, Elin Eriksen (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      The purpose of this article is to identify the components and features of a signature pedagogy for sustainability in early childhood education and care to respond to the call for tradition and innovation in early childhood ...
    • Rektors rolle som leder av lærernes kollektive kompetanseutvikling 

      Hardie, Sigrid Johanne Eikeland (Master thesis, 2021)
      Fysisk aktiv læring (FAL) er en undervisningsmetode som i de senere årene har fått økt oppmerksomhet i skolen. FAL innebærer at elevene er fysisk aktive i læringsprosessen ved å integrere og kombinere fysisk aktivitet med ...
    • Rektorutdanning for en ny rektorrolle? 

      Grutle, Bjart Erling; Roald, Knut (Peer reviewed; Journal article, 2016)
      Artikkelens formål er å skape økt innsikt i hvordan de forandringer vi ser i statlige styringsdokumenter og fagmiljøers emneplaner for den norske Rektor-utdanningen, uttrykker endringer i hvilke kunnskapsformer som vektlegges. ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDette delarkivetUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit