Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorIrgens, Malin Andersen
dc.contributor.authorRotihaug, Emilie
dc.date.accessioned2022-09-02T12:40:52Z
dc.date.available2022-09-02T12:40:52Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3015441
dc.description1-7, masterfag i GLU MGBSP550 Masteroppgave Vestlandsklasse Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag Innleveringsdato: 16.05.2022 Antall ord: 35158en_US
dc.description.abstractFormålet med denne studien er å få økt kunnskap og innsikt i hvordan lærere kan bygge gode relasjoner til elever med utfordrende atferd. Studien vår ønsker å besvare følgende problemstilling: Hvordan arbeider et utvalg lærere pedagogisk/spesialpedagogisk med å bygge relasjoner til elever med utfordrende atferd? Vi har tatt i bruk kvalitativ metode for å besvare oppgavens problemstilling. Datamaterialet har blitt samlet inn ved hjelp av fem semi-strukturerte intervjuer. Intervjuene har gitt oss innsikt i hvordan fem lærere arbeider med å bygge relasjoner til elever med utfordrende atferd. Lærerne kommer fra ulike skoler. Funn gjort i studien viser at informantene i studien vår tar i bruk ulike læringsarenaer for å bygge gode lærer-elev-relasjoner. Informantene mente videre at det var viktig å være observant på eget kroppsspråk og væremåte i møte med elevene. I tillegg må man legge til rette for at elevene opplever mestring i skolehverdagen. Informantene fortalte også at et godt skole-hjem-samarbeid er viktig for å bygge en god lærer-elev-relasjon. Flere av informantene nevnte at tid er en avgjørende faktor når det kommer til å bygge gode lærer-elev-relasjoner. I tillegg trakk informantene frem at det var essensielt å være to lærere i klasserommet. Informantene mente at gode og nære relasjoner knyttes best når det er god lærertetthet, ettersom lærere da har større mulighet til å se den enkelte eleven_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectUtfordrende atferden_US
dc.subjectrelasjoneren_US
dc.subjectrelasjonelt perspektiven_US
dc.subjecttransaksjonsmodellenen_US
dc.subjectrelasjonskompetanseen_US
dc.subjectlærer-elev-relasjonen_US
dc.titleUtfordrende atferd i et relasjonelt perspektiven_US
dc.title.alternativeChallenging behavior in a relational perspectiveen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.source.pagenumber117en_US
dc.description.localcodeMGBSP550en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal