Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHeggstad, Øyvind
dc.date.accessioned2021-08-04T11:34:05Z
dc.date.available2021-08-04T11:34:05Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2766197
dc.descriptionMaster i kreative fag og læreprosesser ved Høgskulen på Vestlandeten_US
dc.description.abstractDenne masteravhandlingen gir et innblikk i de kreative prosessene i en filmproduksjon gjennom 9 måneder. Det er elever på 7.trinn i grunnskolen som gjennom ulike gruppekonstellasjoner har bidratt i denne filmen. I forskningen brukes aksjonsforskning som metode, med deltakende observasjon, gruppeintervju og evaluering fra hver enkelt deltaker. Forskningen har som siktemål å undersøke prosessene og utvikling av et forbedret didaktisk opplegg som kan gjennomføres i senere filmprosjekter. Det sentrale forskningsspørsmålet i denne studien er: Hvilke faktorer ved filmproduksjonen spiller inn i de kollektive kreative prosessene innad i og mellom de ulike produksjonsgruppene? I analysen har jeg benyttet aktivtetsteori inspirert av sosiokulturelt perspektiv. Kreativitetsteori av blant annet Keith Sawyer er og trukket frem i drøftingen. Sentrale begreper i denne studien er: gruppeflyt, filmproduksjon, kollektive prosesser og gruppekreativitet. Gjennom avhandlingen gis det et innblikk i en filmproduksjon fra start til slutt og hvilke utfordringer som oppstår underveis.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleFilmens ulike produksjonsfaser: Et studie i kreative prosesser innenfor filmskaping i grunnskolen.en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMACREL-OPGen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal