Show simple item record

dc.contributor.authorHeggstad, Øyvind
dc.date.accessioned2021-08-04T11:34:05Z
dc.date.available2021-08-04T11:34:05Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2766197
dc.descriptionMaster i kreative fag og læreprosesser ved Høgskulen på Vestlandeten_US
dc.description.abstractDenne masteravhandlingen gir et innblikk i de kreative prosessene i en filmproduksjon gjennom 9 måneder. Det er elever på 7.trinn i grunnskolen som gjennom ulike gruppekonstellasjoner har bidratt i denne filmen. I forskningen brukes aksjonsforskning som metode, med deltakende observasjon, gruppeintervju og evaluering fra hver enkelt deltaker. Forskningen har som siktemål å undersøke prosessene og utvikling av et forbedret didaktisk opplegg som kan gjennomføres i senere filmprosjekter. Det sentrale forskningsspørsmålet i denne studien er: Hvilke faktorer ved filmproduksjonen spiller inn i de kollektive kreative prosessene innad i og mellom de ulike produksjonsgruppene? I analysen har jeg benyttet aktivtetsteori inspirert av sosiokulturelt perspektiv. Kreativitetsteori av blant annet Keith Sawyer er og trukket frem i drøftingen. Sentrale begreper i denne studien er: gruppeflyt, filmproduksjon, kollektive prosesser og gruppekreativitet. Gjennom avhandlingen gis det et innblikk i en filmproduksjon fra start til slutt og hvilke utfordringer som oppstår underveis.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleFilmens ulike produksjonsfaser: Et studie i kreative prosesser innenfor filmskaping i grunnskolen.en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMACREL-OPGen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal