Blar i Høgskulen på Vestlandet på tittel
Viser treff 11945-11964 av 12995
-
Turnus- til ungdommens beste? : hvilke synspunkter har ungdommer i barnevernsinstitusjoner om alternativ arbeidstidsordning, og hvordan kan utviklingsteori underbygge disse synspunktene?
(Bachelor thesis, 2014)På barnevernsinstitusjonen jeg jobber har vi et mål om å skape et hjem for ungdommene som bor der. Denne institusjonen praktiserer ordinær turnus. I løpet av en vakt kommer vi ofte opp i situasjoner som er helt naturlige ... -
Turnusarbeid, en helserisiko for sykepleiere?
(Bachelor thesis, 2022) -
Turnusarbeid, en helserisiko som setter pasienters liv i fare?
(Bachelor thesis, 2016-04-11)Bakgrunn: Helse-, pleie- og omsorgssektoren har i stor grad døgnkontinuerlig drift. Tall fra Statistisk sentralbyrå viser at omtrent 60% av sykepleiere i Norge arbeider i turnus. Turnus- og nattarbeid har blant annet vist ... -
Tusen erfaringer søker fortellinger : gleder og utfordringer med fortellinger i barnehagens pedagogiske arbeid
(Høgskolen i Bergen Skriftserieen Rapport 2002 nr.2, Book, 2001-01)Gjennom å skrive denne rapporten har vi opplevd gleden og strevet med et langsiktig arbeid. Det som tidligere var løse tråder og usikre erfaringer i prosjektet om fortelling har nå fått en fastere form som resultat av en ... -
Tvang i psykisk helsevern
(Bachelor thesis, 2019) -
Tvang til eget beste
(Bachelor thesis, 2014-04-02)Bakgrunn for valg av tema: I praksis har jeg erfart at tvang blir brukt mye oftere enn det burde, og jeg ønsker å se nærmere på hva som er grunnen til dette, og hvordan en kan gjøre noe med det. Problemstilling: Hvordan ... -
Tvang – En nødvendig krenkelse?
(Bachelor thesis, 2015-03-31)Bakgrunn for valg av tema: Gjennom utdanningen min, både i praksis og jobbsammenheng, har jeg møtt psykiatriske pasienter som har vært utsatt for tvang. Jeg ønsket derfor å få mer kunnskap om pasienters opplevelse av tvang. ... -
Tverrfagleg innovasjonscamp for ingeniør- og sjukepleiestudentar
(Lecture, 2018) -
Tverrfagleg innovasjonscamp for ingeniør- og sjukepleiestudentar ved campus Førde
(HVL - Rapport;1/2020, Report, 2020-05)Læringsutbyttebeskrivelsar frå nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk for livslang læring seier at studentane skal kjenne til nytenking, entreprenørskap og innovasjonsprosessar. HVL arrangerer i samarbeid med Ungt Entreprenørskap ... -
Tverrfagleg samhandling i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019) -
Tverrfagleg samhandling til beste for barnet: Kva hemmar og fremjar slik samhandling?
(Master thesis, 2014) -
Tverrfaglig lærersamarbeid: Læreres opplevelse og erfaring av et tverrfaglig samarbeid mellom Kunst og håndverk, Naturfag og Samfunnsfag
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven omhandler hvordan lærere som underviser i fagene Kunst og håndverk, Naturfag og Samfunnsfag sammen planlegger, gjennomfører og evaluerer et tverrfaglig prosjekt sammen med elever i på barneskolen, 5. ... -
Tverrfaglig samarbeid i barneskolen Interdisciplinary cooperation in primary school
(Bachelor thesis, 2019) -
Tverrfaglig samarbeid i Trombolyseteam – Radiografens opplevelser
(Bachelor thesis, 2023) -
Tverrfaglig samarbeid som arbeidsmetode for å avdekke omsorgssvikt
(Bachelor thesis, 2015)Jeg har valgt følgende problemstilling: Hvordan kan et godt samarbeid mellom barnevern og helsestasjon bidra til å avdekke omsorgssvikt hos barn i alderen 0-1 år? Jeg ønsker å finne ut om et godt samarbeid mellom ... -
Tverrfaglig undervisning om Solsystemet
(Master thesis, 2023)I denne oppgaven har forfatteren utviklet et tverrfaglig undervisningsopplegg om solsystemet. Ved hjelp av spørreskjema har man undersøkt elevers opplevde læringsutbytte i tverrfaglige undervisningsopplegg. Med grunnlag i ... -
Tverrfaglighet og dybdelæring – med naturen som læringsarena i kunst og håndverk og naturfag
(Bachelor thesis, 2019) -
Tverrprofesjonelt samarbeid belyst av to hverdagsrehabiliteringsteam- en kvalitativ studie
(Bachelor thesis, 2021) -
Tvilsom kildebruk truer kvaliteten i forskningen
(Forskning.no, Chronicle, 2014-10-24)Hvis vi er opptatt av kvalitetssikring av kunnskap bør vi rette oppmerksomheten mot tvilsom akademisk kildebruk, nemlig den akademiske hviskeleken, skriver Ole Bjørn Rekdal denne kronikken.