Show simple item record

dc.contributor.authorJohansen, Beate Hansson
dc.date.accessioned2019-06-27T07:10:06Z
dc.date.available2019-06-27T07:10:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2602438
dc.descriptionBacheloroppgave i grunnskolelærerutdanning (1.-7.) Høgskulen på Vestlandet 10.05.2018nb_NO
dc.description.abstractTilpasset opplæring er et lovfestet politisk prinsipp som skal sikre at alle elever i den norske skolen skal få en utdanning tilpasset sine evner og forutsetninger. Myndighetene vil at skolen skal være et sted der barna lærer å godta hverandres forskjellighet og som utjevner sosial ulikhet. I denne oppgaven; «tilpasset opplæring til klassens mangfold», intervjuer jeg tre utvalgte lærere og én spesialpedagogkoordinator for å finne ut hvordan de forstår begrepet tilpasset opplæring og hvordan de jobber med å tilpasse undervisningen til klassens mangfold. Det viser seg at selv om lærerne kjenner begrepet godt, syns de det er vanskelig å praktisere det så alle elevene får opplæring tilpasset sine behov. Skolen har iverksatt endringer i sin praksis tilsvarende noe av det ekspertutvalget til Thomas Nordahl foreslår i sin rapport «Inkluderende fellesskap for barn og unge». Ved å ha et systemperspektiv på tilpasset opplæring kan lærerne lettere justere faktorer i undervisningssituasjonene og tilrettelegge bedre for tilpasset opplæring.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleTilpasset opplæring til klassens mangfoldnb_NO
dc.title.alternativeCustomized training for class diversitynb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber27nb_NO
dc.description.localcodePE369nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal